Kirjoittaja Aihe: Tappara roster 2006-2007  (Luettu 170643 kertaa)

Poissa NYR

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #255 : Kesäkuu 06, 2006, 10:22:20 »
Kyl #27 puhuu täyttä asiaa, ei hyvät hyssykät sillonkun Leinosen pitäs pitää silmät ja korvat auki niin mies,istuu varmaan jossain kebab kioskilla.Ei näy ei kuulu minkään laisia vahvistuksen merkkejä kyl TAPPARASSA ei.
Olis kyl hieno tiätää et tarjooko ees pelaajien agentit Leinoselle mitään huippu miehiä vai pitääkö nekin sen varmana et Leinoselle o turha tarjota mitään ,kun ei se kuitenkaan kukkaroaan aukaise. >:(
Niin kiero mies että pipokin pitää ruuvata päähän!!!

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #256 : Kesäkuu 06, 2006, 10:36:49 »
Jeh, esimerkiksi Teemu Aaltoa ei kukaan muu joukkue halunnut ja Tapparaan mies tuli muutenkin ihan taatusti puoli-ilmaiseksi, kun on täällä ennenkin pelannut. Ei sitä muuten olisi otettu.

Poissa forrest

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 946
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #257 : Kesäkuu 06, 2006, 10:44:07 »
Uskomatonta porua ja kitinää joiltakin tässä vaiheessa kautta, kun ei ole vielä ensimmäistäkään ottelua pelattu ja samalla nähty, millaista peliä tämänhetkisellä varsin laajalla kokoonpanolla saadaan aikaan. Mutta joillekin ei vaan mikään riitä...

Poissa NYR

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #258 : Kesäkuu 06, 2006, 10:47:11 »
Hyvä Axe!!!Kai sinne joskus joku vahvistus osuu kun tarpeeks kaun laukoo.
Jos meiltä lähtee puolustuksesta paras pistemies niin kai se nyt jollain yritetään paikata,veikkaisin jos Puistola olis jäänyt niin Aalto meille ei olis tullut.Eli +-0  ei vahvistuksia ennen kuin on ihan pakko ees jollekkin paikalle ottaa.
Se on muutenkin ollut Tapparassa niin et puolustus päästä on melkein aina löytynyt nimi miehiä.
Niin kiero mies että pipokin pitää ruuvata päähän!!!

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #259 : Kesäkuu 06, 2006, 11:32:09 »
Anteeksi jos pahoitin kommentillani toisten mielen. Kuten sanoin, niin ainahan sieltä voi nousta uusia nimiä esille, ja toivottavasti nouseekin. Axelle sen verran, että en kyllä tarkoittanut kommenteillani millään lailla puolustusta, joka mielestäni näyttää kohtuullisen hyvältä. Ainahan se voisi paremmaltakin näyttää, mutta ihan kelpo puollustus meillä on. Hyökkäys päähän Tapparan hankinnat vain mielestäni ovat aina olleet kovin keskinkertaisia.

Uskomatonta porua ja kitinää joiltakin tässä vaiheessa kautta, kun ei ole vielä ensimmäistäkään ottelua pelattu ja samalla nähty, millaista peliä tämänhetkisellä varsin laajalla kokoonpanolla saadaan aikaan. Mutta joillekin ei vaan mikään riitä...

Olen samaa mieltä kanssasi että Tapparan materiaali on varsin laaja, mutta prkl kun se on laaja vain sieltä kolmos-nelosketjun osalta. Sitten ihmetellään että miksi joukkueesta ei nouse ratkaisjoita.

Totta on ettei yhtään peliä ei vielä ole pelattu, eikä niitä ratkaisijoita tarvittu. Voihan se olla että olen täysin väärässäkin, mutta uskoisin että aika monella muullakin palstan kirjoittajalla on samanlaisia ajatuksia kuin minulla. Aika näyttää kuinka käy.

Mutta hankkikaa sinne nyt silti se oikea maalintekijä, ettei joukkue hallitse peliä vain näennäisesti ilman maaleja...

hardflip

  • Vieras
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #260 : Kesäkuu 06, 2006, 12:15:52 »
Uskomatonta porua ja kitinää joiltakin tässä vaiheessa kautta, kun ei ole vielä ensimmäistäkään ottelua pelattu ja samalla nähty, millaista peliä tämänhetkisellä varsin laajalla kokoonpanolla saadaan aikaan. Mutta joillekin ei vaan mikään riitä...

Olen kyllä samaa mieltä, minkä ihmeen takia pitää tuomita ja mollata jo kaikki valinnat etukäteen.

