Kirjoittaja Aihe: Palauteketju  (Luettu 173784 kertaa)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #15 : Toukokuu 25, 2006, 10:51:26 »
En tiedä, haittaako tämä juttu muita, mutta minusta olisi hyvä, jos tämä valikko:

Tapparan epäviralliset jälkipelit > Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

olisi myös sivun lopussa, eikä tarvitsisi aina sivun luettuaan kelata sivun alkuun.

Patu

  • Vieras
Vs: Palauteketju
« Vastaus #16 : Toukokuu 25, 2006, 10:59:33 »
En tiedä, haittaako tämä juttu muita, mutta minusta olisi hyvä, jos tämä valikko:

Tapparan epäviralliset jälkipelit > Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

olisi myös sivun lopussa, eikä tarvitsisi aina sivun luettuaan kelata sivun alkuun.
Eikös sulla näy tuossa sivun alalaidasssa tuo siirry-valikko? Sillä surffaaminen onnistuu ainakin mulle.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #17 : Toukokuu 25, 2006, 14:02:09 »
En tiedä, haittaako tämä juttu muita, mutta minusta olisi hyvä, jos tämä valikko:

Tapparan epäviralliset jälkipelit > Yleinen keskustelu > Asiaa Jälkipeleistä

olisi myös sivun lopussa, eikä tarvitsisi aina sivun luettuaan kelata sivun alkuun.
Eikös sulla näy tuossa sivun alalaidasssa tuo siirry-valikko? Sillä surffaaminen onnistuu ainakin mulle.

Kiitos vinkistä, en tosiaan ollut huomannut tuota (olenpa näimmä sokea), mutta taas tuli todistettua, että kysyminen kannattaa.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #18 : Kesäkuu 27, 2006, 14:02:56 »
Keskustelupalsta on alkanut toimimaan hyvin ja olen kohdannut monia hyviä keskustelukumppaneita, jotka jaksavat perustella kantojaan ja osallistua "perusteltuun väittelyyn". Luulinkin jo, että eräs modekin on alkanut ymmärtämään asiallisen väittelyn ja provovittuilun eron, mutta taas tänään petyi häneen, kun ensin hän provoilee ja kirjoittaa aiheeseen kuulumattomia juttuja junnutoimintaa käsittelevään ketjuun ja sitten ilmeisesti itse poistaa minun yhtä surkean vastausviestini.

Vastaavan tasoisista kirjoituksista minä vieraana olisin jo saanut vähintäänkin varoituksen.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #19 : Kesäkuu 27, 2006, 18:15:34 »
Itseasiassa näyttäisi siltä, että eräs toinen moderaattori puuttui sinun ja Ippen keskusteluun ja siirsi 2kpl viestejä pois. Toinen näistä oli sinun ja toinen Ippen.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa art

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Local Moderator
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #20 : Heinäkuu 05, 2006, 12:33:56 »
Ensin on sanottava Kiitos, että tällainen palsta on laitettu pystyyn! Pitikin jo aiemmin keväällä kiitellä.

Mutta nyt on kysyttävä, että onko täällä autosensuuri päällä? Kirjoitin toiseen ketjuun *****, ja se oli korvattu latistavilla tähdillä. En ole aiemmin huomannutkaan, että ***** pyyhitään, täällä pois? Mitä ******, sehän on sananvapauden ja kielenkäytön hienoviritteisyyden rajoittamista. Ahdistaa. art ahdetaan nurkkaan. Ja jotenkin tulee vähän tekopyhä vaikutelma. Ainakin minulle *****, ****** ja ****** ovat ihan arkinen, jokapäiväinen, olennainen ja elintärkeä osa kielenkäyttöä ja identiteettiä.
- Without us...the emblem is only iron...orange just juice...Nemo nothing but a name -
- Me olemme graniittia, maasälpää, gneissiä...rautajuova moreenissa Salpausselkien -
- 40-luvulla kuulemani TBK-fanin kommentti: "Härre gud, hur älskar jag den här föreningen." -

Poissa art

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Local Moderator
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #21 : Heinäkuu 05, 2006, 12:35:40 »
*huokaus* Tuleehan niistä, suomen kielen kauneimmista, suurin osa näkyviin. Voin taas elää ja hengittää. Kiitos.
- Without us...the emblem is only iron...orange just juice...Nemo nothing but a name -
- Me olemme graniittia, maasälpää, gneissiä...rautajuova moreenissa Salpausselkien -
- 40-luvulla kuulemani TBK-fanin kommentti: "Härre gud, hur älskar jag den här föreningen." -

Poissa Moderaattori

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 483
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #22 : Heinäkuu 05, 2006, 23:12:30 »
art,

§2. Lakien lisäksi palstalla tulee noudattaa yleisiä hyviä tapoja ja käyttäytyä asiallisesti.

