Itse olen arvostanut Tuukkaa paljonkin ennen tätä case-Morrisonia. Kannatan myös fyysistä peliä, johon kuuluu puhtaat taklaukset, joita meidän Tuukkammekin osaa jakaa.
Aina roiskuu, kun rapataan. Laasti lentää ja seinää syntyy jne. Vahvuudet ovat kovat joillan Tapparalaseissaan, kun pystyy täysin puolustelemaan Mäntylää näiden tapahtumien jälkeen. Joidenkin mielestä Tuukka on ilmeisesti humanisti tai valopää, kun ei tajua, että jumalauta, Morrisonhan liukuu pitkälle.
Ei tuollaiset törmäykset(käytetään nyt objektiivista termiä, ettei korviin satu) kuulu Sm-liigaan. Ei ole tarkoitus jeesustella, mutta kuten todettu, Tuukan pitäisi. Tajuta vastuunsa ja ymmärtää, että noissa tilanteissa helposti kolahtaa. Case-Pitkänenkin oli täysin vältettävissä: Junnu tulee pää alhaalla, niin eikös siihen tarvitse tintata mojovasti päähän, vieläpä sääntöjen rajoilla.
Naurettavinta tässä on syyttää Morrisonia filmaamisesta. Menkääpä itse koittamaan jäälle, kun joku tulee polvi edellä päähän. Veikkaanpa, että kovin moni jäisi jäähän makaamaan ja äitiä kaipaamaan. Olisiko JM:n pitänyt tuosta suoraan nousta ja luistella vaihtoon/päätyyn. Harmittavaa kyllä, mutta realismi taitaa monelta unohtua.
Toki Tuukka on yksi parhaimmista pakeista liigassa, mutta leikkaamisen kanssa näyttää olevan ongelmia. Harmi, kun ei päässyt Uraman aikana luistelukouluun. Verestetään nyt muistoja ja heitetään ilmoille kysymys, oliko Forsbackan taklaus Ässät -sarjassa aikoinaan törkeä vahingoittamisyritys? Viimeisimpien kirjoittajien mielestä vastaus lienee ei, mikäli "linja pitää".
Joku ystävällinen sielu, voisi kertoa mulle vaikka yv:llä päähän kohdistuvat taklauksen määritelmän. Tuohan olisi periaatteessa päähän kohdistuva polvitaklaus.
Edit.
1.Te sääntökirjan asiantuntijat(Axe ja Trafan). Otetaan hypoteettinen tilanne: Pelaaja makaa jäässä ja toinen pelaaja luistelee kohti, kaatuu ja liukuu luistinten terät edellä kohti vastustajan pelaajaa. Tuloksena jäässä makoilevan kaverin kaulavaltimo aukeaa ja molemmat silmät lävistyy. Täysin harmiton tilanne ja näitä sattuu. Parempi onni ensi kerralla?
2. Toinen hypoteettinen tilanne: Masi Marjamäki koohottaa kuin hullu vailla päämäärää. Ottaa keskialueelta jo vauhtia ja palaa puolustuspäähän, jossa kaikkien aikojen kuningas, one and only, Janne Ojanen kaartaa b-pisteiden väliin. Marjamäki tulee tilanteeseen heilutellen käsiään Jutilan paidan korkeudella, kunnes juuri ennen taklausta laskee kädet alas ja kiinni vartaloon ja tööttää olkapäällään Ojasta palloon, joka ihme kyllä, pelaa pää alhaalla ja juuri ennen taklauksen tuloa horjahtaa hienoisesti. Tästä tuloksena Janne kannetaan paareille pois ja Marjamäki määrätään suihkuun. Kuinka paljon tästä tulisi antaa pelikieltoa? Tämän kysymyksen voisi esittää kaikillekkin, kovin moni olisi lähdössä niin sanotusti "reissuun" tapahtuman jälkeen.