Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan talous

<< < (30/72) > >>

TPR:
Tämän päivän AL:ssä kerrotaan että Tappara jää tappiolle tästäkin kaudesta. Erkki Peltosen mukaan voitollisuus olisi vaatinut muutaman jatkopelin.

Itse olisin kuvitellut että loppukauden hyvät yleisömäärät (ja pihtailu pelaajabudjetin kanssa) olisivat nostaneet tuloksen edes nollille.

Ilmeisesti sitten
- yhteistyökumppaneilta saatiin erittäin niukasti rahaa
- venäläisten, männikköjen, saravojen ja leimujen sopimukset pitivät pelaajabudjetin pelaajien lähdöistä huolimatta kalliina (suhteessa Tapparan tuloihin...)
- Mäntylästä ei todellakaan saatu senttiäkään korvausta

Mode-edit:
Laitetaanpa linkki mukaan niitä varten, joille kyseistä aviisia ei kotiin kanneta.
AL: Tiukka kausi tulossa: Ilveksen ja Tapparan tulos painuu viivan alle

coly:

--- Lainaus käyttäjältä: TPR - Maaliskuu 16, 2012, 09:37:31 ---Tämän päivän AL:ssä kerrotaan että Tappara jää tappiolle tästäkin kaudesta. Erkki Peltosen mukaan voitollisuus olisi vaatinut muutaman jatkopelin.
--- Lainaus päättyy ---

Voi voi. Olisi nyt kaiken järjen mukaan edes nollille päästy, eikai tappiota voi paljoa tulla? Mäntylä ja Tenute lähti joten palkasta tuli säästöä. Eihän tietenkään Ahtola ja Dufva ilmaisia ole mutta ensinmaintun palkassa taisi HIFK olla myös mukana.

Ei tää nyt oikein taas vakuuta toimiston väellä tämä touhu.

tsrautia:

--- Lainaus käyttäjältä: TPR - Maaliskuu 16, 2012, 09:37:31 ---Tämän päivän AL:ssä kerrotaan että Tappara jää tappiolle tästäkin kaudesta. Erkki Peltosen mukaan voitollisuus olisi vaatinut muutaman jatkopelin.

Itse olisin kuvitellut että loppukauden hyvät yleisömäärät (ja pihtailu pelaajabudjetin kanssa) olisivat nostaneet tuloksen edes nollille.

Ilmeisesti sitten
- yhteistyökumppaneilta saatiin erittäin niukasti rahaa
- venäläisten, männikköjen, saravojen ja leimujen sopimukset pitivät pelaajabudjetin pelaajien lähdöistä huolimatta kalliina (suhteessa Tapparan tuloihin...)
- Mäntylästä ei todellakaan saatu senttiäkään korvausta

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä tämä pitäisi olla viimeinen niitti johdon vaihtoviikkojen alkamiselle!! Eihän tässä oo mitään järkeä, että lähtökohtaisesti kaksi kalleinta miestä päästetään muualle ja silti jäädään tappiolle?? Leinonen on todellinen ääliö, jos on maksanut Dufvalle, Ahtolalle ja Kovaselle kovaa palkkaa. Ilman muuta olen ajatellut, että osa Dufvan palkasta on Jypin harteilla ja vastaavasti osa Ahtolan palkasta Hifkin. Mutta kävikö tässä niin, että maksettiin Dufvalle isot hillot ja kuitenkin jo syyspuolella tehtiin päätös, että tämä on välikausi=ei tavotteita=ei uusia hankintoja? Ei mitään järkeä!!

HAL9000:
On kyllä aika tylyä luettavaa tuo Ilveksen riskiarvio (vaikka huomioisi senkin, että kyseessä urheiluseura eikä ns. tavallinen yritys). Ei jää paljon sijaa selittelylle. Kuinka ollakaan, Ilves-fanit olekaan juuri nyt kovin innokkaita keskustelemaan Ilveksen taloudesta, joka on muuten heidän suosikkiaiheitaan...

Tapparan tämän kauden tuloksestakaan ei voi olla iloinen, jos taas mennään miinukselle, mutta menee minun silmissäni normaalin liiketoimintariskin piikkiin. Tällä(kin) kertaa riski toteutui. Oli laskettu sen varaan, että Duvfalla ja muutamalla täsmävahvistuksella mentäisiin ainakin kympin sakkiin. Ihan realistinen tavoite. Niin vain ei käynyt.

Mikä sitten pelastaa Tapparan joutumasta Ilveksen viitoittamalle tielle kadotukseen lähivuosina? Rautakorven filosofian mukaan taloudellinen ja urheilullinen menestys kulkevat käsi kädessä (olkoonkin, että hän itse lopulta feilasi molemmissa viime visiitissään). Tämä lienee se realistinen (optimistinen) skenaario, mihin pyrkiä.
Vaihtoehtona - edelleen realismin puitteissa - on tarkan euron pihistelypolitiikalla jatkaminen, jolloin urheilullisen menestyksen saavuttaminen edellyttäisi todella onnistuneita kaappauksia pelaaja- ja valmentajamarkkinoilla ja vielä siten, että kaikki palaset loksahtaisivat yhteen samalla kertaa. Tähän asti siinä on Tapparassa enimmäkseen epäonnistuttu. (Epäonnistuminen tuottaa yleensä urheilullisen fiaskon lisäksi myös lisää taloudellisia tappioita - ei hyvä.) Voisiko UTJ Rautakorpi tuoda parannuksen asiaan? Mene ja tiedä. Kuinka sitoutunut Rautakorpi edes on Tapparaan tällä kertaa?  Viimeksi ei ollut riittävän sitoutunut.

Utopiaskenaario on tietysti Pojun miljoonat ja SM-liigan kovin pelaajabudjetti. Utopiaa se taitaa edelleen valitettavasti olla. Halliprojektiin osallistumiseen voisin vielä jotenkin uskoa, mutta miksi ihmeessä Poju olisi saanut päähänsä ruveta juuri nyt satsaamaan itse joukkueeseen, kun ei ole sitä tähänkään asti harrastanut? Etenkin, kun Pojun kiinteistöomaisuuden arvosta on käsittääkseni liuennut about puolet 2008 talouslamaan ja asuntohintakuplan puhkeamiseen Jenkkilässä.
Ehkä sitten kun Tampereella on uusi areena ja siinä pitäisi ruveta pelaamaan sen mukaista kiekkoa, ehkä silloin Pojukin saattaisi panostaa Tapparaan jonkin verran. Mutta kyllä nuo Pojun miljoonat taitavat olla jotain sellaista, mistä on kiva on uneksia mutta uskon vasta kun itse näen.

coly:

--- Lainaus käyttäjältä: tsrautia - Maaliskuu 16, 2012, 10:42:32 ---Ilman muuta olen ajatellut, että osa Dufvan palkasta on Jypin harteilla ja vastaavasti osa Ahtolan palkasta Hifkin.

--- Lainaus päättyy ---

Ei JYP Dufvalle maksanut enään palkkaa mikä olisi pois Tapparan harteilta. Dufvalle tehtiin kultainen käden puristus JYP:ltä ja maksettiin ihan mies ulos ja täten vapaaksi sopimuksestaan. Jos Tappara on maksanut vaikka 150k Dufvalle niin sitä ei siis JYP ollut maksamassa eurollakaan.

Ahtolan kohdalla sen sijaan uskon että HIFK on ollut talkoissa mukana. Onhan tuo kuitenkin aika karua kertomaa taas miten toimistossa on puuhasteltu.

Oisko sittenkin pitänyt mennä karsintoihin niin ois saatu nollatulos? Tähän hymiöitä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta