Äänestys

Lehto vai Nikkilä?

Mika Lehto
47 (56.6%)
Tommi Nikkilä
36 (43.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 76

Kirjoittaja Aihe: Lehto vai Nikkilä  (Luettu 22318 kertaa)

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #45 : Lokakuu 01, 2007, 10:12:43 »
Siinä vaiheessa kun vastustaja tekee pari maalia ja Lehto lahjoittaa yhden, pitäisi voittamiseksi tehdä itse neljä.

Entäpä jos Lehto torjuukin nämä yritykset mitkä muut vahdit olisivat päästäneet? Tällöin riittää vain kaksi maalia sen helpon lisäksi. Joopajoopajoo...

Niin ja tilastoja on vielä turha tuijotella tässä vaiheessa kautta, yksikin loistopeli tai penkin alle mennyt matsi vaikuttaa niihin vielä todella paljon. Odotellaan nyt vielä parikymmentä peliä ja katsotaan sitten, kumpi sinne maalille kannattaa laittaa.

Ja minua todellakin ihmetyttää tämä "mun oma lempparimaalivahti joka on maailman paras" -asenne. Jääkiekko on joukkuepeli, eikä tässä lajissa ole tarkoitus kilpailla joukkueen sisällä, vaan voittaa vastustaja joukkueena. Ihan sama kuka siellä maalissa on kunhan hommat hoituu hyvin.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #46 : Lokakuu 02, 2007, 20:58:52 »
Montas helppoo Lehdolle tänään meni?

No, ok. Kyllä mäkin oon huomannu, että monesti menee se yks helppo, mutta Lehto on ollut tällä kaudella hyvä, ja etenkin tänään aika jäätävä. Mun mielestä ei oikein jakoo maaleihin, kun maski oli kova, ja toinen vetokin tais tulla aika läheltä ja aika kovaa...

Mitäs Fabio Lehdon tän päivän otteista mieltä?  :)

Poissa Blade

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Terve sielu Ruumiissa
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #47 : Lokakuu 02, 2007, 21:35:23 »
Telkkarista illan pelin nähneenä ei voi sanoa muuta kuin että Lehto on löytänyt vireensä! Loistavaa, eleetöntä ja erittäin rauhallista peliä. Ei mennyt kumpikaan maali Lehdon piikkiin ja joukkoon mahtui todella monta hyvää torjuntaa.

Tämä lupaa hyvää. Lehto on joutunut sparraajan asemaan ja selvästi löytänyt jälleen uutta kipinää otteisiinsa. Todella hienoa nähdä "vanhan" taas vertyvän!
::Born to Lose ~~ Live to Win::

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #48 : Lokakuu 03, 2007, 08:24:40 »
Itsekin olen Lehtoa parjannut helppojen päästämisestä, mutta eilen tosiaan oli ehjä peli. Ikävän löysä laukaus oli se ensimmäinen joka meni, mutta maskia siinä tosiaan oli. Toisaalta, olisiko sen voinut estää, jos olisi aggressiivisemmin hakenut kiekkoa näköpiiriinsä..? Jokatapauksessa todella hyvä peli ja 3 pistettä.

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #49 : Lokakuu 03, 2007, 08:57:16 »
Pidän hyvänä asiana, että nuorentuneella Tapparalla on nyt kaksi kokenutta maalivahtia. Kauden alku on ollut erittäin hyvä, mutta jossain vaiheessa tullee jonkinlainen taantuma. Silloin on hyvä, että on kaksi kokenutta maalivahtia jakamassa taakkaa. Jos maalivahtikaksikosta toinen olisi ollut Harri Säteri, niin täällä olisi taantuman tullessa hyvin pian huudettu kokeneempaa maalivahtia apuun kirittämään toista maalivahtia.

Sitten jos niitä eilisen maaleja vielä jossitellaan, niin koko kyseistä tilannetta ei olisi tullut, jos kenttäpelaajat olisivat pelanneet jäähyn jälkeen tarkemmin, kuten normaalisti pitäisi toimia.

Poissa Cognee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #50 : Lokakuu 03, 2007, 13:08:44 »
Sitten jos niitä eilisen maaleja vielä jossitellaan, niin koko kyseistä tilannetta ei olisi tullut, jos kenttäpelaajat olisivat pelanneet jäähyn jälkeen tarkemmin, kuten normaalisti pitäisi toimia.
Tai jos olisivat olleet huolellisempia ja eivät olisi roiskaisseet niitä kiekkoja katsomoon...

