Kun Kaukorannan käytöstä miettii ennen ja jälkeen sarjan niin hyvä vaan että Jukka jätti kättelemättä. Enkä edes usko että tämä Jatkoajan fanijournalistin kautta suoritettu täsmäisku oli ainoa syy, eiköhän Rautakorpi tiedä Kaukorannan jo vanhastaan. Säälittävä kuvio kyllä kaikkineen mm. Jatkoajan kannalta, joka varteenotettavana mediana on yhtä hyvä kun heikoin lenkkinsä.
Tiivistit aika hyvin omatkin tuntoni. Uskoisin jotain vanhempaakin olevan taustalla.
Aika absurdia olisi väittää ettei Ässät hyötynyt tuosta, varsinkin tuomaritoiminnan suhteen. Myös media tarttui nopeasti täkyyn. Ensimmäinen finaalipeli jossa jäähyn tullessa ja painista maalin edessä käytettiin termiä "Tässä on sitä Tapparan liiaanikiekkoa".
Mulla on värilasit. Sanon silti Ässien olleen paljon räikeämpi liaanikiekossa kuin Tappara. Tiesivät sen itsekin, osasivat kääntää keskustelun omasta leiristä ja syytöksistä Tapparan leiriin. Lisäksi Kaukoranta sanoi epäsuorasti väheksyvänsä Rautakorven viimeisintä mestaruutta valmentajana. Koko jutun pointtihan oli siinä, että Tappara ja Rautakorpi menestyi viimeksi ja menestyy nyt tuon liianikiekkonsa ansiosta. Rehellisesti on sanottava myös Jatkoajan toimittajan olleen hyvässä hengessä tätä tekemässä. Mielestäni Kaukoranta v-ttuili samalla ihan koko Tappara-yhteisölle. Ei kunnioittanut vastustajaa missään määrin, niin ei Tapparan/Rautakorvenkaan tarvitse. Olen sitä mieltä, että pelaajienkaan ei olisi tarvinnut kätellä.
Itsellä ottaa vieläkin koville tappio. Ässät pystyi vaikuttamaan tuomaritoimintaan ja vastustajan pelityyliin, samalla korostamaan omaa "likaista" puolustuspeliään. Fiksu veto kenties kun mestaruus tuli. Vastustajan kunnioittamisen kanssa sillä ei ole tekemistä.
Toinen mikä ottaa päähän on loukkaantumiset. Niitä tulee kaikille ja sen taakse ei saisi mennä. Mielestäni tosiasia on kuitenkin se, että jos Connolly ja Barkov olisi olleet kehissä niin Tapparalla olisi mestaruusjuhlat.
Finaalitappiota enemmän mua kuitenkin loppujen lopuksi ottaa kupoliin Kaukorannan väheksymiset. Tästä syystä meinasin jopa jättää onnittelematta kaverini, joka on viimeisen päälle Ässien mies.