Aikamoista kritiikkiä saanut Plihalin hankinta aikaan. Tietysti jos odotusarvo oli, että saadaan Barkovin tasoinen peluri niin ymmärrän että kiukuttaa.
Tässä nyt vain on se pikku juttu, että tämä olisi tarkoittanut nhl:n ykkös/kakkoskentän tason sentterin hankkimista. Ainakin itse uskon, että tämä tullee olemaan Sashan rooli/taso Floridassa. Sitten voikin itse kukin tämän jälkeen miettiä mitkä olisivat olleet Tapparan mahdollisuudet korvata Barkov ns. yksi yhteen saman tasoiseen pelaajaan. Ja jos Barkov ei ole vielä tuota tasoa niin hyvin todennäköisesti tällöin palaa vielä Tampereelle takaisin yhdeksi kaudeksi.
Sitten itse asiaan, eli uskon että Plihalinkin suhteen kirjoitukset olisivat viime kesänä olleet paljon positiivisempia. Nyt tuo viime kausi, joka toden totta oli floppikausi, heijastuu liikaa näissä kommenteissa. Jokainen voinee miettiä kumpi kertoo enemmän Plihalin tasosta? Rikkonainen viime kausi epätasaisesti pelanneessa joukkueessa 90-luvulle jämähtäneen valmentajan alaisuudessa vai kolme edellistä kautta Turussa jossa Plihal veti 37 tehopistettä per kausi tahdilla. Ja kuten tuossa coly jo selvittikin niin viime kaudenkin Plihal aloitti ihan mainiosti, tämän jälkeen valitettava loukkaantuminen ja sen jälkeen saatu vastuu olikin hyvin satunnaista.
Plihal on isokokoinen ja vahva aloittaja, hoitaa hyvin puolustuspään velvoitteet ja on aiemmilta vuosilta jo antanut maalintekijän kyvyistään näyttöä (46 maalia kolmen kauden aikana Tps:ssä). Jos vain kaveri on hyvässä kunnossa ja loukkaantumiset ei vaivaa (uskon että nämä on selvitetty tarkoin ennen sopparin tekemistä) on Plihal varsin kelpo hankinta tässä markkinatilanteessa. Plihalista sentään tiedämme paljon enemmän kuin satunnaisista ahl-pelaajista. Ja tosiaan meille hankittiin myös tuo ahl-sentterikin, joten olisi ollut mielestäni suurempi riski hankkia toiseksikin kärkisentteriksi pelaaja jolla ei sm-liigasta kokemusta. Lisäksi on muistettava, että nämä 300.000€ hankinnat kuten Azevedo ja Locke tuntuu aina joka toinen epäonnistuvan. Plihalille maksettaneen varmaan korkeintaan puolet tästä summasta.