Kirjoittaja Aihe: Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08  (Luettu 146814 kertaa)

Penalty_Killer

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #105 : Toukokuu 05, 2006, 23:03:46 »
Uramalle annettava mahdollisuus, toivotavasti Tapparan johto on sitten yhtä armelias ja suopea kuin Potilas Saarisen kohdallakin.
Fanit louskuttaa jos pikkasenkaan lipsahtaa mutta se kuuluu asiaan.
Kovasti täällä puhutaan kaiken(suuren)maailman valmentajista kuin myös taloudesta. Kyllä Urama on aivan varmasti hintansa väärtti ja myos todella potentiaalinen mestarivalmentaja. Jos nyt summaa täällä kirjattuja huhuja ja muita toripuheita. Tampere sinänsä ei ole varmastikaan maaailmanluokan vetonaula ulkomaaneläville. Nuo uuden mantereen ihmiset ei normaalisti tiedä edes Eurooppaa saati sitten Helsinkiäkään.
No jo, kippis sitten vaan vaikka Wappu menikin :)

Poissa Kilroy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #106 : Toukokuu 06, 2006, 06:33:36 »
Ihan turha arvuutella kuinka Urama saa homman pyörimään. Aikuisten miesten valmentaminen on aivan eri hommaa kuin nuorten alle 18 vuotiaitten. Voi onnistua ja voi olla onnistumatta. Katsotaan ensi keväänä.

vanhus

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #107 : Toukokuu 06, 2006, 20:11:39 »
Kotimaisia valmentajia ei yksinkertaisesti ollut vapaana....

Kyllähän kuitenkin kaiken mediassa olleen tiedon perusteella voi melko varmasti päätellä (vaikka mitään oikeata tietoa olekaan), että Dufvan kanssa ainakin neuvoteltiin. Itsekin tuo vihjaili siihen suuntaan. Mutta taisi käydä niin, että jo vapaavuoteen (liigavalmennuksesta) orientoitunut Dufva hinnoitteli itsensä siihen malliin, että hinta/laatu-suhde ei tuntunut sopivalta.

Ja kun nyt on juttua siitä, että Summanen on pistetty ruotuun Bluesissa (tämän suuntaista hässäkkää olen sieltä odotellutkin) ja että Heikkilä oli lähtökuopissa, niin ehkä jonkin aikaa näyttä Heikkiläkin olevan mahdollisesti vapautumassa. Mutta sitten ei niin käynytkään.

Joka tapauksessa minusta oli hyvä, että valinta tehtiin heti kun palikat päätöstä varten oli selvillä. Vaikka vähän varakorttiin jouduttiinkin turvautumaan. Mutta kukaan valmentaja ei ole sellainen sateentekijä, joka varmasti toisi mestaruuden tai edes menestyksen. LÄhtökohtaisesti Uramalla on ihan samat menestymisen mahdollisuudet kuin kenellä tahansa.




Lässyn lässyn. Ei kukaan tietty ole varma mestaruuden tae mutta Rautakorpi on aina ollut ainakin kohtuullisen menestyksen tae. Itse asiassa viimeiset viisitoista vuotta taas kaikki muut ovat olleet melko varmoja menestymättömyyden takeita. Että tämmöset on lähtökohdat Uramalla jolla ei mitään miesten meriittejä. Moni junnujen mestaruuteen valmentanut taas on flopannut äijissä. Aivan eri hommaa. Kannattaa siis pitää ennakko odotukset realistisina niin ei tule pettymyksiä. Ensi kaudella tavotellaan taas näitä "kunniakkaita" sijoja 9 - 14. Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2006, 20:14:14 kirjoittanut vanhus »

Poissa mkm

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #108 : Toukokuu 06, 2006, 21:12:29 »
Tapparahan ei koskaan tavoittele lopulta muita sijoja kuin sitä ensimmäistä. Siksi me ollaankin SM-liigan menestynein seura vs. käytössä olleet hillot. Ja tää ei ollut mikään hehkutus vaan fakta.

Urama. Mies, joka aloitti Timo Tuomen kakkosena '98 Lukossa. Hetki sitten molemmat oli A-junnujen valmentajia. Sittemmin potkut saanut Honkalehdon kamu hämmentää nyt naapurissa I&P-projektia "kehityspäällikön" toimessa ja Urama aloittaa puolestaan meillä unelmahommassaan. Heh.

Vaikka minunkin toiveissa oli saada valmentajaksi joku jo kykynsä todistanut kaveri, ei tämä Uramankaan valinta välttämättä huonoa menestystä tuo. 

