Ihan näpäköitä ideoita Väsyneiltä Käsiltä. Vaikka ilmaislippujen jakaminen kausareiden mukana kuulostaa paperilla yksinkertaiselta, en tiedä kuinka helppoa se olisi teoriassa. Pointti kun kausareiden mukana tulevissa ilmaislipuissa olisi hyvä olla se, että ne on kausikorttipaikan viereen. Joskus tuo ei ole edes mahdollista, koska paikka vieruspaikka ei ole vapaa. Enkä tiedä kuinka helppoa tuon sumpliminen lopulta on, jos niitä yksitellen pitäisi lähteä rankomaan. Omat kokemukset on, ettei toimistolla juurikaan ylimääräistä työtä asiakkaan eteen haluta tehdä. Mika Lehtoa voi pitää tässä asiassa poikkeuksena, hän kun tuntuu olevan aina valpas asiakaspalvelija.
Tilaa kyllä näyttäisi hallissa olevan, ei siinä mitään. Jotenkin ne paikat olisi hyvä täyttää. Esmes. Finnkino myy etukäteislippuja, joilla voi lunastaa lipun valitsemaansa elokuvanäytökseen, ja niitä myydään ihan marketeissa. Se on suhteellisen toimiva idea ja tuo hieman etäisen elokuvateatterin arjen ostoskorin lähettyville. Tiedä sitten, miten sellainen toimisi jäkislippujen kohdalla, kun siinä on se saatanan välikäsi eli Lippupalvelu mukana.
Joku mainitsi (jossain) AHL:n ennen peliä kaduille jalkautuvat lipunmyyjät, joka kuulosti myös mielenkiintoiselta ajatukselta, mutta en tiedä kuinka helposti sen voi toteuttaa kaikkine korttimaksuineen ja kuittineen. Yksi tästä polveutuva idea voisi olla jokin peliä edeltävänä päivänä vaikkapa keskustorille ilmestyvä kärry, joka on maalattu Tapparan väreihin, ja sieltä myydään lippuja. Jos mahdollista, mukana vaikka joku Niemisen Ville tuomassa mediaseksikkyyttä ja kimaltelevat tähdet noin yleistä seksikkyyttä. Tarjolla tietenkin Tappara-kahvia ja Tappara-pullaa tai Tappara-makkaraa.
Mutta joo, kausikortista pitäisi tehdä vetävämpi. Mitä useampi ostaa kausikortin etukäteen, sitä vähemmän täytyy paikkoja myydä peleihin. Kaikenlainen ilmainen oheistavara on yllättävänkin tehokasta tällaisen tuotteen kyljessä. Itse esim. olin aivan innoissani viime kauden alla kausarin mukana tulevasta ET-pelin lipusta. Niin yksinkertaista. Tälle kaudelle oli vain tarjouksia, joten eipä tullut ET-peleissä käytyä. Ehkä tulevaisuudessa joku isompi prokkis, vaikkapa Limited Edition Tappara-t-paita kaikille kausarin ostajille voisi olla joku lähtökohtainen idea. Ehkäpä helpompi ja myyvempi idea MESTARUUDEN jälkeen.
Itse en usko niin kovasti tähän passiiviseen mainontaan, mitä nyt täälläkin on hehkutettu, eli lyhtypylväsmainoksiin ja banderoilleihin. Toki Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien risteyksessä kokonaisen seinän peittänyt Tappara-lakana oli mainio ja näkyvyys katukuvassa on positiivista. Kyllä sen on nykyajassa niin, että myyminen on aktiivista touhua. Aktiivisuus voi olla myös innovaatiota, uuden keksimistä, tästä esimerkkinä vaikkapa vuosi sitten nähdyt miniatyyripelipaitarivit ja vaikkapa Pelicansin tv-mainokset parin vuoden takaa.
Sitten taas, jos joku haluaa halliin, hän etsii itse tiedon pelipäivistä ja menee sinne halliin.