Kirjoittaja Aihe: CHL - The Champions Hockey League  (Luettu 45622 kertaa)

8onsekova16

  • Vieras
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #75 : Elokuu 19, 2014, 19:33:26 »
Kyllä markkinointi koko CHL:n suhteen on taas mielestäni lasten kengissä. Mielestäni olen aika hyvin Tapparan asioista perillä, mutta peli Stavangeria vastaan viikolla tuli kyllä "puskista". Sen taas tiesin että Bern tulee kylään lauantaina.

Ainakin Ilves ja JYP peleissä tuota mainostettiin useampaan otteeseen, lisäksi Tapparalta tulleissa sähköposteissa ollaan pelistä puhuttu useaan otteeseen. En ymmärrä miten tuollaista sitten pitäisi mainostaa? Jos käyt peleissä/muuten olet kiinnostunut niin en ymmärrä miten voi olla kyseinen peli mennyt ohi. Itse olen nähnyt ainakin 10 Mainosta kesän ja alkavan syksyn aikana.

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #76 : Elokuu 19, 2014, 20:40:49 »
Vaikeahan uutta tuotetta on markkinoida, mutta onnistumista auttaa paljon, jos yleisökin löytää paikalle. Just nyt näyttää vähä siltä, että yleisö ei oo löytämässä hallille :D

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #77 : Elokuu 20, 2014, 01:33:42 »
Vaikeahan uutta tuotetta on markkinoida, mutta onnistumista auttaa paljon, jos yleisökin löytää paikalle. Just nyt näyttää vähä siltä, että yleisö ei oo löytämässä hallille :D

Lippupalvelun kartasta ei kannattane liikaa johtopäätöksiä vetää - ainakaan minulle ei jostain syystä tullut edes mieleen, että noihin myydään paikkalippuja vaan luulin, että mennään harjoituspelien systeemillä. En siis ole itse pitänyt sen vuoksi kiirettä lipun ostamisella. Ja päivittäin tulee tätä keskustelupalstaa luettua ja molemmat kotiharkkamatsitkin oon käyny katsomassa, mutta en tiedä miten oon missannut. Oliko näihin muuten viime vuonnakin paikkaliput, kun ei enää muista?

Poissa Calzo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 461
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #78 : Elokuu 20, 2014, 08:24:36 »
Kovin tyhjältä näyttää Hakametsä torstaina ainakin toistaiseksi :D Saa nähdä, että löytääkö yleisö tuonne ollenkaa :)

Viime vuonna yleisömäärät pyörivät 2000 katsojan rajan molemmin puolin. Silloin liput maksoivat 17,50€, nyt vain 10€. Luulisi, että noin roima alennus saisi yleisöä liikkeelle hiukan paremmin. Toisaalta näihin peleihin harva taitaa ostaa lippuaan ennakkoon.

Lauantaisen Tappara-päivän aikataulu vaikuttaa viimevuotista fiksummalta. Ohjelma loppuu viime vuoden tapaan klo 15, mutta peli alkaa siitä jo tunnin päästä eikä vasta klo 18:30 kuten viime vuonna.
Ja 30 € (vain) maksoi lippupaketti kaikkin Tapparan lohkovaiheen ja playoff- kotiotteluihin, samalla istumapaikalla. Aika hienoa.
Myynissä Tapparan toimistolla.
Hallille nyt kaikki. CHL sabluuna on ihan eri kuin ET.

Poissa Calzo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 461
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #79 : Elokuu 20, 2014, 08:29:07 »
Kyllä markkinointi koko CHL:n suhteen on taas mielestäni lasten kengissä. Mielestäni olen aika hyvin Tapparan asioista perillä, mutta peli Stavangeria vastaan viikolla tuli kyllä "puskista". Sen taas tiesin että Bern tulee kylään lauantaina.