Tapparan sivuilta:
"On iso kunnia päästä siihen joukkoon. Tämä on kova haaste, ei negatiivinen sellainen vaan iso mahdollisuus. Päätöstä helpotti sekin, että olen tehnyt aiemmin Kari Makkosen kanssa töitä vuoden ajan Raumalla, Mikko Saarisen ja Ilari Näckelin kanssa puolestaan Jääkiekkoliiton hommissa, Urama sanoo."

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa, mutta tässä saattaa silti olla se akilleen kantapää menestykselle. Tiimissä, tutussa sellaisessa, siis toimitaan mutta, mutta...

Toivottavasti tuo tiimi sitten kans toimii kemioiden suhteen eikä ns. 2. valmentajille jäänyt mitään scheissea pääkoppaan kun 1. valmentajan paikkaa ei edes tarjottu. Jos jäi niin siitä ei kyllä hyvää seuraa meille.



Poissa oswald

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 134
  • Pappateam...parasta.. A-ryhmää
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #109 : Toukokuu 06, 2006, 21:22:39 »
Siis tuota noin, minkä kumman niminen valmentaja se olisikaan pitänyt tulla Rautakorven tilalle?
Kyllä te nykynuoriso olette sitten, kauheita valittamaan..vähemmistö hyväksyy (ihme)  teistä nykyisen valmntajan.
Nyt  on pakko jotain sanoa teille...muutakuin päivee...Hitostako te tiedätte että, mitä? nykyinen (Urama) Tapparan valmentaja saa joukkueeseen
aikaiseksi?...joooo heti vaan valmentaja vaitoon...ollaan hävitty jo tääkin  alkavakausi.

Lukekaapa esim..(esim) ippen kirjoituksia kyseisestä asiasta! ja miettikää  että, mitä oiken oikein kirjoitatte nykyisestä Tapparan päävalmentajasta.
En kehtaa kaikkea kirjoittaa mitä mietin ja haluaisin kirjoittaa...älkäätte (älkäämme) siis kaikkea "paskaa" ladotko uuden päävalmentajan Uraman  niskaan...Joulutaukoon on vielä pitkämatka...eikös olekkin?
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä!

Poissa mkm

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #110 : Toukokuu 06, 2006, 21:42:06 »
Ehtoota vaan Lee Harvey. Eihän tässä nyt mitään tuhkaa Uraman päälle vielä ripotella. Vanhana kyynikkona toin vain esille sen ihmisen pimeen puolen. Noh, katellaan nyt rauhassa kesä ja kuulostellaan minkäläisia mietteitä sieltä pelaajien suusta "vuotaa" ja Tampere Cupissahan sitten nähdään jo vähän missä kuosissa tuo pelityyli on jne.

Poissa Gary Strang

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #111 : Toukokuu 06, 2006, 22:09:11 »
Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!

Kerrotko vielä lyhyesti ihan omin sanoin, mitä Leinonen on tehnyt suututtaakseen Rautakorven? Ja mitä tekemistä tällä mahdollisella - joskin epätodennäköisellä - suututtamisella on Rautakorven Leksandiin lähtemisen kanssa?

Ihan sillä vain kyselen, että löytyykö sieltä oikeasti tietoa asioista vai lämpimikseenkö siellä vain lässytetään.
Oh, why are all good things so tasty?!

- Homer J. Simpson

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #112 : Toukokuu 06, 2006, 22:30:51 »
Kerrotko vielä lyhyesti ihan omin sanoin, mitä Leinonen on tehnyt suututtaakseen Rautakorven? Ja mitä tekemistä tällä mahdollisella - joskin epätodennäköisellä - suututtamisella on Rautakorven Leksandiin lähtemisen kanssa?

Ihan sillä vain kyselen, että löytyykö sieltä oikeasti tietoa asioista vai lämpimikseenkö siellä vain lässytetään.

Eikös se jotenkin niin mennyt, että Jukka tahtoi lisää pelaajia, mutta Leinonen ei niihin pyyntöihin suostunut. Näin siis joku taisi tällä palstalla ilmoittaa, tiedon oikeellisuudesta mulla ei ole hajua. Mutta kyllähän toi kuulostaa siltä, että niin olisi todallisuudessa voinut käydä.

Jos tämä tieto pitää paikkaansa, niin Jukasta on tullut ahne pikku porsas, tai Leinosesta Pihi. Hwo knows. Eikä sillä, että mua kiinnostais.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #113 : Toukokuu 06, 2006, 22:37:50 »
Lässyn lässyn. Ei kukaan tietty ole varma mestaruuden tae mutta Rautakorpi on aina ollut ainakin kohtuullisen menestyksen tae. Itse asiassa viimeiset viisitoista vuotta taas kaikki muut ovat olleet melko varmoja menestymättömyyden takeita. Että tämmöset on lähtökohdat Uramalla jolla ei mitään miesten meriittejä. Moni junnujen mestaruuteen valmentanut taas on flopannut äijissä. Aivan eri hommaa. Kannattaa siis pitää ennakko odotukset realistisina niin ei tule pettymyksiä. Ensi kaudella tavotellaan taas näitä "kunniakkaita" sijoja 9 - 14. Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!