Poissa Kohmo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #51 : Lokakuu 04, 2007, 13:52:01 »
se on kumma että, Lehdon täytyy pudota kakkoseks ennen kuin löytää taas vaihteen pelata ykkösenä... hienoa myöskin että, Säteri pääsee vielä tällä kaudella näyttää/ kokeilemaan kykyjänsä liigassa  :)

Poissa Cognee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #52 : Lokakuu 04, 2007, 15:22:58 »
Hienoa myöskin että, Säteri pääsee vielä tällä kaudella näyttää/ kokeilemaan kykyjänsä liigassa  :)
Taitais Tapparan A-junnut kaivata Säteriä koko kauden, jotta kykynevät taistelemaan edes sarjapaikasta...

The Rock

  • Vieras
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #53 : Lokakuu 04, 2007, 21:03:57 »
Itse olen Lehto fani ja myönnän että Lehto päästää helppoja maaleja, mutta vasta painoksi Lehto esittää aivan maagisia torjuntoja. Nikkilää en pidä huonona maalivahtina, mutta en arvosta Nikkilää pelleilyn takia (mm. viime kaudella maalin siirtäminen maalin suu päätylaitaa kohti Ilves-Tappara pelissä) ja sen takia aina haukun Nikkilää kun 90% faneista palvoo Nikkilää kuin jumalaa ja haukkuu Lehtoa, Jos Lehto päästää helpon maalin ja Tappara häviää niin aina on syy Lehdossa, mutta jos Nikkilä päästää helpon maalin ja Tappara häviää niin aina syytetään puolustusta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2007, 21:07:40 kirjoittanut The Rock »

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #54 : Lokakuu 04, 2007, 21:09:12 »
sen takia aina haukun Nikkilää kun 90% faneista palvoo Nikkilää kuin jumalaa

Haukut Nikkilää muiden fanien mielipiteiden vastapainoksi, et itse peliesityksien perusteella? Melko jäätävää. Kyllä siinä arvostelussa pitäisi asettaa järki omien antipatioiden edelle.
The only easy day was yesterday

SPL_

  • Vieras
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #55 : Lokakuu 04, 2007, 21:10:07 »
Itse olen Lehto fani ja myönnän että Lehto päästää helppoja maaleja, mutta vasta painoksi Lehto esittää aivan maagisia torjuntoja. Nikkilää en pidä huonona maalivahtina, mutta en arvosta Nikkilää pelleilyn takia (mm. viime kaudella maalin siirtäminen maalin suu päätylaitaa kohti Ilves-Tappara pelissä) ja sen takia aina haukun Nikkilää kun 90% faneista palvoo Nikkilää kuin jumalaa ja haukkuu Lehtoa, Jos Lehto päästää helpon maalin ja Tappara häviää niin aina on syy lehdossa, mutta jos Nikkilä päästää helpon maalin ja Tappara häviää niin aina syytetään puolustusta.
Totta kyllä. Täytyy kyllä kehasta Lehtoa esityksillään, että mies on saanut tasonsa takaisin. Uutena huomasin levinneen v-tyylin, joka tuntuu sopivan hyvin Lehdon pelityyliin. Mailakädestä kritisointi on edelleen sitä samaa, syötöt menee harakoille kyllä suurin osin. Mutta loistavaa on se, että joukkueessa on kaksi voittavaa maalivahtia.

The Rock

  • Vieras
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #56 : Lokakuu 04, 2007, 21:22:20 »
sen takia aina haukun Nikkilää kun 90% faneista palvoo Nikkilää kuin jumalaa

