Lehto on sen luokan veskari, että maalivahtihuolia ei Tappara-faneilla ole miehen ansiosta ollut pidempään aikaan. Ollaan saatu keskittyä laiturien ja pakkien kaipaamiseen.
Tai ehkä kakkosmaalivahtiasiaa sentään on vähän pohdittu. Viime aikoina ajoittain esiintynyt Lehdon kritiikkikin on ollut mielestäni aavistuksen ylimitoitettua, mutta lähinnä kai johtuu siitä, että Tapparassa on totuttu korkeaan standardiin maalivahtipelissä. Pienetkin poikkeamat havaitaan tarkalla silmällä.
Itse olen selkeän ykkösmaalivahdin systeemin kannattaja ja siksi Lehdon runsas pelaaminen sopii minun pirtaani vallan mainiosti. Toisaalta olisin toivonut, että kauden alussa viitattuun tapaan maalivahtien peluuttaminen olisi ollut toteutettua tasaisempaa - Pekallekin sellaiset 6-10 matsia. Tähän ei tällä menolla päästä eikä edes taideta pyrkiä. Eihän siinä sinänsä ole valittamista niin kauan, kun Lehto pelaa hyvällä tasolla, mutta ihan joka pelissä ei keskittyminen ja vireystila voi olla ihan sataprosenttista luokkaa, joten onko valmennusjohdon mielestä sitten niin, että Tuokkola ei ole kelpo tuuraaja..? Vai ovatko yksittäiset pelitkin niin tärkeitä, että ei uskalleta laskea sinänsä ymmärrettävästi heikomman kortin varaan edes väliaikaisesti? Jos näin on, pitäisi Tapparan ehkä harkita jatkossa kokeneempaa tuuraajaa Mikalle, Timo Järvisen tapaan. Toivotaan kuitenkin, että raskaasta pelikuormasta huolimatta Lehto on taas oikeaan aikaan huipputikissä!