Vaikka itse nauttisitkin kyseisten sanojen käytöstä, yleisiin hyviin tapoihin ne eivät kuulu. Filtteriä on hienosäädetty kattavammaksi, kiitos siitä. Käytettävissä on perinteisiä suomalaisia voimasanoja, jotka eivät liity seksuaalisuuteen tai ihmisen erogeenisiin alueisiin. Jos haluat jatkossakin tutkiskella filtterin toimintaa, niin tee se testialuella ( ja muista §2 ).

Poissa Konna

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #23 : Heinäkuu 14, 2006, 23:10:10 »
Palstan Moderaattoreille :peukku: Hyvin hoitavat hommansa ja ovat aina ajan tasalla Moderoinnissa :)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #24 : Heinäkuu 17, 2006, 22:04:00 »
Sain muutama viikko sitten 7 päivän "jäähyn" seuraavilla perusteluolla:

Perustelut:

*Tarpeettoman voimakas ja aiheeton purnaaminen moderoinneista.
*Toistuva otsikon vierestä kirjoittelu.
*Toistuva muiden kirjoittajien moderointi.
*Palautteen antaminen moderoinnista väärässä paikassa.

Todettakoon vielä:

Suorittamaamme moderointia saa arvostella ja kritisoida. Odotamme kuitenkin, että se tehdään asiallisesti ja oikeassa paikassa. Palautteelle on varattu oma otsikko ja tarvittaessa voi käyttää yksityisviestejä. Varsinaisiin keskusteluketjuihin palautetta ei sallita.

Palstalla on oma moderaattoritiimi, joka suorittaa palstan moderointia ja arvioi, mikä on asiallista ja mikä ei. Emme kaipaa tässä apua. Pyydämme kyllä apua, kun tarvetta on. Jos joku kirjoittaja kokee jonkun viestin asiattomaksi, siitä saa antaa palautetta joko palaute-ketjussa tai yksityisviestillä.


En pidä "pelikieltoani" vääränä, koska palstan ylläpitäjällä on täysi oikeus tehdä näitä ratkaisuja "palstan eduksi". Perusteluissa on kuitenkin sellaisia kohtia, joita en pysty purematta nielemään. Siksi annankin tämän avoimen vastineen asiaan.

1. Tarpeettoman voimakas ja aiheeton purnaaminen moderoinnista.
- En ole purnannut moderoinnista milloinkaan. Sen sijaan olen purnannut erään sen aikaisen moderaattorin mielestäni (huom. minun mielestäni) itseeni kohdistuvasta provosoivasta kirjoitustyylistä, sekä hänen toiminnastaan "kahdella pallilla". Kyseinen henkilö on selkeästi antanut viesteissään ymmärtää, että kirjoittaessaan tänne hän ei ole moderaattori, joten hänen toimiensa arvostelu ei siis ole mielestäni moderoinnin arvostelemista.

2. Toistuva otsikon vierestä kirjoittelu
- Tämän tunnustan, mutta samaan virheeseen sortuu enemmistö tämänkin palstan kirjoittajista. Kiistanalaisessa keskustelussa (Juniorit 05-06 ja 06-07) en tunnusta olleeni se henkilö, joka johti keskustelua väärille urilleen ja olin yhtenä muutaman muun kirjoittajan kanssa palauttamassa sitä otsikon mukaiseen aiheeseen. Kyseinen keskustelu rönsyili aika paljon alkuperäisestä aiheesta, mutta oli mielestäni asiallista lukuunottamatta "viimehetkien taisteluja".

3. Toistuva muiden kirjoittajien moderointi
- Tämän tunnustan reilusti synnikseni, varsinkin tilanteissa, joissa joku kirjoittaja käyttää minulle rakkaasta seurasta termejä tyyliin "kusiviikset". Olen asian suhteen varmaan välillä liiankin herkkä, mutta koska itse puhun seurastanne nimellä "Tappara" (täällä ja Ilveksen-palstalla), niin en pidä tuollaisista lapsellisuuksista. Itselleni jääkiekko on hauska asia, josta on kiva väitellä hyvien tapparalaisten ystävieni kanssa. Siksi minun on vaikea ymmärtää eräiden kirjoittajien vihamielistä suhtautumista "Ilvekseen ja ilvesläisiin".

