Kirjoittaja Aihe: Mikko Pukka  (Luettu 60308 kertaa)

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Mikko Pukka
« : Tammikuu 12, 2006, 12:29:55 »
Naapurikunnan pojasta oli juttu paikallissanomissa. Nuorimies kertoi olleensa tyytyväinen, kun sai sopparin Tapparaan. Tällä kaudella on pukenut kaikkiin otteluihin. Kivunnut hauen lähdettyä jo kuuden pelaavan pakin joukkoon. Toivoisi pysyvänsä kolmannessa pakkiparissa, jotta pelaaminen olisi selkeämpää, eikä kaveri vaihtuisi koko ajan vierellä.

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #1 : Elokuu 11, 2006, 21:13:19 »
Pukan nousua ollaan odoteltu ,kun keskisalon kultaa,mutta toistaiseksi tuloksetta. Kiekollinen pelaaminen säälittävän ja naurettavan rajamailla,välillä näkee avauksia joita ei toivoisi näkevänsä edes h-junnuissa.
"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj

SPL

  • Vieras
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #2 : Elokuu 11, 2006, 21:39:07 »
Pukka lensi villaan NordicCup alussa (tap- lin). Ilmeisesti mahdu edes joukkueeseen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2006, 21:43:17 kirjoittanut SPL »

hardflip

  • Vieras
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2006, 09:07:53 »
Djurgårdenia vastaan Pukka pelasi hyvin mutta Linköpingiä vastaan tuli muutama aivan älytön munaus (kiekon menetys,avaus).

Onnistumisia toivoisin, muuten KooVeeseen?

Poissa Volvo#27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #4 : Elokuu 12, 2006, 09:18:12 »
Pukan nousua ollaan odoteltu ,kun keskisalon kultaa,mutta toistaiseksi tuloksetta. Kiekollinen pelaaminen säälittävän ja naurettavan rajamailla,välillä näkee avauksia joita ei toivoisi näkevänsä edes h-junnuissa.

Talteen. Onhan tämä sentään kauden ensimmäinen kirjoitus Mikon kyvyttömyydestä. Onnea!
Ok, itse en nähnyt Linköping peliä, mutta Tampere Cup varmaan näyttää tietä Mikonkin tulevalle kaudelle. En siltikään jaksa uskoa, etteikö Pukka mahtuisi kokoonpanoon. Ei noita puolustajia silti hirveästi ole ja en usko, että edes Urama peluuttaa säännöllisesti muutamaa junioripuolustajaa.

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #5 : Elokuu 13, 2006, 18:06:11 »

Talteen. Onhan tämä sentään kauden ensimmäinen kirjoitus Mikon kyvyttömyydestä. Onnea!
Ok, itse en nähnyt Linköping peliä, mutta Tampere Cup varmaan näyttää tietä Mikonkin tulevalle kaudelle. En siltikään jaksa uskoa, etteikö Pukka mahtuisi kokoonpanoon. Ei noita puolustajia silti hirveästi ole ja en usko, että edes Urama peluuttaa säännöllisesti muutamaa junioripuolustajaa.

Eihän meillä ole joukkueessa varsinaisesti yhtään junioripuolustajaa. Mäntymaa ja koistinen, jotka oletuksen mukaan ovat nuorimmat joukkueessa olevat pakit, ovat -85 ja -86 syntyneitä, eli 21v ja 20v. Jos Pukka mahtuu pelaavaan kokoonpanoon, niin pidän sitä jonkin sortin ihmeenä, tai seurauksena loukkaantumisista. Uskon, että syy siihen miksi Pukka on tähän asti saanut pelata, on se, että Pukka on asenteeltaan ja työmoraaliltan sellainen pelaaja joita Tapparaan halutaan. Pelitaidothan hänellä eivät ole missään vaiheessa edellyttäneet vakituista pelipaikkaa joukkueessa, ja sen tietävät ihan kaikki jääkiekosta jotain ymmärtävät. Se, että halutaanko nämä puutteet nähdä, riippuu ihan siitä kuinka oranssit lasit nenänvarressa keikkuvat. Tiedot hallilta kertovat jälleen (yhden (Linköping) pelin perusteella), että samaa sohlaamista peli on kuin aiemmilla kausillakin on nähty. Itse aion katsastaa tilanteen joukkueen osalta Tampere cupissa useammassa ottelussa, ja tehdä sitten ensimmäiset tarkemmat johtopäätökset joukkueen tämän hetken tasosta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2006, 19:00:31 kirjoittanut Fabio »