Ainakin Ilves ja JYP peleissä tuota mainostettiin useampaan otteeseen, lisäksi Tapparalta tulleissa sähköposteissa ollaan pelistä puhuttu useaan otteeseen. En ymmärrä miten tuollaista sitten pitäisi mainostaa? Jos käyt peleissä/muuten olet kiinnostunut niin en ymmärrä miten voi olla kyseinen peli mennyt ohi. Itse olen nähnyt ainakin 10 Mainosta kesän ja alkavan syksyn aikana.
Samaa mieltä. Kaikki tarvittava on löytynyt niinkin läheltä kuin: www.tappara.fi

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #80 : Elokuu 20, 2014, 10:41:50 »
Mikki kertoili tänään Aamulehdessä että odottaa Stavanger-peliin noin 2500 katsojaa. Voi tehdä tiukkaa.  ;D
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Sasha-18

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 318
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #81 : Elokuu 20, 2014, 11:33:08 »
Mikki kertoili tänään Aamulehdessä että odottaa Stavanger-peliin noin 2500 katsojaa. Voi tehdä tiukkaa.  ;D

Ihmettelen jos väkeä ei tuota 2500 henkeä tule, kun nyt sentään on panostakin. Tappara-Ilves harjoitusottelu veti yli 3700 henkeä, otteluun joka oli läpsyttelyä huonolla jäällä. Lipun hintakin oli mielestäni ensimmäiseksi harjoituspeliksi korkea 8€ (jos muistan oikein).

Poissa ekunkikat

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 425
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #82 : Elokuu 20, 2014, 18:36:26 »
Joo halvalla pääsee täällä peliin. Ostin juuri lipun Bern - Tappara matsiin ja se oli euroina n. kakskymppiä. Eli tuplasti halvemmat on Tapparan liput kuin Sveitsissä. Kaikki halliin vaan.
"Elämää opitaan menneisyydestä, mutta se eletään eteenpäin" S. Kierkegaard
"Mennään eteenpäin" T. Jutila

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #83 : Elokuu 20, 2014, 19:15:47 »
Joo halvalla pääsee täällä peliin. Ostin juuri lipun Bern - Tappara matsiin ja se oli euroina n. kakskymppiä. Eli tuplasti halvemmat on Tapparan liput kuin Sveitsissä. Kaikki halliin vaan.

Stavangerissa näytti Tappara-pelin liput olevan reilu kolmekymppiä euroissa.

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #84 : Elokuu 20, 2014, 19:22:10 »
Norjassa hintataso muutenkin kyllä sellainen että...

Mutta kuten Mikki sanoi, niin tällä kaudella ei pitäisi toivonmukaan kellään jäädä hinnasta kiinni halliin tuleminen.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #85 : Elokuu 20, 2014, 19:43:01 »

Ihmettelen jos väkeä ei tuota 2500 henkeä tule, kun nyt sentään on panostakin. Tappara-Ilves harjoitusottelu veti yli 3700 henkeä, otteluun joka oli läpsyttelyä huonolla jäällä. Lipun hintakin oli mielestäni ensimmäiseksi harjoituspeliksi korkea 8€ (jos muistan oikein).
On kuitenkin muistettava, että siinä harkkapelissä puolet oli ilvesläisiä ja varmaan monia tapparalaisiakin kiinnostaa paikallispeli enemmän kuin peli joukkuetta vastaan, josta ei tiedä mitään.

Poissa Axe Boobs

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 488
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #86 : Elokuu 21, 2014, 14:34:37 »
Mun silmissä sinihousuinen Tappara on pyhäinhäväistys, mutta menköön, kunhan oranssit housut säilyvät siinä pääasiassa eli liigassa. Vaihtelu kuulemma virkistää. Noita paitamalleja on ollut havaintoni mukaan tarjolla seuroille muutama erilainen, ja esimerkiksi JYPillä on sama malli käytössä kuin Tapparalla. Lieköhän kaikissa peliasuissa sitten ollut ehtona samanväriset housut kuin tumman pelipaidan pääväri? Jos näin, on sininen paita / siniset pöksyt parempi yhdistelmä kuin oranssi paita / oranssit pöksyt. :)

Paidat yleisesti ovat tyylikkäät. Paljon tekee varmasti se, että logo on sen kokoinen kuin sen pitääkin olla ja oikealla paikalla. Lisäksi mainosten yhteneväinen punainen väri ja kuitenkin loppupeleissä hillitty määrä pitää paidan selkeänä. Tuosta olisi otettavissa jotain oppia liigaankin, mutta toisaalta jos sponsorit haluavat änkeä paidan täyteen tuoden rahaa sisään, en valita. Jääkiekosta on kyse eikä missikisoista. Maksavat kylläkin tyhjästä, sillä mieleen noista Tapparan tilkkutäkki-liigapaidan mainoksista ei painu yksikään.  ;)

Se offtopicista. Cramo Top Scorer -paita on öö... vähemmän kamala tekele kuin kuvittelin. Vastoin sääntökirjaahan se on, mutta sitä pykälää on rikottu ennenkin muun muassa yksilöllisten mainosten ja kultaisten kypärien myötä. (Kultainen kypärä on muuten hieno juttu ja minulle erottamaton osa liigaa.)

