Mestaruutta ei voiteta tässä sarjassa, jos sitä ei halua enemmän kuin se toinen. Siihen tämänpäiväinen peli kulminoituu. Haluun, kiimaan, päättäväisyyteen. En tiedä mitä haastatteluja jotkut muut ovat kuunnelleet, mutta mun mielestä tämä on ollut Rautakorven viesti koko ajan. Tämä pitää pelaajien kaivaa esiin itsestään. Marginaalit on todella pienet. Ei tuolla ole yhtään huonoa joukkuetta enää mukana.
Tällaiset tulos tai Rautakorpi ulos- puheet on vitsi. Kaksi vuotta sitten oltiin juuri ja juuri vältetty karsinnat Risto Dufvan luotsaamana. Nyt jäällä on Tappara. Siinä merkityksessä kuin mitä minä olen 44 vuoden ajan oppinut Tapparan tuntemaan. Kokoonpanoja ei muuten valita nettiäänestyksellä. Onneksi ei. Ne pelaa, jotka koutsi laittaa laatikkoon. Oletan, että hänellä ja muulla valmennusryhmällä on asiasta paras käytettävissä oleva tieto ja ymmärrys.
Tärkein lopuksi. Huiman hieno fiilis siitä, että pelataan isoa peliä. Kahden äärimmäisen tunteen keinulauta. Tämä on urheilua, ystävät. Näiden hetkien vuoksi näitä jääkiekkosarjoja pelataan. Näissä pärjää voittajat. Taivastoivossa tätä peliä lähden katsomaan. Tappara voittaa tänään ja pelaa ensi viikolla pääpöntöstä oululaisia vastaan.
Jos jotakin toivoa sais, niin avausmaali ja mielellään toinen kaappi perään.