Suurella sydämellä muistelen kevättä 2003, kun JJ oli pleijareissa elämänsä kunnossa. Ehkä uskomattomin torjunta tuona keväänä, oli Bluesia vastaan tilanne jossa Niko Nieminen pääsi laukomaan n.5 metristä tyhjää maalia kohti, ja Lehtohan venytti patjansa kuin tyhjästä tuon laukauksen eteen. Tuona keväänä olisin ollut tyytyväinen, vaikka JJ:lle olisi tehty 10-vuoden mittainen sopimus.
Mutta niin se vaan on, että tilanteet muuttuu. Nyt olen sitä mieltä, että Lehdolla on alkamassa viimeinen kausi Tapparassa, jos ei ihmeitä tapahdu. Viime kausi ei mennyt kovinkaan kaksisesti, ja tässä viimekausien aikana luotto tähän kevään 2003 maalivahtiin on hiipunut olemattomiin. Ei mulla ole mitään sitä vastaan että hän pelaisi Tapparassa, mutta kyllä Lehto olisi korvattavissa todella helposti.
Uskon että Nikkilä ottaa selkeästi ykkösmaalivahdin paikan tulevalla kaudella, ja JJ pelaa selkeästi vähemmän pelejä Nikkilään verrattuna. Näin ollen tässä vaiheessa ajattelen, että ensi kauden jälkeen Lehdolle ei enää sopimusta tarjottaisi, vaan nuori mies Harri Säteri nostetaan haastamaan Nikkilää. Luulempa että tällaisella nuorennusleikkauksella säästettäisiin myös selkeästi rahaa, koska luulempa että Lehto ei nosta ihan pienintä palkkaa Tapparassa.
No, nyt voitte muut puolustaa Lehtoa, ja ampua mun kommentit suoraan alas. Mutta ajattelimpa näillä ajatuksilla avata keskustelua maalivahtitilanteesta ja ennen kaikkea JJ Lehdosta.