Huvitti lukea Sihvosen kommentteja. Ei sitten maininnut viime kauden virhearviointien listalla mm. Sheddeniin kohdistuneita kommenttejaan. Olisi varmaan tullut liian pitkä lista. Syvempää uskoa johonkin pelikirjaan... Näin sanailee mies, jonka omat saavutukset päävalmentajana ovat olleet lievästi sanottuna vaatimattomat. Mutta onhan Uramalla sitten mahdollisuudet lähteä toteuttamaan urheilujournalismia, jos päävalmentajuus osoittautuu ylivoimaiseksi. Liekö sitten Uraman pelikirjassa sellainenkin jae. Sihvosella taisi ainakin olla.
Äkkiseltään särähti korvaan tuo:"Uraman olisi pitänyt kyetä ajoissa sparraamaan muun muassa Tolvasen pelikirja. Tai itse asiassa hänen olisi pitänyt kiistää se viimeistään elokuussa.” Joo, löytyy näitäkin esimerkkkejä, kun kakkonen on ruvennut pomppimaan ykkösen silmille. Tapparastakin. Sihvosen mukaan Uraman olisi varmaan pitänyt järjestää kapina joukkueen sisällä huomatessaan että hänen oma pelikirjansa sotii Tolvasen pelikirjaa vastaan. Siis aivan uskomatonta roskaa, siksipä vaihdan itse pääaiheeseen.
Markkinoilla ei ollut yhtään valmentajaa vapaana, jonka olisin ottanut Tapparaan Uraman editse. Heikkilä on minusta leipäpappi jos kuka, Dufva, Kivi ja Ruotsalainen jne. pelkkiä nimiä listalla. Ei tässä varmaan menestystä tule ensimmäisellä kaudella, mutta minuta kukaan noista nimistä ei olisi myöskään kyennyt sitä takaamaan. Urama on harjoittelija, mutta ei ole ollenkaan sanottua, etteikö homma lähtisi Uraman johdolla toimimaan. Ei nuorten maajoukkueen valmentaminen ole sama juttu kuin liigajoukkueen, mutta aivan tyhjä saavutus ei tuokaan hopea ole.
Ainoa, mitä itse mietin on se, että samaan aikaan kun uusi päävalmentaja astuu remmiin, myös voimavalmentaja alkaa siirtyä eläkkeelle. Onko Uramalla muiden muassa Rautakorpea seuranneena pelaajien fysiikkaan liittyvät asiat hallussa? Esimerkiksi tässä kohtaa maajoukkuevalmentaja ja liigaseuran valmentajalla on välissään kuilu.
Luulen, että tällä palstalla olisi käynyt ihan samanlainen vastatuuli olisi sieltä tullut kuka hyvänsä. Vaikka Rautakorpi olisi kantanut salkkunsa takaisin Hakametsään, olisi osa keksinyt siitäkin negatiivista sanottavaa. Kyllähän siellä toimistolla on Matalamäen numero tiedossa, jos kone alkaa yskiä talven mittaan. Mutta tässä vaiheessa antaisin hiukan rauhaa joukkueelle ja Tampere Cupissa katsottaisiin, mitä on saatu aikaan.