Rautakorven ja Niemisen "ammatilliset" välit eivät välttämättä ole maailman parhaat, mutta kuitenkin vaikuttaa, että asialinjalla molemmat silti ovat pysyneet. Jos nyt otetaan tästä tällainen esimerkki, että mm. viime syksynä pelattiin Hakametsässä joku "mitätön" ottelu, jossa Nieminen vielä pelasi Tapparan kirjoissa siellä muistaakseni ihan kakkosketjussa asti. Sitten kaikki varmaan muistavat, miltä peli näytti tuon koko pelin. Tappara ei ollut syksyllä valmis pelaamaan ja peli oli koko syyskuun pääsääntöisesti aivan hirveää. On itse asiassa pieni ihme, että tuossakin kuussa jotain pisteitä saatiin, niin huonosti Tappara pelasi. Tästä suivaantunut Rautakorpi muistaakseni Hakametsässä penkitti kolmannessa erässä ensin Pekka Jormakan ja sen jälkeen Ville Niemisen. Lopulta muutosta pelaamiseen ei tullut ja peli eteni aina rankkareille asti. Ratkaisua ei saatu millään ja lopulta Ville Nieminen kävi ratkaisemassa pelin lämärillä vasta kuudentena laukojana. Tämän jälkeen median haastattelussa Nieminen sanoi jotain suuntaan "tärkeä voitto, mutta onhan se aika outoa, että kapteeni pääsee kuudennessa parissa yrittämään ratkaisua, en tuulettanut." Koko tuosta kyseisestä syyskuun pelistä alkaen on ollut tunne, että Nieminen ei ole ollut omaan rooliinsa kauden mittaan tyytyväinen eikä varsinkaan Rautakorven päätökseen vähentää vastuuta alkukaudesta. Tämä on ymmärrettävää, mutta saattoi olla Niemiseltä kohtalokas virhe lähteä parjaamaan Rautakorpea julkisuudessa, sitä Rautakorpi ei ole koskaan kuitenkaan tehnyt Villelle. Jopa vaikeilla hetkillä Rautakorpi ei suostunut kommentoimaan millään lailla, miksi nieminen on viltissä, vaikka joka media sitä tietoa vonkui.
Ja jos nyt olen rehellinen, niin mun mielestä pelissä vastuu pitäisi aina tulla sen mukaan, mikä on panos kentällä. Vastakohdaksi voi ottaa vaikka Jarkko Malisen, joka sai paljon vastuuta, mutta ei mies myöskään ole mitenkään protestoinut sitä, että vastuuta vähennettiin ja mies oli pelaamassa sillä paikalla jolle oikeasti kuuluu loppujen lopuksi. Nää on henkilökemia juttuja ja kaikkien täytyy joskus nöyrtyä ja opetella se. Eiköhän vikaa ole sekä Ville Niemisessä että Jukka Rautakorvessa, mutta päätöksen kyllä ymmärrän seuralta, koska mikään ei ole viitannut siihen, että Nieminen olisi pääsemässä takaisin edelliskauden tasolleen vaan koko kausi mentiin tasaisesti alaspäin tasollisesti.