Ääää...Mun Tappara verkkarit repeäääää!! Joukkueen sarjasijoitus on 2. Joukkue voittaa 2kertaa kolmesta. Mitä vielä pitäisi olla,että porukka vaivautuisi hallille?
Enska ja Jori?Malkin ja Crosby? sirkus sarjola norsuineen päivineen? Mulle riittää ainakin se,että meillä on joukkue joka voittaa pelinsä ja jonka rutiinisuoritus on usein niin kova,että vastustaja saadaan näyttämään kentällä melko onnettomalta
Tappara hankkiutuu kaavamaisesti otteiluissa johtoon,jonka jälkeen se puristaa vastustajan hyökkäyspelaamisen hengiltä tarkalla keskialueen trapilla ja huolellisella oman pään puolustuspelaamisella.
Itse sain Pelicans ottelussakin suurta mielihyvää,kun istuin omalla kausaripaikallani vierasjoukkueen fanikatsomon alla. Tämä mullilauma kannusti ekan vartin omiaan komiasti. Sitten siirryttiin haukkumaan,että ompa täällä hiljasta,***** kirjasto. Ei uskos Tapparaa kärkijengiksi. Palola on paska huudot jne.. Palola kuittas samassa vaihdossa maalin.
Kolmannen erän komeimpia saavutuksia näillä lahtelaisilla urheiluministereillä olivat mm kannustukset: huo*ia,ho*oja,tr*nsuja vi**u vaikka marsuja me n*ssitaan kaikkiaaa. Ja taitoluistelijoille liigan katkolla huudettu ryhmäkannustus: hei h*ora mullon suora,näytä tissit näytä tissit hei hei...jne.
Miten tämä siis liittyy pelitapaan. No siten,että yhtälailla nämä fanit oireilivat katsomossa siksi,että heidän hurlumhei peliitat eivät saaneet edes paikkoja aikaan Tapparan konemaisessa puristuksessa. Jos se ahdistaa faneja noin paljon,niin miettikää miltä se tuntuu vastustajan pelaajista siellä jäällä.
Ja joku vinkkasi,että taloudellisesti olisi parempi kun pelattaisiinn viihdyttävämmin...no ei kai kukaan ole sanonut edes,että Tapparan taloudessa olisi jotain vikaa!
Ei kiekkopeli ole mikään sirkus,eikä Rautakorpi mikään teatterinjohtaja,jonka tehtävä on luoda jäälle joku helkutin disney on ais spektaakkeli.
Kyse on tulosurheilusta,jossa tavoitteena on yksittäisen pelin tasolla tehdä vähintään yksi maali enemmän kun mitä vastustaja. Kauden tasolla tavoite on kerätä mahdollisimmann paljon voittoja. Sekä voittaa kauden viimeinen pudotuspeli.
Tämän saavuttamiseen Tappara on luonut helkutin hyvän sapluunan. Tuleeko kellekkään muulle mieleen takavuosien New Jersey? Pari hyvää hyökkäävää pelaajaa,työtelijäs puolustava jengi ja helkutin hyvä molari.