Poissa rämä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #6 : Elokuu 13, 2006, 21:17:24 »
Mikko Pukka on vuosien saatossa saanut kritiikkiä täysin aiheesta ja toisaalta monenmoista lokaa aiheetta.
Kuinka moni lammaslauma-Tapparan nyhjääminen onkaan viimekädessä kääntynyt juuri Pukan syyksi?
On ollut pelejä joissa hän on ollut parhaita puolustajiamme.No joo ei kovin monta, mutta kuitenkin.
Näidenkin matsejen jälkipyykeissä joku valopää löytää pukan tekemän virheen omalla sinisellä.
Mitä merkitystä kokonaisuuteen. Aina jos joukkue alisuorittaa se tekee sitä joukkueena. Homma ei toimi.
En ole vielä yhtään harjoitusmatsia nähnyt joten olen jäävi tällä hetkellä.
Ennenkuin tilanne taas riistäytyy tässäkin asiallisessa ketjussa pitää muistuttaa, ettei Tappara kaadu yhteen puolustajaan. Oli hänen nimensä mikä hyvänsä.
Liian usein vaan joku irvileuka haluaa käsittämättömällä tavalla kaataa kaiken paskan yhden miehen päälle. Monasti minun silmilläni koko Tapparan joukkue on esittänyt balettia ja hupia koko lipun hinnan edestä.

Tämä ei ollut mikään puolustuksen puheenvuoro, ettei tarvitse vaivautua avautumaan sen suuntaista.
Jokainen viesti tässä ketjussa on vielä asialinjalla (vähiten ehkä minun) tarkoitus onkin vain pitää yllä jonkinlainen roti kirjoituksissa. Kyllä te tiedätte mitä ajan takaa.

Fabiolle.
En usko kyse olevan lainkaan kuinka oranssit lasit nenänvarrella ovat.
Tässä tapauksessa on ollut usein kyse legendaarisista ns. Pukka laseista joita myydään kuulemma jossainpäin Mansea.
Joskus haluaisin kokeilun vuoksi testata itsekkin. Tapparan fanituotekaupasta niitä ei ainakaan julkisesti voi tilata.
-Henkilökohtaisista syistä-

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #7 : Elokuu 13, 2006, 21:46:48 »
Jos jatkuvasti tulee selkään niin harvoin se yhden pelaajan syytä on. Ainakaan sellaisen joka tosissaan koko ajan yrittää, eikä siten mädätä joukkuetta henkisesti. Kuitenkin tiukat pelit kääntyvät usein henkilökohtaisten virheiden/onnistumisten kautta, jomman kumman voitoksi. Silloin ei ole varaa pitää riski-/jäähyalttiita hasardikoneita joukkueessa, jotka eivät pysty tuomaan käytännössä mitään lisää joukkueen peliin. Toinen aspekti on pelin viihdyttävyys. Pukka nyt ei ole viihdyttävä pelaaja, muuten kuin ehkä välillä koomisiksi muodostuneilla otteillaan. En keksi yhtään syytä miksi Pukka menisi ennakkokaavailuissa esim. Koistisen edelle. Koistinen ansaitsee sen näyttöpaikan kun sellaista ei ole vielä liigassa saanut. Pukka on saanut ja mielestäni hän enemmän heikentää kuin vahvistaa joukkuetta.

