Tottakai fanikatsomossa seistään jos siltä tuntuu. Miksi ostat kausikortin nimenomaan fanikatsomoon jos sinua ärsyttää huutaminen ja ilakointi, tapahtuipa se sitten seisten tai istuen. Tärkeintä on että C3:sta kajahtaa ja siellä on elämää. Jos et kestä sitä, niin sinulla on aika monta vaihtoehtoa josta voit ottelua katsoa rauhassa. Ihmetouhua kitiseminen siitä että joku haluaa seistä fanikatsomossa...
Sama! Itse katson pelit seisomakatsomosta, koska minusta sattuu tuntumaan siltä, että juuri tuossa katsomonosassa olisi potentiaalista kannattajakuntaa, joka ei välitä jos joku huudahtaa jotain. Yleensä päät kääntyvät siinä alemmalla, kun joku avaa suunsa yläpuolella. Se vain taitaa olla niin, että jos joku uskaltaa myös fanikatsomossa huutaa täysiä niin hän on kännissä ja samalla hänen pitää toivoa, että vierustoverikin ovat ottaneet alle brenkkua, muuten hänet "tuijotetaan hiljaiseksi". Itseä nyt ei voisi vähempää kiinnostaa mitä vierustoverini (tässä tapauksessa seisomakatsomossa, mutta jos katsoisin ottelut istumakatsomossa) miettii kannattamisestani. Kaikki kannattaminen olisivat tervetullutta halliin, kunhan se vain tapahtuu oikealle joukkueelle ja sillä saadaan Tapparan otteet paranemaan kaukalossa. Ei ole yhtä ainoata ja oikeaa tapaa kannattaa, mutta äänenkäyttö taitaa silti olla sallittua, sillä voithan valita kotisohvan, jos korviin sattuu vierustoverin kannatus.
"Olen maksanut tästä paikasta-periaate" ottaa mielestäni aika rankasti kakkoseen. Halliin tullessani tiedän mihin katsomoon olen menossa ja minulla on mielikuva millaisia kanssakatsojia siinä osassa hallia on. Jos todella haluan nähdä pelin kunnolla niin voin maksaa sen muutaman euron enemmän ja jättää maksamatta törkyhintaisen oluen, jotta näen pelin "katkarapukatsomosta", jossa ei varmasti kukaan hiiskahda. Jos olet henkilö (ilmeisesti perussuomalainen joka ei puhu eikä pukahda), joka toivoo kaupungin bussissa, ettei kukaan tuntematon istu viereen ja jos se perhana alkaa vielä puhumaankin, niin voinee puolestani harkita osastoa A-katsomo, jossa saat istua pelisi rauhassa. Korkeintaan joku klubikorttikaula astelee pelikatkon aikana viisi minuuttia erän alun jälkeen eteesi ja voit ystävällisesti antaa vielä tilaa.
mä ostin kausarin pari vuotta sitten sen vuoksi, että fiilis on _yleensä_ fanikatsomassa parempi, huuto ja ilakointi ei häiritse, päin vastoin. se häiritsee jos joku seisoo EDESSÄNI koko pelin enkä näe kentälle. ei luulis olevan vaikea käsittää näin selvää asiaa, eikä sitä, miksi _seisomo_katsomot ovat erikseen.
vähän niin kun menisi leffaan seisomaan jonkun eteen
nimimerkillä: vanhanaikainen
Oma mielipiteeni kannattamiskulttuurin on melko vahvana omassa päässä ja ymmärrän sen toki, ettei se ole ainoa. Kuten jo sanoin ylempänä, että jokainen saa kannustaa omalla tavallaan, kunhan se suuntautuu oikealle joukkueelle. Hallissa on yleisömäärän verran erilaisia ihmisiä ja jokaisella on oma tapansa kannustaa tai jopa olla kannustamatta. Sallitaan erilaisuus tässäkin asiassa. Jos satun istumaan ja joku sattuisi nousemaan eteeni seisomaan niin ajattelen, että kaveri kannustaa omaa joukkuettamme ja edesauttaa joukkueen menestystä. Miksi siis vetää palko nenään? Mikään joukkue EI ole mitään ilman fanejaan ja luulen, että nykyjoukkueessakin on pelaajia, jotka haluaisivat enemmän meteliä halliin. Seisoen tai ei.
Tämän toisen lainatun nimimerkki ei voine väittää, että koskaan ikinä missään Tapparan kotipelissä kukaan olisi C3:ssa seissyt sinun edessäsi koko ottelun ajan? Olet varmasti saanut rahoillesi vastinetta, mikäli pidät silloin tällöin pelissä tapahtuvaa "ilakointia" sinä, mitä sen odotitkin olevan, kun kausikortin omaksesi hankit.
Mitä ilmeisemmin pääsen itse jälleen yhden ottelun tauon jälkeen hallille huomenissa ja tarkoitukseni on jälleen huudahdella. Se ei varmasti miellytä kaikkia, mutta en tule halliin/jalkapallostadionille miellyttääkseni ketään muuta.