En ole kertaakaan haukkunut tai puolustellut kantaani Metsolan tasosta yhdelläkään tilastolla. Itse sinä ja muut niitä prosentteja tänne tungette eripituisilta jaksoilta. Kunhan vain sanoin että jos kerran niitä tilastoja tänne tykkäätte tunkea mielummin kuin katsella pelejä niin käyttäkää edes oikeaa tilastoa.
SINÄ itse kirjoitit tälläistä:
Maalivahdeissa ratkaisee kokonaisuus, ei pelkkä torjuntaprosentti, itseasiassa maailmalla arvostetaan paljon enemmän tilastoa GAA.
Itse toit esille GAA:n. Joka on Metsolalla itseasiassa hyvä.
Fakta on sekin, että GAA on erittäin tärkeä tilasto kuten mainitsit. Varsinkin pitkässä juoksussa, jolloin on helppoa sanoa Metsolan olevan huippuvahti tähän sarjaan, sen ollesssa alle kahden kauden otannalla runkosarjassa 2.00 ja viime kevään play-offseissa 1.84 ja nyt 1.67.
Väitätkö sinä siis tosissasi ettei tuollaisilla tilastoilla ole mahdollisuutta voittaa? Tilastojen ollessa tuollaiset saa maali tulla periaattessa vaikka puolesta kentästä, koska todennäköisyydet voittoon säilyvät edelleen.
Nuo on kuitenkin tilastoja eli faktaa. Faktaa on sekin, että siniviiva rannari kopahti viime pelissä tolppaan, mutta tilastoissa se ei näy. Eihän se tietenkään saisi osua tolppaan, vaan pitäisi poimia hanskaan.
Metsola torjui ensimmäisessä pelissä Ritamäen läpiajon pelin ollessa 3-2. Maali siitä, niin ehkä olisi hävitty ensimmäinenkin peli loppujen lopuksi. Pärssinen oli nokikkain toisen pelin jatkojalla ja Metsola torjui sen antaen mahdollisuuden edelleen joukkueelleen.
Jääkiekossa on paljon jossittelua ja läheltä piti tilanteita. Tilastoilla on kuitenkin loppujen lopuksi suurin merkitys joukkueen menestykselle. Se riittääkö Metsola mestaruuteen on mulle oikeastaan ihan sama, enkä mieti sellaisia. Katsotaan mihin riittää, tilastojen perusteella mies on aivan riittävä maalivahti ja joukkueen on hoidettava loput.