4. Palautteen antaminen moderoinnista väärässä paikassa.
- Olen sen verran yksinkertaionen, että kuvittelin "Palauteketjun" olleen oikea paikka. Sinnekkin annoin palautetta palstaa ja moderointia kohtaan positiivista palautetta. Ainoa negatiivinen palaute oli sielläkin suunnattu yhteen yksittäiseen moderaattoriin.

Aiemminkin olen ollut "tarkkailun alla" ja silloin moderoinnin taholta on annettu seuraava "lausunto" minusta:

Moderaattori loi hyvin nopean silmäyksen Naapurin viestihistoriaan, eikä äkkiseltään löytänyt merkkejä trollauksesta. Jos totta puhutaan, niin Naapurin kirjoitukset näyttivät enimmäkseen asiallisilta ja asianmukaisesti muotoilluilta, joskin ymmärrettävästä syystä Ilves-näkökulmasta kirjoitetuilta.

En usko, että linjani on merkittävästi muuttunut senkään jälkeen. Nyt kun taas tämä "konflikti" on läpikäyty, niin on hyvä jatkaa puhtaalta pöydältä keskusteluja. Kiekkokausi lähenee ja uusia hyviä väittelyaiheita alkaa ilmestymään kiekkorintamalla.

Lopuksi pitää todeta, että palstalle julkaistiin säännöt 29.06.2006 ja voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa noudattaneeni niitä ennen niiden julkaisuakin keskimääräistä paremmin.

Poissa Moderaattori

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 483
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #25 : Heinäkuu 17, 2006, 22:34:25 »
Kiitos palautteesta Naapuri,

Saamastasi pelikiellosta käytiin moderaattoreiden välistä keskustelua, jossa se todettiin perustelluksi ratkaisuksi.  Samassa yhteydessä nimim. Ippe pyysi vapautusta moderaattorin tehtävistä. Asioilla on tietysti aina monta puolta ja ne voidaan nähdä yhtä monelta kantilta kuin on katsojia.

Palautteelle oikea paikka on palauteketju.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #26 : Elokuu 17, 2006, 08:37:34 »
Mikähän mahtaa olla "vikana", kun etusivulla näkyy vain 3 otsikkoa ja loput on poissa? Eilen asia toimi kotona explorerilla, mutta töissä sama vika samalla selaimella. Firefox ei myös näyttänyt kuin kys. kolm eotsikkoa.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #27 : Elokuu 17, 2006, 11:20:47 »
En itsekään ymmärrä, mitä Naapuri on tehnyt väärin. Hän on minun nähdäkseni ollut (melkein) aina asiallinen toisin kuin esimerkiksi Grainger. Semmoset ansaitsis permanent bannia... mun mielestä. Semmosta näsäviisastelua ja TPS:n mainostamista ei jaksa kattella. Niin ku jotain kiinnostais TPS tällä palstalla (siis muita)...

hardflip

  • Vieras
Vs: Palauteketju
« Vastaus #28 : Elokuu 17, 2006, 11:21:04 »
Mikähän mahtaa olla "vikana", kun etusivulla näkyy vain 3 otsikkoa ja loput on poissa? Eilen asia toimi kotona explorerilla, mutta töissä sama vika samalla selaimella. Firefox ei myös näyttänyt kuin kys. kolm eotsikkoa.
Näkyikö sinulla vain seuraavat:

Yleinen keskustelu
Asiaa jälkipeleistä
Testialue

?

Jos näin, niin tuolla kun katsot tuota otsikkio Jääkiekkokeskustelu, huomaat pienen - merkin ennen sitä. Klikkaamalla saat piilotettua noita forumeja ja uudestaan klikkaamalla saat ne auki.

.pp

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #29 : Elokuu 17, 2006, 16:49:49 »
Semmosta näsäviisastelua ja TPS:n mainostamista ei jaksa kattella.

Ja tämäkö oli säännöissä kiellettyä? En kyllä mitenkään mainittavammin ole mainostanut TPS:aa. Sattuneesta syystä siitä seurasta tulee vain enemmän kirjoitettua.

Toki jos moderaattorit käskevät vaihtaa tyyliä, niin sen teen. Ja mahdollinen pelikieltokin on varmasti ihan ansaittu. En kuitenkaan olisi arvannut, että Marco Tuokon ja Marko Mäkisen vertailu on kiellettyä, vaikka se onkin turhaa ja tyhmää.