Paljon on asiaa Kissapedon kirjoituksessa. Niin on toki ollut tapana aiemminkin. Arvostankin sitä, että tämä kolumnisti pystyy kirjoittamaan kriittisestikkin, toisin kuin eräs toinen, jolla ei kyky oman joukkueen kriittiseen arviointiin riitä.
Siitä olen eri mieltä, etteikö Sandellin kanssa tehty olisi ollut viisasta. Se oli mielestäni viisasta niin seurojen, kuin myös pelaajan itsensä kannalta. Samilla on suuri Ilves-sydän ja uskon, että palaa Ilvekseen, niin kuin aikanaan Salmela palasi Tapparaan. Samilla on vaan niin suuri jumi päällä tällä hetkellä, että hänen on pakko lähteä hakemaan uutta alkua muualta.
Itsekkin suhtaudun Nickersonin tilanteeseen hyvin varauksellisesti. Tässä tilanteessa me tarvitsemme ehdottomasti häntä. Seikola pelikiellossa, Lehtivuori ja Kuukka sairaslomalla. Lukko-pelissä näkyi, että viidellä pakilla ei jaksa koko ottelua. Tilanne onkin sitten toinen viikon, parin päästä. Ei niin, etteikö Matt olisi hyvä vahvistus minkä tahnsa seuran puolustukseen, mutta kun seuralla on ennestään kolme hyvää ulkolaista, niin kenestäkään en haluaisi luopua.
Olen pitkän linjan ilvesläinen ja olen saanut nauttia muutamasta mestaruuskaudestakin ihan katsojana. Arvostan perinteistä taitokiekkoa, mutta olen tykännyt todella paljon siitä kiekosta, mitä Ilves ällä kaudella on pelannut. Vaikka monen mielestä täällä Ilveksessä on pelkkiä puukäsiä, niin esimerkiksi Lukku pelin ensimmäisessä erässä kiekko liikkui ja tilanteita syntyi niin hienosti ja vauhdilla, että ei se ihan puukäsillä onnistu. Tänään muuten pelikaanit kaatuu.