Ja useat tutkimukset ovat osoittaneet, että tupakoitsijat tekevät tehokkaamin töitä kun savuttomat ja monissa paikoissa poltetaan myös sisällä.
Missäs tommosia tutkimuksia olis nähtävillä? En oo moisista ennen kuullu, mutten pidä mahdottomana. Kaikki tulokset on mahdollisia ku tutkimusmenetelmät ja aineisto yms. valitaan sopivalla tavalla. Mun oma tuntuma antaa kyllä ihan päinvastasen tuloksen. Siis keskiarvoa jos yrittää muodostaa molemmista luokista.
Sorvarit sorvaavat kessu huulessa ja myyntimiehet hölöttävät puhelimeen pihassa nortilla ja autokuskit autoissaan yms. Sama asia ku ruvettas tarkkaileen kenen työntekiän suoli ja rakko laulaa useemmin ku toisen. Esko käy sonnalla 2 kertaa työpäivässä, mutta Risto ei kertaakaan.
Ehkä metallisorvin ääressä voi turvallisesti polttaa. Puuta jos sorvataan, ei ehkä liene hyväksyttyä? Luulen myös, että monen firman pomot kieltää kuskeiltaan autossa tupakoimisen. Itsenäiset yrittäjät varmaan tekee mitä haluaa.
Mulla on ollu semmonenki työkaveri, joka oli jostain ottanu selville, että kauanko työntekijä saa olla vessassa per päivä ja se otti sen tosissaan. Jos ei ollu asiaa vessaan, se istuskeli muuten vaan kopissa. Sit ku se ei koskaan terottanu puukkoa työaikana, se piti kaikki tauot 3 minuuttia (= vähintään 10 min) pidempänä ku muut. No toi oli semmonen kellokorttityöpaikka, joka onneks oli vaan kesätyö. Mää tulisin hulluks kellokortin kanssa.