No, tossa edellä toivottiin, että lopettaisin kirjoittamisen. Ehdotin vain, että jospa se, jos nyt joku, lopettaa, joka näkemyksineen on lopulta väärässä. Mä olen puhunut johdonmukaisesti samaa. Valmentajan paukut ei riitä ja osoittanut ne esimerkit, joissa mielestäni tämä toistuvasti tulee esiin. Olen peruskritisoinut ratkaisua, jossa erittäin taitava ja kokenut ryhmä annetaan noviisivalmentajan käsiin. Olen hyvin mielelläni lopulta väärässä luulossani, että kellarissa haisee savu.
Tämä on se perusongelma koska noviiseilla valmentajilla on yleensä vaikea menestyä mutta joskus se työura/homma vaativammalla tasolla täytyy aloittaa.
Jos peli/tulos olisi nyt yhtä surkeaa kuin marras-joulukuussa niin sitten olisi aiheellista kritisoida täällä.
Kauteen mahtuu nousuja ja laskuja mutta jos loppukausi on noususuuntainen niin ei olla ihan huonoilla jäillä.
5 vuotta sitten TPS aloitti loistavasti (Suikkasen ensimmäinen täysi kausi liigavalmentajana) mutta keskikausi meni surkeasti.
Loppukausi meni kuitenkin noususuhdanteessa mestaruuteen asti.
Rautakorpi lähti ja päätettiin jatkaa Tapolalla.
Emme tiedä yritettiinkö saada jotain ansioitunutta valmentajaa.
KHL-potkuja saaneita suomalaisvalmentajia olisi ollut tarjolla mutta verotussyyt taisivat tehdä nämä yritykset mahdottomiksi.
Liverpoolin suuruuden aikoina joku väitti että Liverpool olisi menestynyt vaikka siellä olisi ollut hevonen managerina mutta asiaa ei testattu.
Ja kyllä siellä penkin takana täytyy olla ainakin joku liikennemerkki joka kertoo kuka milloinkin menee kentälle etteivät pelaajat rupea tappelemaan keskenään.
Tulevaisuus (ei tämä kausi) näyttää nouseeko Tapola suomalaisvalmentajien aateliin.
Mika Alatalo, Mika Saarinen ja Mika Toivola olivat lupaavia valmentajia 10 vuotta sitten koska heidän katsottiin onnistuneen hyvin valmentajauransa alussa Liigan pikkuseuroissa.
Mihin nämä valmentajat kelpaavat nykyisin?
Ei ole helppo arvioida kenestä mahdollisesti tulee huippuvalmentaja.