Rosteriin liittyen, on hienoa nähdä kun joukkue on aikaisin kasasa. Ei tarvitse fanina kantaa Leinosen puolesta stressiä, että mistä se ne vahvistukset taikoo. Toissa kaudella Toporowski ja Doell taisivat liittyä joukkueeseen vajaa viikko ennen liigan alkua ja on loogista, että tällöin kestää totuttelussa aikaa ja joukkue saattaa menettää tärkeitä pisteitä. Tällöin joukkue tuskin myös hitsautuu niin hyvin yhteen. Tällä hetkellä esim. yli puolet liigaseuroista etsivät vielä sentteriä ja kaikille ei varmasti riitä mieluisat vaihtoehdot, kun KHL:n maksukyky tiedetään. Esim. verrattaessa Tapparan tilannetta viime kesän finalisteihin on tilanne herkullinen. JYP:iltä on lähtenyt Vatanen, Tuppurainen, Hytönen, Laatikainen ja mahdollisesti myös Helenius sekä Perrin ja tulopuolella on ollut käytännössä pelkkiä arpoja pl. Välivaara. Pelicans on menettänyt Järvisen, Hovisen, Hodgmanin ja koko ykköskentän ja etenkin hyökkäys näyttää todella heikolta.
Pointtina siis, että vaikka minä varmasti olen yksi palstan pessimisteistä (realisteista?), niin kyllä tässä hieman alkaa optimismi pilkottaa. Kuitenkin takamatka kärkiorganisaatioihin on ollut melkoinen ja vaikka Rautakorpeen luotankin, en vielä uskalla haaveilla mistään TOP-4 sijoituksista. Keskikasti on kuitenkin sen verran tasaista, että kuuden joukkoon on mahdollisuudet. Minä olen kyllä semityytyväinen kunhan päästään pudotuspelejä pelaamaan. Kuitenkin Tapparalta puuttuu keihään kärki, joka ratkoo henkilökohtaisella taidolla pisteitä runkosarjassa eikä materiaali muutenkaan tule olemaan aivan liigan kärkeä, mikäli muut joukkueet vielä jatkavat vahvistumista. Se on sitten mielipideasia tykkääkö enemmän tasaisemmasta materiaalista vai muutamasta huippuyksilöstä. Toivotaan, että Tapparan taktiikka tuottaa hyvän tuloksen.