Kai niiden hyökkääjien valinnassa on kuitenkin tärkeintä joukkueen etu. Ei olisi kyllä ihme, että Mikko Saarisen ja fanien näkemys joukkueen edusta eroaisi suurestikin. Joidenkin kommenttien kohdalla olen tuntevinani sellaista tuoksua, että Piispanen pitäisi jättää ehdottomasti kokoonpanon ulkopuolelle. Mun mielestä toi Henkalle lainattu kommentti Niemisen peluuttamisesta sentterinä on lähinnä tällaista yleistä lehdistötilaisuusläppää. Toki osa näkee siinä mahdollisuuden heittää Piispanen ulos kokoonpanosta.
Muistuu mieleen tässä mennyt kausi, kun Urama heitti loppuhetkillä omanpäänaloitukseen aloittajaksi Piispasen. Vastustaja tasoitti pelin ja teki jatkoajalla voittomaalin. Hinta tuntui faneista todella kovalta ja menetetyt pisteet olivat elämän ja kuoleman kysymys. Näkisin, että juuri tällaiset teot mahdollistivat mm. Tapparan ja ABS-kolmikon hyvän menestyksen. Pelaajat näkivät, että heihin luotetaan ja virheitä saa tehdä ilman, että niistä tehdään isoa numeroa. Lopputulos oli erittäin upea.
Tapparan tulevan kauden menestys on pitkälle kiinni siitä, millaisen ilmapiirin Mikko Saarinen ja kumppanit saavat luotua joukkueen sisälle. Meillä on sopivasti kokeneita pelaajia, jotka toimivat loistavina esimerkkeinä nuoremmille ja kokemattomammille pelaajille. Viime kauden aikana olin aistivinani Enlundin ja Lehterän kommenteista, että heidän kehityksen kannalta Ojasen esimerkin merkitystä ei voi korostaa liikaa. Nyt mukana on vielä Ville Nieminen, jolla varmasti asennetta riittää Tapparan paidassa. Vaikka tällä kaudella tulokkaat löytyvät lähinnä puolustajista, niin heille tämä kaksikko toimii loistavana mallina. Jos puolustuspään kokeneita esimerkkejä kaipaa, niin mainittakoon Lehto ja Grönvall. Nämä kokeneet pelaajat opettavat nuorille mm. asennetta ja suhtautumista virheisiin. Oma peli ei kaadukaan siihen hazardisyöttöön vaan peli jatkuu.
Mielenkiintoinen kausi on taas tiedossa.