Haukut Nikkilää muiden fanien mielipiteiden vastapainoksi, et itse peliesityksien perusteella? Melko jäätävää. Kyllä siinä arvostelussa pitäisi asettaa järki omien antipatioiden edelle.
Kyllä siinä on myös peliesitysten takia nimittäin edelleenkin olen sitä mieltä, että jos Nikkilä ei olisi päästänyt kahta helppoa maalia Ilves pelissä Tappara olisi voittanut ja Jyväskylässä peli olisi mennyt jatkoajalle jos Nikkilä ei olisi päästänyt helposti JYPin 1, 3 ja 5 maalia TPS pelissä minun mielestä Nikkilälle meni kaikki TPS:n maalit helposti joten 9 maalia helposti on maksanut 8 pistettä, Lukko pelissä Nikkilälle ei mennyt helppoja maaleja. Lehdolle meni Kärpät pelissä yksi helppo maali, Jokerit pelissä lukemani perusteella meni yksi maali HPK pelissä meni yksi helppo maali, peleissä SaiPaa ja Pelicansia vastaan Lehdolle ei mennyt helppoja maaleja.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #57 : Lokakuu 04, 2007, 21:44:01 »
Tuossa analyysissä helpoista maaleista on kyllä niin paljon todellista tarkastelua kestämätöntä pupellusta, että ihan pahaa tekee. Vastustaja tekee viidellä kolmea vastaan kahden pitkän poikkisyötön jälkeen takatolpalta maalin ja on muka helppo. Samoin Ilvestä vastaan Männiköltä takanurkalle Peltolalle ja maali on helppo, mutta sitten taas aivan täysin identtinen Pelicansin alivoimamaali ei ollutkaan helppo, kun maalivahtina oli toisen niminen kaveri. Lisäksi noihin "helppoihin" mahtuu nokikkain maalivahdin kanssa olemista, neljän miehen ruuhkan takaa luistimesta suuntaa muuttaneita maaleja sun muita.

Poissa klage

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
  • Hellsinki Rock City!
    • Profiili
    • Tappara Fanclub Helsinki
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #58 : Lokakuu 05, 2007, 09:01:53 »
Minä en voi käsittää, että maalivahdin koko peli voidaan tuomita yhden pelissä päästetyn "helpon" maalin perusteella. Maalivahdille 60min pelaaminen ilman yhtään virhettä ei ole ihan jokapäiväinen juttu. No joo, joillekin niitä päiviä sattuu aavistuksen useammin kuin toisille. Kuitenkin jos yksi maali pelissä lipsahtaa ja 30 muuta paikkaa pystyy torjumaan, niin kohtuullisen tyytyväinen voi maalivahti mielestäni olla. Ei nekään miehet mitään fakiireja ole.

Toinen homma on siinä, että kovin moni "tavallinen" penkkiurheilija, ei pysty sanomaan mikä maali oli oikeasti helppo ja mikä ei. Vaatisi omakohtaista kokemusta maalivahdin hommasta, että pystyisi sitä paremmin arvioimaan. Siinä vaiheessa kun maalivahti on jo lähtenyt torjuntaan ja kiekko muuttaa suuntaa, ei kyse ole enää maalivahdin taidoista vaan tuurista. Se onkin sitten henkimaailman juttuja, miten "kuumalla" vahdilla se patjan kulma osuu useammin kiekon tielle, kuin muutaman heikon pelin pelanneella maalivahdilla.
Roskasakki - Vuodesta 2008

The Rock

  • Vieras
Vs: Lehto vai Nikkilä
« Vastaus #59 : Lokakuu 05, 2007, 09:42:16 »
Tuossa analyysissä helpoista maaleista on kyllä niin paljon todellista tarkastelua kestämätöntä pupellusta, että ihan pahaa tekee. Vastustaja tekee viidellä kolmea vastaan kahden pitkän poikkisyötön jälkeen takatolpalta maalin ja on muka helppo. Samoin Ilvestä vastaan Männiköltä takanurkalle Peltolalle ja maali on helppo, mutta sitten taas aivan täysin identtinen Pelicansin alivoimamaali ei ollutkaan helppo, kun maalivahtina oli toisen niminen kaveri. Lisäksi noihin "helppoihin" mahtuu nokikkain maalivahdin kanssa olemista, neljän miehen ruuhkan takaa luistimesta suuntaa muuttaneita maaleja sun muita.

Ilves ja Pelicans pelien maalien ero on huomattava Ilves pelissä Nikkilällä oli aikaa siirtyä takatolpalle ottamaan kiekko kiinni kun taas Pelicans pelissä poikittais syöttö tuli sen verran lähellä maalia että Lehto ei millään kerinnyt kiekkoon muuten oli Peltolan tekemä maali ja Pelicansin tekemä maali identtiset.