Aalto on mielestäni hyvä kaappaus markkinoilta, uskoisin että 5-3 tilanteissa esim. hänen kovalle laakille tulee käyttöä ja toivottavasti myös tulosta. Uskon täysin, että yllättäjiä tulee nousemaan esiin kunhan päästään pelaamaan ja eiköhän sieltä myös niitä maalintekijöitä tule esiin.

Poissa TPR

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 523
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #261 : Kesäkuu 06, 2006, 12:22:44 »
Tapparalla oli kuitenkin viime kaudellakin paperilla huomattavasti vahvempi hyökkäys kuin finaalijoukkuilla, Ässien materiaali oli suunnilleen vitosketjutasoa jos Tapparan materiaali on nyt kolmos-nelosketjutasoa. Nytkin sentteriosasto on liigan ehdotonta huippua, muutenkin potentiaalia löytyy. Toivottavasti valmennus saa kaivettua sen nyt esiin.

Pakkipuolelle toivoisin kyllä yhtä hyvää peruspakkia, paitsi jos nuorempaa osastoa aiotaan tosissaan ajaa sisään.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #262 : Kesäkuu 06, 2006, 13:21:56 »
Tämän hetkinen sentteri ja -pakkitilanne näyttää hienolta, ellei jopa loistavalta. Käytännössä meiltä puuttuu enää yksi, kaksi pelaajaa, ja niemenomaan kivenkovaa laitahyökkääjää. Enlund ja Kiilholma tuovat toki lisää leveyttä, mutta sitä on pian turhankin paljon. Alkaa tuntua, että jos hankitaan lisää kolmos ja -neloskentän miehiä, kaadutaan siihen samaiseen harmaaseen massaan mihin kaaduttiin viime kaudella. Yksi tai pari pelaajaa ei nouse ylitse muiden, vaan ikäänkuin liittyvät siihen samaan sontaan missä kaikki muutkin majailevat. Tokihan viime kauden runkkis oli hieno, mutta pleijarit näyttivät totuuden.

Saas nähdä miten Urama saa taktiikkansa ynnä muut jippoilut iskostettua Tapparaan. Tässä vaiheessa meikäläisellä on ainakin ihan hyvät kutinat, uusi valmentaja - uusi suunta. Turha alkaa dissaamaan, kun kortti on täysin katsastamaton. Joulun aikoihin voi alkaa antamaan risuja tahi lahjoja.

Axe tai joku muu 'inside' ihminen voisi vähän käydä kyttäämässä äijien touhua ja napsasta muutaman foton, jotta nähdään minkälainen meno siellä on. Viime kesänä taisi juurikin axe käydä kuvaamassa jätkien touhua, mutta tais olla vasta jääreenien aikoihin. No enivei, jossain vaiheessa olisi kiva jotain kuvia nähdä. Johan tässä sekoo nuorempikin nuppi ilman lätkää.

Summarumma, maalijyrä meille ja joukkue alkaa olla kasassa.

Poissa forrest

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 946
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #263 : Kesäkuu 06, 2006, 13:39:02 »
Täytyy nyt ottaa huomioon sekin, että ringissä on jo hyökkääjiä viiteen täyteen ketjuun ja heistä sopimuksellisia ovat kaikki paitsi Lucenius. Joten jos ei sopimuksen purkamisia (lähinnä huhutun MOjasen muodossa) tapahdu, niin paikoista pelaavassa kokoonpanossa kamppailee 14 hyökkääjää (oletettavasti Lucenius pelaa koko kauden junnuissa).

Tässä tapauksessa pitää jo miettiä taloudellisiakin seikkoja, kun kaikille pitää maksaa palkkaa huolimatta siitä ovatko kentällä vai katsomossa. Ja eipä tästä rosterista pahemmin löydy ketään hyökkääjää, jonka esim. lähettäisi muualle lainalle. Pyymäkikään tuskin sopimusta allekirjoitti, jos ensin kerrottiin että divari kutsuu jossain vaiheessa.

Itse suhtaudun positiivisesti nykytilanteeseen enkä oikeastaan odota vahvistusta mihinkään päähään, ainakaan ennen liigakauden alkua. Antaa nyt kaikkien näyttää harjoituskaudella osaamistaan ja uskonpa että maalintekijöitä löytyy ihan riittämiin tästäkin porukasta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2006, 13:41:55 kirjoittanut forrest »

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #264 : Kesäkuu 06, 2006, 14:52:59 »
Mua on pitkään kiinnostanut se, miksi maalintekijän maineella kulkevan pelaajan maalit on jotenkin arvokkaampia kuin ei-niin-selkeästi-maalintekijän maalit. Jos timovertala tai jussipesonen tekee 20 maalia, niin se on jollain lailla vaan hyvä bonus, mutta silti tarvittaisiin Oikeata Snaipperia. Sitten jos Mikko Maalintekijä tekee saman 20 maalia ja samalla sen timovertalan maalipanos putoaa käytännössä nollaan (tai siis kuka tahansa voi korvata sen maalimäärän), niin kaikki on muka paljon paremmin.

