Vaikka voitimmekin Pelicansin eilen on silti oltava realistinen ja todeta, että kaikki ei todellakaan ole hyvin!
Ensimmäisessä erässä Tappara pelasi pitkästä aikaa jääkiekkoa, joka sai Pelicansin selvään ahdinkoon. Hallitsimme ottelutapahtumia selvästi avauserässä, ja taklasimme kuten alkukauden voitokkaissa otteluissa. Jopa Säteri pelasi ensimmäisessä erässä hyvin
Toisessa erässä palasimme kuitenkin taas sille tasolle jolla olemme hävinneet lukuisia otteluita tällä kaudella. Luistin ei liikkunut enään kuten ensimmäisessä erässä, taklauksia ei enää ajettu loppuun jne.. Siinä vaiheessa kun Säteri imasi helpohkosti Pelicansin ensimmäisen maalin olin varma että taas tulee turpaan. Onneksi Säteri kokosi itsensä takaiskun jälkeen, ja otti tärkeitä koppeja ja peli pysyi tasoissa. Väitän kuitenkin että Nieminen olisi torjunut rankkarin. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni.
Kolmas erä oli edelleen huonoa pelaamista Tapparalta, mutta onneksi Pelicans oli sen verran heikko viimeistelyssään ettei he menneet johtoon. Peltolan maali vapautti varmasti joukkueen sekä suuren osan katsojista riehakkaaseen huutoon! Upea suoritus Jukilta tiukassa paikassa. Vaikka voitimme Pelicansin olen edelleen sitä mieltä että jotain muutoksia on tehtävä. Eilisessä kamppailussa suurennuslasini alla oli ensisijaisesti Tapparan puolustajat.
Tuukka Mäntylä: Ainoa joka saa mielestäni lähes puhtaat paperit pakeista
Pekka Saravo: Ensimmäisessä erässä esitti jälleen hyvää peruspeliä, ja teki siinä sivussa maalinkin. Kaksi viimeistä erää oli jälleen se surullinen Pekka.
Harri Ilvonen: Jälleen lukuisia pelinluku virheitä, harhasyöttöjä jne. Ei ole tällä hetkellä liigatasolla.
Jani Honkanen: Yhtä blokattua laukausta lukuunottamatta oli taas ulkona kuin lumiukko. Ei pärjää liikkeessä ja ajaa itsensä ulos jatkuvasti.
Jesse Turkulainen: Erittäin surullinen tapaus! Aivan hukassa omalla alueella. Pelissä noin 12 avausta joista 10 ei mennyt lapaan. EI OLE EIKÄ TULE LIIGATASON PUOLUSTAJAKSI! OLE HYVÄ JA SIIRRY LEKIIN KIITOS!!
Aleksi Elorinne: Voidaan kehua siksi että pelasi ensimmäisen liiga matsinsa. Ajoi kuitenkin jatkuvasti itsensä ulos tilanteista. Kehityskelpoinen juniori. Toivottavasti saa hieman lisää liikettä niin hyvä puolustaja tulee hänestä.
Toivottavasti jatkossa joukkeen ilme on samanlainen kuin ensimmäisessä erässä. Olen luottavainen mutta pelkään pahinta! Mielestäni tarvitsemme yhden puolustajan sekä yhden hyökkääjän. Honkanen ja Turkulainen voisi minun mielestä pakata laukkunsa ja lähteä! Kovuutta toki puolustuksessa tarvitaan, mutta se että joukkue pelaa lähes alivoimalla Honkasen ollessa jäällä on hälyyttävää!