Jos jatkuvasti tulee selkään niin harvoin se yhden pelaajan syytä on. Ainakaan sellaisen joka tosissaan koko ajan yrittää, eikä siten mädätä joukkuetta henkisesti. Kuitenkin tiukat pelit kääntyvät usein henkilökohtaisten virheiden/onnistumisten kautta, jomman kumman voitoksi. Silloin ei ole varaa pitää riski-/jäähyalttiita hasardikoneita joukkueessa, jotka eivät pysty tuomaan käytännössä mitään lisää joukkueen peliin. Toinen aspekti on pelin viihdyttävyys. Pukka nyt ei ole viihdyttävä pelaaja, muuten kuin ehkä välillä koomisiksi muodostuneilla otteillaan. En keksi yhtään syytä miksi Pukka menisi ennakkokaavailuissa esim. Koistisen edelle. Koistinen ansaitsee sen näyttöpaikan kun sellaista ei ole vielä liigassa saanut. Pukka on saanut ja mielestäni hän enemmän heikentää kuin vahvistaa joukkuetta.
Mielestäni tällä palstalla on paljon sellaista porukkaa, jotka eivät halua suhtautua kriittisesti Tapparan pelaajiin tai toimintaan yleensä, vaikka aihetta olisi. Tällaisilla tapparalaseilla moni puolustaa Pukkaa tai muitakin tunareita joukkueessa, jotka selvästi eivät vahvista jengiä. Antipukka laseista olen sitä mieltä, että ei sellaisia ole. Pukka erottuu kentällä muista pelaajista erikoisen luistelutyylinsä ansiosta, ja lisäksi hän on virheherkkä. Kun nämä kaksi yhdistetään, niin aina kun Pukka tekee virheen niin tietää virheen tekijäksi Pukan. Jos joku sulavaliikkeisempi tekee virheen, niin saattaa joutua tihrustamaan numeroa selkämyksestä, että kuka se pelaaja todellisuudessa olikaan. Pukan tunnistaa helposti ja siksi ne lukuisat virheet on kaikki helppo rekisteröidä hänen piikkiinsä.
Katsotaan ensiviikolla missä tämänkin asian suhteen mennään. Itse en usko, että Pukka mahtuu enää pelaamaan ensikaudella, mutta jos Pukka on muuttunut Bobby Orriksi kesän aikana, niin olen valmis istuttamaan hänet heti ykköspariin.