Lainaus
240 - PELIASUT
a) Joukkueen kaikilla pelaajilla on oltava yhtenäinen peliasu, jossa kypärän (lukuun ottamatta maalivahteja, joilla saa olla eri värinen kypärä kuin muulla joukkueella) pelipaidan, housujen ja sukkien värin on oltava kaikilla sama.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #87 : Elokuu 24, 2014, 15:08:44 »
Ensimmäisen peliviikonlopun jälkeen itseltä kyllä varovainen peukku tälle CHL:lle. Vaikka markkinoinnissa, kiinnostuksen ja arvostuksen lisäämisessä riittää vielä tekemistä niin varsinkin tv-sopimus MTV:n kanssa on tuonut tarvittavaa näkyvyyttä. No, ainakin itseäni nämä muutkin lohkot ja pelit yleensä ovat kiinnostaneet nyt aivan eri tavalla kuin Nordic Trophyn tai European Trophyn aikoihin. Ehkä muutaman joukkueen olisi voinut jättää sivuun, mutta ihan hyvä homma että Norjasta ja Tanskasta ovat myös jengit mukana. Kyllähän suomalaisjengitkin yrittivät räpiköidä 70-80-luvulla Euroopan Cupissa ZSKA:ta ja Dukla Jihlavaa vastaan, jostain se on aloitettava.

Poissa Le GoaP

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #88 : Elokuu 25, 2014, 20:33:39 »
Itse olen hehkuttanut tätä CHL:ää parissa muussakin topikissa, tai ehkä hehkuttaa on väärä sana sillä onhan tässä eurooppalaisessa jääkiekkoliigassa vielä paljon kehittämistä, mutta eurooppalainen liiga on ainoa tie pitää jääkiekko huippu-urheiluna niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa. Nyt mukana olevat joukkueet ovat sitoutuneet olemaan mukana seuraavat neljä vuotta.

Ainakin itselle tämä aloitusvkonloppu oli positiivinen yllätys. Hyvä tosiaan ihmisten myös muistaa nämä muutaman vuosikymmenen takaiset selkäsaunat idän jättiläisille, kun vähättelee näitä pienten jääkiekkomaiden joukkueita.

Poissa Paarma

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 811
    • Profiili
Vs: CHL - The Champions Hockey League
« Vastaus #89 : Syyskuu 03, 2014, 17:16:43 »
Ainakin itselle tämä aloitusvkonloppu oli positiivinen yllätys. Hyvä tosiaan ihmisten myös muistaa nämä muutaman vuosikymmenen takaiset selkäsaunat idän jättiläisille, kun vähättelee näitä pienten jääkiekkomaiden joukkueita.
Eipä taida olla kuin Bolzanolla, Nottinghamilla ja sillä Ranskan porukalla joukkueet, joille voi vähän hörähdellä (tuleva viikonloppu kaiken muuttaa voi). Nottinghamilla kyllä komea tulos Lukkoa vastaan, mutta silti. Muut 41 joukkuetta ovat kyllä kaikki kovia, mukaanlukien norjalaiset, tanskalaiset, itävaltalaiset yms. Helvatan hyvä konsepti, joka varmasti kehittyy. European Trophya mukaillen joku keväinen turnaus Saksassa MM-kisahenkisesti saisi varmasti yleisön mukaan paremmin, mutta koska paikalliset sarjat päällekäin, niin tämä jalkapallostakin tuttu mestareidenliigamalli on ihan fine. Jos joka keväiset MM-kisat joskus muuttuvat kahden vuoden välein pelattaviksi, niin mikä ettei välivuosille tuollaista seurajoukkueiden turneeta järjestettäisi Euroopan parhaiden kesken ja sieltä sitä Euroopan mestaria ratkomaan? Vaikka sillä 16 joukkueella kuten MM-kisatkin.

Onneksi huomenna taas jatkuu!