Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

SM-liigan nykytila

<< < (28/32) > >>

Lare:
Onhan toi Liigan touhu ihan älytöntä. Uskomatonta puuhastelua kaudesta toiseen.

Ilmainen vinkki sarjajärjestelmästä (joka ei tosin tule valitettavasti koskaan toteutumaan) tässä:

sijat 1-6 suoraan poffeihin
sijat 7-10   säälipleijareihin
sijat 11-14 karsintasarjaan (jonne mukaan lisäksi Mestiksen kaksi parasta joukkuetta, 4 joukkuetta karsinnasta Liigaan).

Ei se olis täydellisessä maailmassa niin vaikeeta.

soosi:
Parit pikaiset:
- runkosarjan aikana ottelumäärät joukkueissa epätasaiset, ei todellista kuvaa tilanteesta
- runkosarjan otteluita liikaa
-Ruotsin mallin putoamisuhka eli kaksi huonointa ylemmästä sarjasta ja kaksi parasta alemmasta sarjasta ratkaisee ylemmän jatkajat estää kevään pyhjennysmyynnit ja antaa panosta huonojenkin peleihin
- ottelupäivät ja ottelu ajat kiniteät
- lippujen hinnoittelu järkeväksi; sarjalippuja, joissa hyvä peli + pari huonompaa paketissa ja perhelippuja 2+3.
- tuomarointi asianmukaiseski; selkät linjaukset isolla tasolla ja peleissä pitää olla molemmilla tuomareilla sama linja koko pelin
- joukkuemäärä pienemmäksi eli 10 tai max 12. Laatu ei korvaa määrää
- jatkopelit lyhyemmäksi eli paras kolmesta, finaali viidestä. Nyt se jolla eniten rahaa ostaa laaaja pelaajarinki useimmiten pärjää ja pikkuseuran tähden poissaolo ratkaisee liikaa
- lipputulojen maximointi ei saa ola pääasia

TJ:

--- Lainaus käyttäjältä: Le GoaP - Lokakuu 16, 2014, 09:25:49 ---Suora lainaus tuosta Ylen Puttosen haastattalusta:  "Olisi makeaa, että kannattajat ottaisivat joukkueet omikseen jopa siinä hetkessä, kun niiltä loppuvat rahat ja ne joutuvat myymään huippupelaajiaan loppukaudeksi. Kun katsojat kävisivät edelleen joukkueiden peleissä ja olisivat niiden tukena, se mahdollistaisi tulevan kehityksen. Sitä kulttuurimuutosta toivoisin, Puttonen sanoo."

Todellisuuden taju, mistä löytyy? Miksi katsoja käy katsomassa kilpaurheilua? Mä voin pyytää mun kavereita lätkimään kiekkoa jäällä keskenään ilman motivaatiota ja tätä mä voin tuijottaa ilman että mun tarvitsee siitä heille maksaa.

--- Lainaus päättyy ---
Niinpä. Ehkä olisi myös syytä miettiä miksi ne huippupelaajat myydään pois kesken kauden? Sen takia että kannattajat ei käy hallissa, vai sen takia että niin voidaan tehdä koska pelotetta Liigasta putoamisesta ei enää ole?

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: TJ - Lokakuu 16, 2014, 12:00:26 ---Niinpä. Ehkä olisi myös syytä miettiä miksi ne huippupelaajat myydään pois kesken kauden? Sen takia että kannattajat ei käy hallissa, vai sen takia että niin voidaan tehdä koska pelotetta Liigasta putoamisesta ei enää ole?

--- Lainaus päättyy ---
Ei se putoamispeikko ollut karsintojenkaan aikaan niin kauhea. Viimeksi kun Ilves karsi, niin aika monta pelaajaa silti myytiin loppukaudeksi muualle. On se ero vaan niin suuri Liigan ja Mestiksen välillä

tapsa34:
Ensi kaudella on kaksi pisteautomaattia Sport ja KooKoo?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta