Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tampereen Ilves 2015-2016

<< < (35/88) > >>

Ljpp:
Ilves-ketjun olemassaololle on vahvat historialliset perusteet. Joukkue kiinnostaa Tapparalaisia keskimääräistä Liiga-joukkuetta enemmän ja lisäksi täällä on aina jäsenistössä jokunen Ilves. Muutama jääkiekon suurkuluttaja seuraa molempien pelejä. Tärkein syy on kuitenkin se, että jos Ilves-ketjua ei ole, alkaa siihen viittaavaa kommentointia ilmestymään ripotellen muihin ketjuihin, koska näiden joukkueiden tekemisiä vertaillaan toisiinsa varsin herkästi.

Valitettavasti tähän ketjuun ilmestyy tasaisin väliajoin lällättelyä ja ainakin kerran kaudessa tämän joutuu ottamaan erityistarkkailuun. Ilkkuminen ja lällättely ei ole Tapparan arvojen mukaista. Kehutaan ja kritisoidaan perustelujen kera jos aihetta on.

Ilves näyttäisi olevan 24 pisteellä sijalla yhdeksän. Sarjataulukko on todella tiivis, sillä 6. sijaan on kolme pistettä ja 11. paikalle neljä, kun jätetään pelimäärät huomioimatta. Se vastaa aika hyvin joukkueen resursseja ja potentiaalia. Lisäksi Ilveksellä on loukkaantumishuolia jotka varmasti näkyvät tuloksessa. Tuokkola tekee rajallisilla resursseilla varsin hyvää työtä ja joukkue on ihan eri planeetalta kuin edeltäjänsä aikana.

toinen aalto:
Naapurin palstalla meille ei ole avattu omaa ketjua (en ainakaan nopeasti löytänyt), vaan meitä käsitellään osiossa - muiden joukkueiden uutiset. Historialliset perusteet löytyisi mielestäni toisinkin päin.

Samaa mieltä, että lällättelyt, "te voitte jo lähtee", muiden logoille vittuilut ei kuulu Tapparalaisuuteen. Ne soveltuu juuri ja juuri yläasteen tupakkapaikalle.

gatecrasher:
Tämänkin kauden ketjuun on jo muodostunut 12 sivua, kyllä täällä tällekin tilaa on. Ja mikä parasta, keskustelu on pysynyt varsin laadukkaana eikä mitään ilkkumista ole isommin havaittavissa. Itse olen sen verran wanha käppänä, että tosiaan nuo lällättelyt kuuluvat jonnekin päiväkodin hiekkalaatikolle jos sinnekään.

isokasi:
Ei tietenkään lällätellä, mutta jos kirjoittaa jotain, niin mielestäni huutoon pitää pystyä myös vastaamaan. Oma kirjoitukseni oli nimenomaan Naapurille suunnattu ja noihin muutamiin yltiöoptimistisiin kommentteihin tarttuva. Tämä ketju on hyvä paikka pyöritellä toisen paikallisen asioita osin juuri siksi, ettei sitten muualla tarvitse.

Ilves on minulle se toinen kiinnostava seura, jonka pelejä käyn katsomassa paikanpäällä. Ottaa jopa hieman päähän se säätämisen kulttuuri, jolla Suomen legendaarisin joukkue on parin viime vuosikymmenen aikana nyljetty niin huonoon kuntoon, että nousuun vaaditaan ilmeisesti jotain vähän järeämpää. Ilmeisesti konkurssi tai Mestiskeikka.

peterra:
Ainakin itselle tuli pienenä yllätyksenä, kun tänään juttelin yhden ystäväni, jota tosin harvoin näen, kanssa jääkiekosta. Mies on Ilveksen mies, henkeen ja vereen, ja minä Tapparan ja tuli todettua, että ainakin meillä molemmilla oli melkoisen "kotiin päin" vetävä asenne liigakiekkoilua kohtaan.

Ilvesläinen ystäväni oli vakuuttunut kahdesta asiasta:
a) että Tappara kahvaa, jonka voivat myöntää kaikki Tapparan parissa olleet pelaajat (käytti esimerkkinä V. Niemistä, joka kuulemma on usein myöntänyt ihan avoimesti, että onhan tuo aika hirveää, mitä me tehdään)
b) että Tappara pelaa tällä kaudella huonompaa kiekkoa kuin Ilves ja Ilveksen hyvyys on kadotettu tilastoihin, koska pelillisesti Ilves on ollut Tapparaa edellä tällä kaudella tähän mennessä.

Omat väitteeni / vastaukseni tähän olivat:
a) voisiko väittämästä A tehdä jonkinlaista hieman kattavampaa analyysia / totuuspohjaisempaa / vertailevampaa näyttöä?
Tähän ystäväni käytti näytteenä viime kauden Lukko-Tappara playoff-sarjaa, jossa hänen mukaansa Tappara roikkui ja kahvasti valtaisasti ja tästä syystä myös voitti. Itse olin tästä absoluuttisesti eri mieltä, koska mielestäni siinä sarjassa se oli nimenomaan Lukko, joka pyrki rikkomaan ja hidastamaan peliä ja Tappara oli se, joka sitä pyrki viemään. Vastaavaksi esimerkiksi ystäväni nosti viime kaudelta IFK:n, joka kuulemma teknisesti pyrki kaatumaan järjestelmällisesti koko playoffit, jotta saisivat maksimimäärät ylivoimaa, jossa olivat hyviä. IFK:n kaatuilusta tai Tapparan kahvaamisesta en tiedä, mutta kyllähän IFK tuomaripelit ainakin selvästi voitti.
b) Syksyllä ei tehdä mestareita vaan keväällä. Esitin, että mielestäni on aika alasampuva arvostelu Tapparasta, että pelillisesti olisimme Ilvestä jäljessä, vaikka kuinka katsoisi mitä mittaria. Mutta olisin kyllä ihan kiinnostunut keskustelemaan tästä, että onko Ilveksen mahdollinen hyvyys jäänyt oikeasti tappioputken alle? Onko joku aktiivisesti seurannut Ipan pelejä ja onko pelissä sellaisia (tapparan peliä) selkeästi parempia elementtejä?

Kaiken kaikkiaan tässäkin tuli taas kerran todettua, että minä vedän Tapparan suhteen aika reippaasti kotiin päin ja kaverini vastaavasti kärsii jonkin verran Ilves-sokeudesta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta