Samat miehet, jotka itkevät täällä puhdasta taklausta, joka kohdistui Grönvalliin, meuhkaavat nyt samanlaisen oikeellisuutta.
Lainasit minua, tarkoititko myös minua? Minä, kun en ole nähnyt Grönvallin loukkaantumiseen johtanutta tilannetta, niin en kyllä itke sen puolesta tai vastaan.
Tämän sen sijaan näin, ja tämä emni suurimmaksi osaksi Komarovin piikkiin. Ei siellä kentällä ole varaa jäädä ihailemaan omaa laukausta. Sääntöjen mukaan Komarov oli vielä kiekollinen pelaaja, vaikka oli juuri hetkeä aiemmin kiekosta luopunut.
Jos jokin -pää, oli se sitten olka- tai kyyner-, osuu keskelle naamavärkkiä aiheuttaen nenän ja hampaiden restauroinnin, niin eikö se jumaliste ole silloin päähänkohdistunut? Häh?
Ei ole. Joku sen jossain sanoikin; jos sinä törmäät seinään ja telot pääsi, niin onko se seinän vika? Jos kädet ovat alhaalla ja kiinni ruumiissa, niin silloin se on ihan sääntöjenmukainen taklaus. Vaikka vastustajalta lähtisi nirri.
Ei Marko Anttila saa taklata missään tilanteessa Kariyaa päähan, vaikka toinen on puoli metriä vähempi, koska päähän kohdistunut taklaus on aina rangaistava teko ja siten se ei ole koskaan puhdas taklaus.
Ei, mutta Jokelan taklaus ei kohdistunut päähän, vaan se osui päähän. Sääntökirja ei tunne päähänosuvaa taklausta, ainakaan rangaistavana tekona.
Laamasta tuupattiin selkään ja se on Hemulin mielestä ihan ok, kunhan ei taklata puhtaasti avojäällä? Hieno asenne peliin nimeltä jääkiekko.