Mielestäni tällä palstalla on paljon sellaista porukkaa, jotka eivät halua suhtautua kriittisesti Tapparan pelaajiin tai toimintaan yleensä, vaikka aihetta olisi. Tällaisilla tapparalaseilla moni puolustaa Pukkaa tai muitakin tunareita joukkueessa, jotka selvästi eivät vahvista jengiä. Antipukka laseista olen sitä mieltä, että ei sellaisia ole. Pukka erottuu kentällä muista pelaajista erikoisen luistelutyylinsä ansiosta, ja lisäksi hän on virheherkkä. Kun nämä kaksi yhdistetään, niin aina kun Pukka tekee virheen niin tietää virheen tekijäksi Pukan. Jos joku sulavaliikkeisempi tekee virheen, niin saattaa joutua tihrustamaan numeroa selkämyksestä, että kuka se pelaaja todellisuudessa olikaan. Pukan tunnistaa helposti ja siksi ne lukuisat virheet on kaikki helppo rekisteröidä hänen piikkiinsä.

Katsotaan ensiviikolla missä tämänkin asian suhteen mennään. Itse en usko, että Pukka mahtuu enää pelaamaan ensikaudella, mutta jos Pukka on muuttunut Bobby Orriksi kesän aikana, niin olen valmis istuttamaan hänet heti ykköspariin.

Poissa Ahteri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #8 : Elokuu 14, 2006, 01:17:36 »
Ja pitkästä aikaa lempilapsen pariin...
Kuten jo moni on todennutkin, että yhden pelin perusteella ei voi suuria johtopäätöksiä tehdä. Näin Tampereen pelin ja sen perusteella Koistinen on kuudes pakki, jota Pukka on valovuoden jäljessä. Mutta kuitenkin se oli vain yksi peli, joten katsotaan vielä muutama muukin ja ruvetaan vasta sitten heitteleen arvioita pelaavasta kokoonpanosta.
Kyllä se siitä lakkaa helpottamasta.

Poissa Hernia

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 121
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #9 : Elokuu 14, 2006, 19:28:34 »
Vaihdetaan Pukka Salmelaan!

Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #10 : Elokuu 14, 2006, 19:46:36 »
Vaihdetaan Pukka Salmelaan!

Miksi ihmeessä? Sanokaa mun sanoneen, että jonain päivänä Pukka pelaa vielä maajoukkueessa.
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

Poissa Kyljys

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #11 : Elokuu 14, 2006, 19:56:26 »
Sanokaa mun sanoneen, että jonain päivänä Pukka pelaa vielä maajoukkueessa.

Mutta onko laji jääkieko sitä ei tiedä kukaan..
Köyhä säästää.

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #12 : Elokuu 16, 2006, 08:23:31 »
Tämä sama keskustelu taidettiin käydä viime kesänäkin. Asiantuntijat täällä suureen ääneen kuuluttivat, ettei Pukka tule pelaamaan peliäkään liigassa. Nyt nämä antipukat ovat aloittaneet jo kamppanjansa, ettei kukaan vain vahingossakaan pääse sanomaan yhtään positiivista asiaa Pukasta. Mä en jaksa uskoa, että tänäkään kesänä liigan taso olisi noussut niin hurjasti, ettei Pukka mahtuisi mukaan. Itse ajattelin katsella vielä muutaman pelin ja arvioida sitten Tapparan mahdollista puolustusta.

Ja mitä tulee termiin antipukka. Mun mielestä se on kauniisti sanottu. ;)

Poissa höntsäri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 220
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #13 : Elokuu 21, 2006, 09:36:56 »
Mitä tähän kaveriin tulee, niin saisi puolestani painua sinne missä pippuri kasvaa. Ilvonen tilalle niin hyvä tulee. Mitkä on Pukan vahvuudet? Kiekollinen peli? ei. Alivoima pelaaminen? ei. Taklaukset? ei. Turha kaveri varsinki näillä uusilla säännöillä. Pukka tulee voittamaan liigan jäähypörssin kaksminuuttisten kohdalla. Kiekko katsomoon alivoimalla mentaliteetilla saadaan varmasti ratkaistua monta peliä vastustajalle.

Poissa maqpie

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 211
    • Profiili
Vs: Mikko Pukka
« Vastaus #14 : Elokuu 21, 2006, 14:49:39 »
Ja saisi ottaa Mäntymaan mukaansa söheltämään. Mäntymaalla yhtään enempää vahvuuksia ole kun Pukallakaan. Koistinen näytti cupissa paljon kypsemmältä pelurilta mitä noi kaks söhlöä.