Äänestys

Oletko muuttanut tupakointi- ja ravintolatottumuksiasi 1.6.2007 jälkeen?

En, en polttanut aiemminkaan
Kyllä, olen lopettanut tupakanpolton
Kyllä, poltan nykyään vähemmän
Kyllä, poltan nykyään enemmän
Kyllä, olen aloittanut tupakoinnin
En, polttelen kuten ennenkin
    Käyn harvemmin ravintolassa
    Käyn yhtä usein ravintolassa
    Käyn useammin ravintolassa

Kirjoittaja Aihe: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007  (Luettu 57578 kertaa)

i.d.

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #30 : Kesäkuu 03, 2007, 14:47:38 »
Ketään ei ole pakotettu ravintolaan töihin. Ja ketään ei ole pakotettu menemään ravintolaan viettämään iltaansa.
Heikko yritys. Tuohon ei-pakotettujen joukkoon voidaan nyt siis lisätä tupakoijat. Ei ole pakko mennä ravintolaan.

Se on vaan wilho semmonen juttu, että 90% tommosen lähiöpubien asiakkaistakin vetää sitä norttia ja melki samanlainen prosenttimäärä on baarimikoistakin jokka polttaa. No onneksi Tampereella on paikkoja missä saa vetää norttia viä 2 vuotta posket lommolla iha missä vaa. Niin tein eilenkin ja vaatteet haisee mehevästi tupakalle, mutta en jää muiden tapaan vinkuun siitä ku pikkutyttö vaan lyön pyykkikoneen päälle.

hardflip

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #31 : Kesäkuu 03, 2007, 15:32:06 »
Jokainen valitsee paikkansa, jos tupakansavu häiritsee niin sitten mennään johonkin muualle jossa sitä ei ole. Ja toisinpäin, vielä on monta paikkaa jossa saa kamelin kaasut naamalleen.

Itse poltan/poltin (tappelen lopettamispäätöksen kanssa) ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa jos baarissa ei saa polttaa. On vain yksinkertaisesti oltava polttamatta tai sitten käy siellä "tupakkakopissa" vetämässä ne henkoset. Pieni vaiva ja ei tartte itkeä kuin partiotytöt keksikaupoilla. Eiköhän moiset tule yleistymään ravintotoloissa, eiväthän ne halua menettää asiakkaitaan.

i.d.

  • Vieras
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #32 : Kesäkuu 03, 2007, 17:36:17 »
Kuten sanoin Tampereelta löytyy ainakin pari paikkaa missä kessua saa kärytellä viä kaks vuotta iha samaan mallii ku ennenki. Eli tyyliin melki joka paikassa paitti tiskillä.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #33 : Kesäkuu 03, 2007, 20:14:51 »
Se on vaan wilho semmonen juttu, että 90% tommosen lähiöpubien asiakkaistakin vetää sitä norttia ja melki samanlainen prosenttimäärä on baarimikoistakin jokka polttaa.
Ihanko totta? Tosin epäilen tuon luvun paikkaansa pitävyyttä omien empiiristen havaintojeni kautta. Mielipide toki asiaan saa olla erilainen.

Tossa "omassa" paikallisessa kukaan ei nurissut hetkeäkään, että koppiin piti mennä. Tosin osalle kantapeikoista ei se auringonvalossa käynti olisi ollenkaan huonompi idea.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa JoLa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Manchester United, Tappara
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #34 : Kesäkuu 03, 2007, 21:15:24 »
Mua ainakin harmittaa kyseinen laki. Nooh... Kuka polttaa kuka ei. Myönnettäköön että tuli eilen kyllä poltettua ihan vanhan tavan mukaan. Olen siis ilmeisesti nyt rikollinen ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2007, 21:18:28 kirjoittanut JoLa »

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #35 : Kesäkuu 03, 2007, 23:04:32 »
Laki on tehty jotta ravintola-alan työntekijät olisivat tasa-arvoisessa asemassa muiden työläisten kanssa. Mitä tasa-arvoa on se, että monessa ravintolassa on nyt kielletty se tupakointi kokonaan henkilökunnaltakin? Ei edes tauoilla saa polttaa, työaikana tupakointi on kielletty. Hemmetti, käyhän ne sairaaloissakin röökaamassa tauoillaan? Tai metallialalla, tai vaikka putkitöissä, kirjastossa?
No joo, meillä siis tupakointi kielletty työaikana. Nyt mulla 2 työpäivää takana savutta. Jumankekka on ollu kireetä porukkaa töissä! Eilen oli hilkulla etten vetäny kollegaa turpaan, sen verran raivostuttava oli omissa nikseissään ja siihen mun vielä päälle... No, eiköhän tähän totu, nyt lähden kuitenkin illan viimeisille sauhuille ja sitten pehkuihin. Onneksi sentään omalla terassilla saa kaljatuopposen ääressä vielä sauhutella vaikka viikon röökit kerralla.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #36 : Kesäkuu 03, 2007, 23:43:22 »
Mitä tasa-arvoa on se, että monessa ravintolassa on nyt kielletty se tupakointi kokonaan henkilökunnaltakin?
Eikös tuon saa päättää ravintola ihan itse?