Ei sillä, olisihan se kiva nähdä sellainen 35 maalin heppu, joka tekee avainhetkillä tärkeitä maaleja ja ratkaisee pelin toisensa jälkeen omalla panoksellaan, mutta missä puussa niitä kasvaa? Minkälaisella rahalla niitä saa? Mun mielestä sellaisia todella varmoja tapauksia ei SM-liigaresursseilla todellakaan montaa ole ja niistä on kilpailemassa aina kymmenkunta muutakin seuraa jo pelkästään Suomessa puhumattakaan rahakkaammista ulkomaista. Sellaisen hankkimiseen tarvitaan siis aina valtavan kova panostus, joten riskikin on aina suuri.

High risk, high reward on ajatuksena kiva, mutta mää kyllä luulen, että se lopullinen reward ei parhaimmissakaan tapauksissa ole ihan täysin riskin arvoinen. Ja sitten on vielä chlubnailut tai mahdolliset loukkaantumiset, että kyllähän sitä oikeasti viisas seurajohtaja varmasti miettii enemmän kuin kolme kertaa ennen kuin iskee sen yhden ison kortin varaan.

Poissa juti fan

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 424
  • Ja hermoissa ei ole mitään vikaa!
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #265 : Kesäkuu 06, 2006, 16:43:46 »
Kyllähän Tapparalla on nyt laaja materiaali, ratkaisijoita löytyy.Ongelma lienee siinä että on hankittu pelaajia kuten, Viinanen,Laine,Virkkunen,pelaajia jotka ovat pelanneet liigatasolla ja nyt sitten odotetaan läpimurtoa Tapparassa.Näistä tällaisista kavereista vaan kukaan ei ole noussut viime vuosina sinne 20 maalin sakkiin.Nyt sitten on hankittu Kiilholma ja Nieminen.Mä ainakin toivon kovasti että nämä kaverit onnistuisi, tai edes joku näistä.Mutta jotenkin on sellanen paha epäilys että näin ei käy.Tämän takia olis kiva jos siellä olisi  joku Tarvainen tai muu snaipperi ettei tarviisi odottaa tammikuulle sitä Stutzelia vaan yksi ulkomaalaispaikka olisi vapaana jos sitä tarvittaisiin vaikka puolustajaa tai maalivahtia.Ok, tiedetään ettei markkinoilla ketään ole mutta tässä tämä pointti tuohon snaipperihommaan.

Poissa siika

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 296
    • Profiili
    • Lätkää
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #266 : Kesäkuu 06, 2006, 19:16:44 »
Itse en meinaa penkillä pysyä, kun näitä pelaajasopimuksia julkaistaan. Tulevalla kaudella lähtee pelaajia NHL:ään iso liuta, ja ne ketkä suurinpiirtei ei sinne lähde, Leinonen kaappaa ne. Kyllä nää Nikkilät, Kiilholmat + muut Aallot saa meikäläisen innon jo siihen pisteeseen, että tänä vuonna väkijuomapullojen virta kääntyy meikäläistä kohti. Mitä kaikkea sitä vielä hommataankaan ennen siirtoaikojen umpeutumista... hmmmm!
One pretty girl makes you feel pretty good.
Two's even better!

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #267 : Kesäkuu 06, 2006, 21:15:25 »
Mua on pitkään kiinnostanut se, miksi maalintekijän maineella kulkevan pelaajan maalit on jotenkin arvokkaampia kuin ei-niin-selkeästi-maalintekijän maalit. Jos timovertala tai jussipesonen tekee 20 maalia, niin se on jollain lailla vaan hyvä bonus, mutta silti tarvittaisiin Oikeata Snaipperia. Sitten jos Mikko Maalintekijä tekee saman 20 maalia ja samalla sen timovertalan maalipanos putoaa käytännössä nollaan (tai siis kuka tahansa voi korvata sen maalimäärän), niin kaikki on muka paljon paremmin.

Ei sillä, olisihan se kiva nähdä sellainen 35 maalin heppu, joka tekee avainhetkillä tärkeitä maaleja ja ratkaisee pelin toisensa jälkeen omalla panoksellaan, mutta missä puussa niitä kasvaa? Minkälaisella rahalla niitä saa? Mun mielestä sellaisia todella varmoja tapauksia ei SM-liigaresursseilla todellakaan montaa ole ja niistä on kilpailemassa aina kymmenkunta muutakin seuraa jo pelkästään Suomessa puhumattakaan rahakkaammista ulkomaista. Sellaisen hankkimiseen tarvitaan siis aina valtavan kova panostus, joten riskikin on aina suuri.

