I don´t mention any names, mutta esim. eräässä huippujoukkueessa eräs hyvin Karhusen fyysiset ominaisuudet omaava mv ei edes halunnut torjua rankkareita ja voittolaukauskilpailuja, vaan aina vaihdettiin maaliin penkiltä toinen mies tämän muuten ykkösenä pelanneen tilalle. Ihan siis tämän ykkösen omasta halusta, ei valmentajien määräyksestä.
Mutta siis kannattaa ajatella sitä, mistä muutamat on täällä kirjoittaneet, että kun Karhunen Tapparaan hommattiin, niin siinä on taustalla kehittämisajatus ja taatusti Tuononen on nähnyt juttuja joilla Karhusesta saadaan hyvä ellei huippumaalivahti. Kun kuulin silloin talvella huhuja tästä Karhusen siirrosta Tapparaan olin wtf-fiiliksillä, ihan siksi että Karhunen ei tosiaan mestaruudesta ja mestaruuksista huolimatta ole vakuuttanut. Mutta kun tuli selväksi, että myös Tuononen jatkaa Tapparassa niin tajusin, että tämä kehittämisajatus siinä on taustalla. Ja kuten jäsen Messi tuolla jo kommentoikin, niin selkeästi tätä kehitystyötä nyt on menossa ja se näkyy monella tavalla Karhusen otteissa. Mv-peli on hienosäätöistä hommaa ja välillä "kohdistinta ja kohdistimia" joutuu säätämään yli tai hakemaan oikeaa asentoa, jotta loppujen lopuksi "kohdistin ja kohdistimet" olisivat silloin täsmälleen oikeassa kohdassa kun tosikoitokset alkavat. Kautta on paljon jäljellä ja ensivuoden puolella aletaan sitten ns. verta punnitsemaan kunnolla ja tosikoitokset alkavat.
Itse tiedän mv- pelistä paljon. Ja Messi tietää paljon enemmän kuin mä. Ja kaikista tämän hetkisistä suomalaisista mv-valmentajista pidän Tuonosta kaikkein parhaana.