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #37 : Kesäkuu 04, 2007, 09:47:45 »
No niin, ensimmäinen kerta sitten baarikierroksella ilman pössyyttelyä. Ekassa paikassa meni yllättävänkin helposti jopa kaksi paukkua ilman tupakkaa. Ei tullu edes kaivettua laukkua ns. turhanpäiten eikä vahingossa. Toisessa paikassa hiukan humaltuneempana homma olikin melko mielenkiintoista. Jengiä lappoi ovesta ulos ja kaikki jätti juomansa narikkaan. Oli siinä pokeilla ihmettelemistä. Positiivistä tässä oli se, että sitä röökiä ei totta vieköön mennyt kuin 1/3 siitä määrästä kuin, että sais sisällä poltella. Hyvä näin! Ei tullu edes kankkusta  :D
Tappara - Till I Die!

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #38 : Kesäkuu 04, 2007, 12:17:41 »
Laki on tehty jotta ravintola-alan työntekijät olisivat tasa-arvoisessa asemassa muiden työläisten kanssa. Mitä tasa-arvoa on se, että monessa ravintolassa on nyt kielletty se tupakointi kokonaan henkilökunnaltakin? Ei edes tauoilla saa polttaa, työaikana tupakointi on kielletty. Hemmetti, käyhän ne sairaaloissakin röökaamassa tauoillaan? Tai metallialalla, tai vaikka putkitöissä, kirjastossa?

Tuo on ihan työnantajan päätös, saako työntekijät polttaa vai työaikanaan. Esim. monissa sairaaloissa työaikana polttelu on kiellettyä. Ei muuta kuin laastaria käsivarteen  ;)
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #39 : Kesäkuu 04, 2007, 12:18:11 »
Kartoitus on nyt tehty omalla paikkakunnalla missä voi vielä pössytellä ja missä ei. Savu-ystävällisiä mestoja tuntui löytyvän vielä yllättävän monta(terasseja ei lasketa). Olipahan muutamalla tutulla ravintoloitsijalla naama norsunvehkeellä kun tein tiskillä täyskäännöksen kavereiden kanssa kun ei löytynyt lupaa röyhyttelyyn, sen verran hyvän asiakkaan menettivät tämän perseestä olevan lain takia!
...ja Wille, tämä on nimenomaan sitä holhousta ;)
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #40 : Kesäkuu 04, 2007, 12:32:03 »
Nyt saattaa olla montakin kapinahenkistä tämän asian tiimoilta, mutta kymmenen vuoden päästä tätä päivää ei varmaan muista kukaan. Silloin pidetään savuttomia baareja aivan normaaleina ja ihmetellään, että onkos siellä saanut joskus jopa polttaakin. Eipähän kukaan nykyään valita esimerkiksi siitä, ettei bussessa saa polttaa, vaikka se yhtä lailla on holhousta. :)

Hyvä lakimuutos, eihän kukaan pakota tupakoimaan. Se on edelleen vapaaehtoista harrastusta ja sen eteen joutuu nykyään näkemään ihan ansaitusti vaivaa, eikä voi vain laittaa sivullisia kärsimään. Jos ei laki kelpaa niin aina voi lopettaa tupakoinnin. ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2007, 12:34:10 kirjoittanut jtv »

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #41 : Kesäkuu 04, 2007, 12:36:41 »
Nyt saattaa olla montakin kapinahenkistä tämän asian tiimoilta, mutta kymmenen vuoden päästä tätä päivää ei varmaan muista kukaan.

Pitää paikkansa, mutta näillä tupakointivuosilla ja määrillä allekirjoittanut on tuskin mukana muisteloimassa.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #42 : Kesäkuu 06, 2007, 09:06:27 »
Laki on tehty jotta ravintola-alan työntekijät olisivat tasa-arvoisessa asemassa muiden työläisten kanssa. Mitä tasa-arvoa on se, että monessa ravintolassa on nyt kielletty se tupakointi kokonaan henkilökunnaltakin? Ei edes tauoilla saa polttaa, työaikana tupakointi on kielletty. Hemmetti, käyhän ne sairaaloissakin röökaamassa tauoillaan? Tai metallialalla, tai vaikka putkitöissä, kirjastossa?

Tuo on ihan työnantajan päätös, saako työntekijät polttaa vai työaikanaan. Esim. monissa sairaaloissa työaikana polttelu on kiellettyä. Ei muuta kuin laastaria käsivarteen  ;)
On otki kyllä mutta kyseinen laki teki tällaisen päätöksen helpommaksi työnantajalle.
Ei sillä, minä oon tyytyväinen vaikka välillä on rankkaakin töissä ollut. Eikä eniten edes omien niksojen takia vaan niiden hemmetin muiden! Kyllähän mä tiedän että se voi olla TOSI rankkaa mutta kyllä mua rupee ketuttamaan että AIKUISET ihmiset purkaa sitten pahaa oloaan muihin...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #43 : Kesäkuu 06, 2007, 17:01:09 »
Elikkä nyt ihmiset joutuu poistumaan ravintolasta tupakoinnin ajaksi? Kadulle siihen viereen? En itse tupakoi joten vaikea silleen ottaa kantaa. En halua edes sekuntia olla paikassa jossa tupakoidaan. Jo pelkästään sen takia että haju tarttuu. Muutoin se olisi yksi lysti missä polttelevat.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Uusi tupakkalaki voimaan 01.06.2007
« Vastaus #44 : Kesäkuu 06, 2007, 20:02:08 »
Elikkä nyt ihmiset joutuu poistumaan ravintolasta tupakoinnin ajaksi? Kadulle siihen viereen?
Juu jos ei ravintolassa ole erillistä tupakkakoppia.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.