Itse näkisin tosiaan Sawadan oikeassa laidassa vaikka peliäkään en ole kyseiseltä herralta nähnyt niin Hockey's future* sivusto kertoo seuraavaa:"He also does a good job of keeping his feet moving consistently. Sawada makes great use of his enormous size, strength and reach, especially when protecting the puck.". Eli pitäisi ainakin olla hyvä suojaamaan kiekkoa ja, kun koko uransa on pelannut oikealla niin siirto vasemmalle johtaisi oman käsitykseni mukaan siihen että tästä vahvuudesta ei olisi hyötyä niin suuressamäärin, kuin oikealla laidalla tilanteessa että Sawada tuo esimerkiksi kiekkoa alueelle kropalla suojaten kiekon ollen laidan ja pelaajan välissä mailan lusikkapuolella.
Olisikohan aivan pervo ajatus, mikäli Plihalin ja Sawadan ympärille kasattaisiin 4. kenttä käyttäen vanhaa toimivaa mallia (Koskenkorva-Kuki-Mäkinen), jossa tarvitsisi täyttää enään Koskenkorvamainen rako, mutta tekisikö sen sitten parhaiten Kallela, Haapala vai Kaksonen on toinen seikka. Ellei sitten joku em. kolmikosta breikkaisi ykkösessä ja Peltola tippuisi nelosvitjaan, mutta Kallela oli siinä roolissa näkymätön ensimmäisellä yrittämällään ja en näe Kaksosesta tällähetkellä olevan siihen rooliin, joten paikka jäisi Haapalalle. Itse olen nähnyt noin puolet kauden matseista ja mielestäni Haapala on ollut ihan pirteä ja ennenkuin lisävahvistuksia tulee, jos tulee, niin voisin ihan hyvin antaa Haapalalle pari peliä aikaa yrittää olla "viimekauden CC" Erkinjuntin kanssa pörräten ykkösessä. Peltola ei varsinaisesti paikkaisi Kossun nopeutta, mutta kokonaisvaltaisessa pelissä näkisin Jugin olevan tällähetkellä mestaruuskauden Kossua edellä ja mieshän on kuin tehty neloskenttään eli täydellinen roolissaan!
*
http://www.hockeysfuture.com/prospects/raymond_sawada/(Olettaen että Sawadalla on sopimus Tapparan, eikä Iltasanomien kanssa.)