Ei ymmärrä ei...
Vastaan kun mun eilistä viestiäni lainasit. Tästä voi tulla hieman pitkä.
Mää pidän
taitojääkiekosta, mutta ymmärrän ja hyväksyn sen, että fyysisessä kamppailulajissa pelaajilla joskus kiehahtaa tunnetila yli ja syntyy nyrkkitappeluita. Nimenomaan nämä spontaanit tappelut mää hyväksyn, mutta pelkkiä showtappeluita (Nielikäinen-Vandenbusch), tappeluita tappelun vuoksi (kaikki nämä Lostedit, Pulkit, Nielikäiset ja NHL-Heleniukset) tai selkeitä ajojahteja (Ässät 05-06 vs. Grönvall) en siedä enkä hyväksy.
Valitettavasti varsinkin nuo kaksi viimeksi mainitsemaani esimerkkiä alkavat olla kiinteä osa nykyjääkiekkoa. Joka joukkueesta pitää löytyä "fyysinen pelaaja suojelemaan joukkueen tähtiä ja juniorilupauksia".
Kuka vain ottaisi joukkueeseen mieluiten oman juniorin, jolla on venäläiset kiekkotaidot, ruotsalainen joukkuehenki, kanadalainen mentaliteetti ja kiinalainen hinta, mutta kun sellaisia ei ole. Sellaisia ulkomaalaisiakaan
kaukaloiden yleismiehiä, jotka toimivat sekä pistenikkareina että rauhanturvaajina, ei ole ollut saatavilla Mayerin, Boumediennen tai Kantorin jälkeen. Nykykiekossa sellainen yleismies ei välttämättä enää edes riitä. Ei ole varaa tuhlata sitä ylivoimapyssyä tavallistenvirtasten suojeluun.
Muistatteko edes ko. kaveria viime kaudelta?
Kyllä, kyllä mää muistan Henryn. Muistan aikaisempia viestejä lukemattakin kuinka tulouutisen jälkeen dissasin kaverin ja muistan julkisesti myöntäneeni takinkääntöni. Pelkäsin Tapparankin hankkineen jonkun luolamiehen asteella olevan nyrkinheiluttajan, mutta kausi osoitti Burken olevan jotain ihan muuta.
Kyllä hän tappeli kahdesti, Crombeenin ja Holman kanssa, joista jälkimmäisen matsin olisi ehkä voinut jättää väliin. Lisäksi Henryllä oli yksi yritys tapella Nielikäisen kanssa sen jälkeen kun Pasi kyseenalaisesti taklasi Mäntylän ulos pelistä, mutta innokkaat linjatuomarit torpedoivat tuon koitoksen. Henry ei muistaakseni turhaan hakemalla hakenut yhtään tappelua, vaikka "kaukalohierarkiasta" vastustajan pahoja poikia muistuttikin. Yhden tuollaisen, Heleniukseen kohdistuneen "muistutuksen" jälkeenhän ryhdyin tituleeraamaan Henryjen Henryä
Hakametsän härkähaiksi. Rauhanturvaajan tehtävän Henry täytti täysin.
Se, mitä Henry ei tehnyt, teki lähtemättömän vaikutuksen minuun. Burke oli "mun Tapparan" näköinen pelaaja, sillä hänen otteistaan puuttuivat täysin ne salakavalat ja sikamaiset poikittaiset mailat, korkeat kyynärpäät sun muut kolttoset, joilla vastustajaa ei todellakaan kunnioiteta.
Pisteitä B.H. keräsi vain sen 1+3. Mutta viime kaudellahan kysyttiin, että onko hänelle langetettu ehdoton hyökkäyskielto. Useammin kuin kerran #4 oli vauhdikkaasti nousemassa ylös, mutta iskikin ns. liinat kiinni hyökkäyssinisellä ja antoi kiekon jopa taaksepäin omille hyökkääjille. Mikä oli Henryn rooli viime kauden joukkueessa ja saiko hän vapaat kädet myös kiekollisessa pelissä, pystytkö itse tyhjentävästi vastaamaan?
Ulkomaalaisen pitää olla vahvistus, siitä ollaan samaa mieltä. Mun mielestäni Henry olisi nykyiseenkin joukkueeseemme
fyysinen vahvistus, jolla on myös potentiaalia kiekolliseenkin vastuuseen, jos sitä hänelle vaan annetaan, ja kuten jo itse totesit, niin viime pleijareissa Henry oli niitä ainoita, joka
nosti tasoaan. Pentikäisestä tai hyllytetyistä try out -miehistä en usko löytyvän samaa monipuolisuutta.
Henrylle on tilaa ja häntä tarvitaan tämän kauden Tapparassa.