Kyllä ihmetyttää osan porukasta asenne. En nyt nimittele ketään, mutta itse ainakin myönnettävästi olin erittäin tyytyväinen Rautakorven paluusta Tapparaan. Nyt tietysti tunnelma on heikentynyt ja normalisoitunut viime aikojen vuoksi, mutta eiköhän kaiken tämänkaltaisen toiminnan suuntaa määritä juurikin se, että kukaan ei voi nähdä tulevaisuutta. Jos joku täällä on nähnyt tämän tulevaisuuden viime kauden aikana, kun Rautakorpi palkattiin Tapparaan niin tämän herran paikka on jossain muualla.
Nämä suuret jääkiekkogurut, joita löytyy joka paikasta nykyään kun tietävät niin hyvin, kuinka jokainen asia saadaan missä tahansa joukkueessa toimimaan ihmetyttää, että he oikeasti ovat ainoastaan täällä foorumeilla kirjoittelemassa. Jos näkee noin hyvin tulevaisuuteen kannattaa ehdottomasti tehdä sillä rahaa, koska silloin hyötyy itsekin eniten. Minä olen pettynyt joukkueeseen ja heidän suoritukseensa, mutta kyllä minun on myönnettävä, että tämä hankaluus on minulle täysi yllätys. Koko kesän ja kevään minulla oli täysi luotto tekemiseen ja EHT antoi vaan lisäpuhtia. Jos nyt väittäisi yht'äkkiä, että en ole koskaan uskonut joukkueeseen valehtelisin.
Tapparalla on nyt tarjolla todella pitkä kasa helppoja ratkaisuja:
-vaihdetaan valmentajaa. Menneisyys on sitä varten, että välttäisimme toistamasta samoja virheitä. No, viimeiset kolme kautta, montako kertaa ollaan vaihdettu valmentajaa? Montako vuotta on tullut menestystä? Vastaa sinä kysymykseen minun puolestani. Lähimenneisyydessä valmentajan vaihto ei ole tuottanut tapparalle positiivisia tuloksia, mikä saa sinut uskomaan, että tuon menneisyyden toistaminen tässä tilanteessa tuo kaipaamasi tuloksen?
-vaihdetaan yksittäisiä palasia joukkueesta. Menneisyys ei näytä Tapparan osalta tässäkään suhteessa kovin hyvältä, mutta tämä kuulostaa ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Parilla hyökkäyspään täsmähankinnalla homma voidaan saada paremmin uomiinsa. Tämäkään ei takaa 100%:sta onnistumista.
-vaihdetaan toimistoa. Tätä ei ole vielä Tapparassa kokeiltu, mutta se kuulostaa kovin kummalliselta siihen nähden, että tälle kaudelle toimisto on kyllä tehnyt viime kausista poikkeavan ryhtiliikkeen.
-vaihdetaan pelitapaa. Tämä on mielestäni tässä vaiheessa huonoin vaihtoehto. Pelitapa on se, johon pelin pitäisi hädän hetkellä nojata. Tätä prosessia on käyty Tapparassa jo viime kesästä alkaen. Nopea pelitavan muutos voi tarkoittaa, että peli menee entistä enemmän sekaisin. Pelitavan nopeat muutokset eivät ole iskeneet viime kausilla Tapparalle yhtään sen paremmin, toisaalta onko Tapparalle viimeisellä kolmella kaudella ollut joku pelitapa? Ovi käy ja ovi käy uudestaan.
Kokonaisuudessa pointtini on se, että ne kaikki jotka ovat tämän tulevaisuuden tienneet (niitä on täällä foorumilla lukuisia) miksi olette vielä täällä? Herran jestas menkää nyt johonkin äkkiä hyödyntämään tietoanne. Jälkiviisaus ei ole kaunista. Ei todellakaan. Joskus pitäisi olla viisas menneisyyden kautta ja tapparassa on tänä vuonna tehty monia päinvastaisia ratkaisuja menneisyyteen nähden. Mielestäni suunta ei vain voi olla väärä, koska kaikki aikaisemmatkin suunnat ovat olleet sitten vuoden 2008 vähintään yhtä huonoja.