Politiikassa puhutaan usein yhden asian liikkeistä, mutta tuntuu niitä löytyvän täältä meidän nettikeskusteluistamme. Aloin muistelemaan, että onko "vanhuksella" ollut näissä viidessä viestissään jotain muuta asiasisältöä, kuin Leinosen mollaaminen ja kun kävin ne tarkastamassa, niin totesin tilanteen olevan juuri niin. Syitä on vaikea tietää, mutta selvästi näistä viesteistä käy ilmi, että ko. nimimerkin hyökkäyksen kohteena ei oikeasti ole Uraman valinta, vaan jokin paljon syvempi kauna Leinosta kohtaan. Urama on tässä keskustelussa hänellä vain keppihevosena.

Itse pidän Uraman valintaa tässä tilanteessa varsin loogisena ja järkevänä ratkaisuna. Jos kausi näyttää menevän kehnosti, niin siirretään Urama sinne, mihin hänet alkujaan palkattiin, eikä tarvitse maksella entiselle valmentajalle palkkaa kotiin, niin kuin jääkiekkoliitto tekee.

Poissa Gary Strang

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #114 : Toukokuu 06, 2006, 22:45:28 »
Jos tämä tieto pitää paikkaansa, niin Jukasta on tullut ahne pikku porsas, tai Leinosesta Pihi. Hwo knows. Eikä sillä, että mua kiinnostais.

Niin, eipä meille rivifaneille juuri tihku tietoja siitä ketä valmentaja on joukkueeseen halunnut ja ketä TJ on sinne lupaillut. Mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että joukkueessa valmentajan tehtävä on saada joukkueen pelaajat antamaan maksimaalisen suorituksen - riippumatta siitä, millä perusteilla ja kenen tahdosta pelaaja(t) on joukkueeseen signattu.

Mitä enemmän TJ ja valmentaja yhdessä pystyvät joukkuetta rakentamaan, sitä parempi.

Mutta kuinka paljon Rautakorpea hänen Tapparalle tuomansa menestyksen ansiosta arvostankaan, olen itse sitä mieltä, että kukaan pelaaja tai valmentaja ei ole Tapparaa suurempi. Jos annetut työvälineet ja mahdollisuudet eivät tyydytä ja niiden kanssa ei ole kykyä toimia, on aivan oikea ratkaisu lähteä katselemaan  mitä muilla työnantajilla on tarjota.

Toki jokaisella valmentajalla on halu saada mahdollisimman hyvä materiaali valmennettavakseen. Mun mielestä vain on fiksumpaa antaa kohtuuttomia vaatineen (ei, en tiedä mitä JR on vaatinut oikeasti) valmentajan mennä, kuin vaarantaa koko joukkueen tulevaisuus tekemällä hallitsemattomia taluodellisia riskejä.

Summa summarum: Kaikesta huolimatta, ja ehkä juuri siitä johtuen, minun luottamukseni on suurempi Mikko Leinoseen kuin Jukka Rautakorpeen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2006, 22:47:12 kirjoittanut Gary Strang »
Oh, why are all good things so tasty?!

- Homer J. Simpson

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #115 : Toukokuu 06, 2006, 22:52:17 »
Jep, ja musta olisi ollut idioottimaista satsata loppukaudesta 'stevesnipereihin', koska tuolla joukkueella ei oltaisi kultaa otettu, ei vaikka keitä olisi sakkiin tullut. Kun ei riitä halu, se ei vaan riitä. Siinä eivät miljoonamiehet pikku hamosineenkaan auta. Eli kaikenkaikkiaan ihan fiksu veto Leinoselta pihtailla.

Ja minä en myöskään toimitusjohtajana kuluttaisi kohtuuttomia summia vaikka päämulk, ööh valkku vetäisi siitä herneen nenään.

vanhus

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #116 : Toukokuu 07, 2006, 17:22:44 »
Lässyn lässyn. Ei kukaan tietty ole varma mestaruuden tae mutta Rautakorpi on aina ollut ainakin kohtuullisen menestyksen tae. Itse asiassa viimeiset viisitoista vuotta taas kaikki muut ovat olleet melko varmoja menestymättömyyden takeita. Että tämmöset on lähtökohdat Uramalla jolla ei mitään miesten meriittejä. Moni junnujen mestaruuteen valmentanut taas on flopannut äijissä. Aivan eri hommaa. Kannattaa siis pitää ennakko odotukset realistisina niin ei tule pettymyksiä. Ensi kaudella tavotellaan taas näitä "kunniakkaita" sijoja 9 - 14. Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!

