Mä nyt kysyn sulta "Luuseri" muutaman kysymyksen koska olet ilmeisesti meitä yläpuolella.
1. Oletko tyytyväinen Tapparan tämän hetkiseen menoon kaukalossa ja sen ulkopuolella?
2. Näetkö ulospääsyä näillä nykyisillä eväillä(Mikki+hallitus) tästä oravanpyörästä?
3. Olisitko lähtenyt rakentamaan joukkuetta samalla tavalla kuin nyt tehtiin+valmentajien palkkaaminen?
4. Riittääkö sinulle tämä nykyinen meno
No vastaanpa myös tuohon ei-numeroituun: en ole yleisesti ottaen teidän yläpuolellanne. Mutta toki olen monien tänne kirjoittavien yläpuolella mitä tulee käsitykseen Tapparasta ja sen toiminnasta. Tähän kai pitäisi laittaa hymiö, vaan kun en niitä tykkää käyttää.
1. Paljon toisteltu kysymys. En tietenkään ole tyytyväinen, mutta ymmärrän toisaalta monia noita ratkaisuja joita on tehty ja toisaalta nykyhetken tilanteen. Tilanne on totaalisen toinen kuin esim. Hifkillä tällä kaudella, jolla on menossa se The Kausi.
2. Näen kyllä ulospääsyn. Toivon Mikille apuja niinkuin moni muukin ja varmaan Mikki itsekin. Silti näen että Tapparassa on osaavaa porukkaa, joilla on pitkän tähtäimen missiot ja visiot miten ne toteutetaan.
3. Valmentajakysymys oli ongelmallinen ja mun mielestä siihen reagoitiin parhaalla mahdollisella tavalla. Ne ongelmat olivat käsittääkseni hyvin pitkälti valmentajien henk.koht. asioista johtuvia ja tulivat ilmi hyvin nopeasti. Leinonen olisi ehkä voinut jollain konstilla tulevat ongelmat aavistaa, (varmaan tiesikin ottavansa riskin), mutta tätä ei voi tietää varmaksi. Olisi ehkä vaatinut Mikiltä ennustajan kykyjä. Positiivista oli että ratkaisut näihin ongelmiin ovat olleet lähellä ja toteutettavissa nopealla aikataululla, kertoohan sekin jotain Mikin pelisilmästä. Joukkueen rakentaminen käy kyllä ihan järkeen: puolustuksen runko kasassa ja maalivahtiosasto kunnossa, nämä olivat lähtöasetelmat. Edelleen perusajatuksena on varmasti ollut että luottamuksen ja vastuun kautta kaikki nostavat tasoaan, kyllä sen voi lähtökohdan voi hyväksyä silloin kun aletaan rakentaa uutta tulemista. Nyt tietysti joku iskee kiinni että oliko edellisen kauden rämpiminen sitten jonkin sortin projektin huipennus, mutta siitäkin on jauhettu jo tarpeeksi.
4. Kuten jo sanoin, eihän tämä kenellekään riitä. Tapparassa pitää taistella mestaruudesta. Mutta se uhoaminen niistä mestaruuksista ei auta mitään, vaan pakko se on lähteä edelleen kärsivällisesti rakentamaan menestystä. Osasin kyllä varautua siihen että tulee vaikea kausi, joten kyllä minä tämän kestän ja toivoisin että muutkin kestäisivät.