Pyydän jo etukäteen anteeksi kaikilta, joita seuraava tekstini loukkaa!
Koskas sanan- ja ilmaisunvapaus muka aiemmin on sallinut herjauksen ja kansanrhmää vastaan kiihottamisen? Ei sananvapaus edelleenkään tarkoita sitä, että ihan mitä vaan saa sanoa tai kirjoittaa "koska se vaan on mun mielipide".
Olen täsmälleen samaa mieltä. Nythän se sitten koetellaan!
Mielummin liian tiukat rajat sanan- ja ilmaisuvapaudelle kuin se vaihtoehto, että sen varjolla voi spekuloida ja ilmoittaa omia mielipiteitään muista ihmisistä ja ihmisryhmistä, jotka suoraan sanottuna olisivat selviä kunnianloukkauksia. Hymy-lehtihän aikoinaan teki bisnestä kunnianloukkauksilla laskien sen varaan, että myydyt lehdet korvaavat oikeudessa määrätyt sakot kunnianloukkauksista. Tästä syystä rajaa on kiristetty ja korvauksia korotettu.
Ketkähän niitä lehtiä ostavat? Tiukkenevat rajat johtavat - arvaas mihin? Nii-in, totaaliseen sensuuriin.
Vaalitemppu?
Uskon kaupunginvaltuutetun vain haluavan pitää nimeään esillä, ei noin villejä ajatuksia muuten tuoda julkisuuteen. Josta juolahtikin mieleen: Aikookohan tuo Perussuomalaisten poliitikko laittaa mahdolliset sakkonsa veroilmoituksessa kohtaan tulonhankkimisvähennykset?
Filosofian tohtori, kolmen pienen lapsen isä... Luuletko, että mies riskeeraisi kaiken vain vaalimainoksen takia. Itse asiassa miehestähän on oltu hiljaa jo pitkään juuri siksi, että hän ei saisi ilmaista julkisuutta.
EDIT: Tätä samaa tekstiä (tuossa alla) puitiin julkisuudessa jo lokakuussa -08 illman syytettä. Eikö olekin kumma juttu, että syyte nostetaan juuri, kun eurovaaliehdokkaat pitäisi nimetä? Siis illmaista mainosta Halla-aholle valtakunnansyyttäjältä, sitäkö tarkoitat? Vaiko, että kuka laiminlöi tehtävänsä, kun ei vaatinut jo viime lokakuussa näiden vaarallisten tekstien tuhoamista? edit päättyy.
Battleaxe kehoitti lukemaan, mistä on kyse, ja siitäkin olen samaa mieltä.
Referaattina: Kaleva kirjoitti paperiversion pääkirjoituksessaan, että kännissä pahoinpitely ja tappaminen on niin suomalainen ilmiö, että sen voidaan katsoa olevan meillä geeneissä. Julkisen sanan neuvosto ei pitänyt tätä virheellisenä loukkaavana yleistyksenä. Puhumattakaan, että päätoimittaja olisi joutunut syyteharkintaan. Sen sijaan Halla-aho kirjoitti netissä, omassa blogissaan, että "erään kansanryhmän" loisiminen ja varastelu on tilastollisesti niin yleistä, että sen voidaan katsoa olevan heillä geeneissä. Nämä kaksi asiaa samassa kappaleessa. Tämä on nyt katsottu syytteennoston arvoiseksi, kiihoituksesta kansanryhmää vastaan.
Uskonrauhaa Halla-aho rikkoo, kun toteaa, että erään uskonnon tärkein profeetta oli pedofiili. Hän meni 50-vuotiaana naimisiin 7-vuotiaan tytön kanssa ja "otti hänet todelliseksi vaimokseen", kun tyttö oli 9v. Tämä on kerrottu ko. uskonnon pyhässä kirjassa, joten ko. uskonto on pedofiiliuskonto.
Jos taas asettaa kyseenalaiseksi ko. pyhän kirjan tekstin, syyllistyy vielä pahempaan uskonrauhan häirintään.
Sanoisin, että hyvin on perustellut kirjoituksensa!