High risk, high reward on ajatuksena kiva, mutta mää kyllä luulen, että se lopullinen reward ei parhaimmissakaan tapauksissa ole ihan täysin riskin arvoinen. Ja sitten on vielä chlubnailut tai mahdolliset loukkaantumiset, että kyllähän sitä oikeasti viisas seurajohtaja varmasti miettii enemmän kuin kolme kertaa ennen kuin iskee sen yhden ison kortin varaan.

Uskallampa olla eri mieltä kanssasi. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä että olisin varmasti oikeassa. Tuskin meistä kukaan varma ennustaja on.

Kyllä mä näkisin kuitenkin niin että joku Mikko Maalintekijä joukkueessa olisi tärkeä olla. Joku jolle myös seurajohto ilmoittaisi että häneltä odotetaan maaleja. Kyllä viime kaudella nähtiin kuinka sieltä harmaasta massasta on vaikea nousta tekemään niitä ratkaisumaaleja.

Mistä maalintekijöitä saa? Vastasit siihen itse. Niitä saa rahalla. Mistäkö sen kokoinen raha löytyy? Ainakin minä ja moni muukin on odottanut, että koska niitä omia junnuja aletaan nostamaan liigamiehistöön. Mitäpä jos joukkueesta löytyisi ns. nuorisokenttä? Silloin ei tarvitsisi palkata noita kolmos-, nelosketjun miehiä näin paljoa, saattaisipa näin saada rahaa säästettyä. Totta, tuskin silloinkaan olisi varaa kolmeen Jagriin. Jos et aio koittaa, et voi voittaa. Riskejä on otettava jos aikoo päästä niihin tavoitteisiin joita kymmenvuotissuunnitelma pitää sisällään. Uskallan väittää että tällaisilla hankinnoilla ei niihin tavoitteisiin ylletä, mutta toivottavasti olen väärässä.

En todellakaan yritä sanoa että minä osaisin toimia paremmin hankintojen suhteen kuin Leinonen. En varmasti osaisi. Kritisointi on aina helppoa. Mutta haluan, ja ennekaikkea uskallan tuoda omat kommenttini esille, siitä kai täällä palstalla on kysymys.

Älkää hermostuko  ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2006, 21:17:59 kirjoittanut Tappara #27 »

Poissa Kyljys

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #268 : Kesäkuu 06, 2006, 21:32:17 »
Se on totta, että rahalla niitä vahvistuksia saadaan, mutta mistä saadaan ne rahat ilman, että seuran talous menee aivan kuralle? Aivan ei mistään, mutta niinkuin tuossa yllä jo oli riskejä pitää ottaa jos haluaa menestyä, mutta onko ne sen arvosia että ostaa yhden huippu pelurin joka voi tehä joko clubnat, loukkaantua tai paukutella ne 30 maalia..

Maalintekijää toivon myös itse Tapparan vielä hankkivat, mutta kannattaako sitäkään sitten hirveellä rahalla hankkia ja toivoa kaverin onnistuvan.. No kattellaa mitä tapahtuu antaa äijien jippoilla siellä toimistolla ja katotaa mitä tapahtuu..
Köyhä säästää.

Poissa mad

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2006-2007
« Vastaus #269 : Kesäkuu 07, 2006, 17:08:24 »
Niinpä, Ja kun käsittääkseni Tapparan linjaksi nimenomaan on jo vuosia sitten päätetty pidättäytyä potentiaalisissa kohtuuhintaisissa pelimiehissä. Pelaajissa jotka ovat uransa siinä vaiheessa että askeleita otetaan joko ylös tai alaspäin uralla. Kuka viime kausina Tapparassa pelannut(Chlubnan lisäksi) on tullut joukkueeseen ns. varmana maalintekijänä? Tarvainen!  17 maalia edeltävällä kaudella. En ainakaan minä skeptikkona odottanut sateentekijää. Nyt samaa miestä huudetaan samassa lauseessa varman maalintekijän kanssa takaisin. Viimekaudella 14 maalia!  Järjellä kun asiaa miettii, niin Jussi on todellakin odotusarvoltaan tuo 14- 18 maalin mies ja takuulla kalliimpi kuin esim Venäläinen, Laine, Viinanen, Nieminen ym. kolmosketjun mies, joka onnistuessaan ja riittävällä peliajalla tekee samat tehot. Alaspäin urallaan kulkevista pelaajista malliesimerkkeinä ja ehdottoman hyvinä hankintoina aikanaan pidän esim herroja Lehterä, Kuivalainen ja Bisset... Niin ja tietysti Barkov ja Kuki jotka oli jo raunioina tuomittu lopettamaan uransa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2006, 17:10:55 kirjoittanut mad »