Politiikassa puhutaan usein yhden asian liikkeistä, mutta tuntuu niitä löytyvän täältä meidän nettikeskusteluistamme. Aloin muistelemaan, että onko "vanhuksella" ollut näissä viidessä viestissään jotain muuta asiasisältöä, kuin Leinosen mollaaminen ja kun kävin ne tarkastamassa, niin totesin tilanteen olevan juuri niin. Syitä on vaikea tietää, mutta selvästi näistä viesteistä käy ilmi, että ko. nimimerkin hyökkäyksen kohteena ei oikeasti ole Uraman valinta, vaan jokin paljon syvempi kauna Leinosta kohtaan. Urama on tässä keskustelussa hänellä vain keppihevosena.

Itse pidän Uraman valintaa tässä tilanteessa varsin loogisena ja järkevänä ratkaisuna. Jos kausi näyttää menevän kehnosti, niin siirretään Urama sinne, mihin hänet alkujaan palkattiin, eikä tarvitse maksella entiselle valmentajalle palkkaa kotiin, niin kuin jääkiekkoliitto tekee.
Minulla ei ole Leinosta vastaan muuta kun se vaan ei tällä hetkellä toimi joukkueen parhaaksi. Tapparan menestys ratkasee. Mulle on aivan sama ketkä siellä toimistossa on puikoissa kunhan homma toimii. Musta on vaan viimosten kausien aikana ruvennu tuntuun ettei oikein toimi. Kun Rautakorpi tuli takas niin usko palas, mutta nyt vedettiin matto alta. Semmonen yhden asian liike, että asia on Tapparan menestys. Mutta sitähän ei ipan äijä yllättäen tajua. En ihmettele että vahigon ilosesti pidät Uramaa hyvänä valintana. Mustakin A-P Selin on ipan kaikkien aikojen paras vakke.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #117 : Toukokuu 08, 2006, 03:06:17 »
Minulla ei ole Leinosta vastaan muuta kun se vaan ei tällä hetkellä toimi joukkueen parhaaksi. Tapparan menestys ratkasee. Mulle on aivan sama ketkä siellä toimistossa on puikoissa kunhan homma toimii. Musta on vaan viimosten kausien aikana ruvennu tuntuun ettei oikein toimi. Kun Rautakorpi tuli takas niin usko palas, mutta nyt vedettiin matto alta. Semmonen yhden asian liike, että asia on Tapparan menestys. Mutta sitähän ei ipan äijä yllättäen tajua. En ihmettele että vahigon ilosesti pidät Uramaa hyvänä valintana. Mustakin A-P Selin on ipan kaikkien aikojen paras vakke.

Ei ole näköjään vanhukselle ikä tuonut kärsivällisyyttä ollenkaan. Mä oon ihan luullu että Leinosen aikana Tappara on ollut SM-liigan parhaita menestyjiä niin urheilullisesti kuin taloudellisestikin, mutta vissiin kaikki tilastot onkin ihan väärässä.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #118 : Toukokuu 09, 2006, 08:54:09 »
Millä tavalla Leinonen on suututtanut joskus Rautakorven? Vanhuksen tietolähde? Uramalta en ole nähnyt vielä Tapparan pelejä, mutta syksyllä ollaan viisaampia millainen joukkue. Millainen pelityyli ja kykeneekö voittoihin?

vanhus

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #119 : Toukokuu 10, 2006, 19:22:04 »
Minulla ei ole Leinosta vastaan muuta kun se vaan ei tällä hetkellä toimi joukkueen parhaaksi. Tapparan menestys ratkasee. Mulle on aivan sama ketkä siellä toimistossa on puikoissa kunhan homma toimii. Musta on vaan viimosten kausien aikana ruvennu tuntuun ettei oikein toimi. Kun Rautakorpi tuli takas niin usko palas, mutta nyt vedettiin matto alta. Semmonen yhden asian liike, että asia on Tapparan menestys. Mutta sitähän ei ipan äijä yllättäen tajua. En ihmettele että vahigon ilosesti pidät Uramaa hyvänä valintana. Mustakin A-P Selin on ipan kaikkien aikojen paras vakke.

Ei ole näköjään vanhukselle ikä tuonut kärsivällisyyttä ollenkaan. Mä oon ihan luullu että Leinosen aikana Tappara on ollut SM-liigan parhaita menestyjiä niin urheilullisesti kuin taloudellisestikin, mutta vissiin kaikki tilastot onkin ihan väärässä.

Jankkaamisekshan tää menee mutta laske nyt mies hyvä vuodet joina Leinonen on johtanut Tapparan menestykseen ilman Rautakorpee. Niitä ei ole eikä mikään merkki viittaa että niitä tuliskaan. Menestyksen on tuonut Jukkis ei Mikki. Toiset vaan ei tajuu.