En väittänyt sen olevan mitenkään vähemmän, ei minulle ainakaan. Kuten sanoin, niin tuo mantra "se on vaan jääkiekkoa" on yleisin tekosyy fanin yrittäessä helpottaa omaa pahaa mieltään.
Vaikka tämän vuotinen putoaminen ei tunnu niin pahalta kuin pari edellistä omalta osaltani, niin ei olo nyt mikään kirkas ja paras mahdollinen ole. Alkuasetelma ennen kauden alkua ei lupaillut meille hyvää, ei ainakaan "ammattilaisten" arvioissa, joten siltä pohjalta viihdyttävään runkosarjaan ja siitä seuranneeseen menestykseen olen tyytyväinen. Ja toinen asia, mikä helpotti oli se, että eilen kuitenkin jätkät (suurin osa ainakin) taisteli viimeiseen asti. Se antaa jo paljon anteeksi varsinkin, kun on vastapainona maanantain kaltainen esitys, jota olin katsomassa. Silloin se kyynel minulle silmäkulmaan tuli ja sydän tuntui äärimmäisen raskaalta. Paremmalleen häviäminen, vaikka toki sekin raskaalta tuntuu, ei ole mitään verrattuna siihen tuskaan, että Tapparan paita raiskataan surffailemalla ja häviämällä huonommalle, mikäli tajuat logiikkani.
Eli kyllä tässä ihan yhtä tosissaan ollaan täälläkin.