Itselleni Ville Nieminen on yksi kaikkein aikojen suosikkipelaajista joten myönnän, että minun on vaikea suhtautua Villen paluuseen Tapparaan kovinkaan neutraalisti. Mutta tästä huolimatta olen ennen kaikkea Tappara-fani ja olen täydestä sydämestä sitä mieltä, että Villen tulo ainoastaan vahvistaa joukkuetta.
Jotenkin (ehkä) ymmärrän, että Ville jakaa ihmisiä ja on joillekin punainen vaate mutta suoraan sanoen täytyy sanoa että v-tuttaa täältä luettavat "ei siitä mitään hyötyä enää ole" kommentit. En voi sanoa muuta kuin, että tällaisista kommenteista kuvastuu se täydellinen asiantuntemattomuus jääkiekko-nimiseen peliin liittyen. Ja lisäksi täydellinen kunnioituksen puute yhdelle aikamme vahvimmista Tappara-vaikuttajista.
Itseä on aina miellyttänyt Villen peliesityksistä näkyvä suuri tahtotila ja taistelu joukkueen puolesta. Toki joskus se on näkynyt negatiivisesti (tyhminä jäähyinä / yksinyrittämisenä) mutta itse ainakin annan anteeksi paljon helpommin tällaisen yliyrittämisen kuin aliyrittämisen johon on syyllistynyt hyvin moni viime vuosien aikana joukkeessa pelannut pelaaja (Skinner, Halme, Koskela, Störmberg jne jne jne...).
Lisäksi Villessä on se fakta, että parhaimmillaan Ville on pelatessaan menestyvässä organisaatiossa. Valitettavasti ne ajat kun Ville on Tapparassa pelannut, on Tappara valmennuksellisesti ja organisaation johtamiskyvyllisesti kyntänyt todella syvässä suossa. Ja tietysti ymmärrän Villen tuskan näinä aikoina, kun näki itse läheltä missä jamassa organisaatio silloin oli ja halua Villellä olisi ollut varmasti sitä viedä itsekin omalta osaltaan eteenpäin mutta silloin Tapparan johto ei sitä vain millään itse tajunnut. Onneksi muutos tähän on nyt tapahtumassa.
Rautakorven ottaessa vastuun sekä valmennuksesta että pelaajahankinnoista tarkoittaa se samalla sitä, että Tappara muuttuu nykyisestä looseriorganisaatiosta kohti voittajaorganisaatiota, eli kuten JR sanoi, nyt aletaan tekemään Tapparasta taas suurta seuraa. Tällaiseen organisaatioon Ville Niemisen kaltainen pelaaja on mittava voimavara. Ja uskon, että Rautakorpi on juurikin se paras henkilö ottamaan Villestä ne parhaat vahvuudet irti ja minimoimaan negatiiviset puolet.
Ville on persoonana Johtaja sekä Voittaja ja niitä ei missään joukkueessa koskaan ole liikaa, ei varsinkaan Tapparassa.