Sulle Pilgrim (=suomeksi Mekkaan päin kumartaja, "rättipää") tiedoksi, että olen johdonmukaisesti täällä kritisoinut mediaa sen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Suurimman osa vuotta kaukana kotoa viettävänä olen täysin tämän harhaanjohtavan tiedotuksen varassa, jolloin näen tämän korostetun pääkaupunkikeskeisyyden etenkin urheilu-uutisissa. Mää annan hatut joillekin MTV3:n urheilu-uutisille tai hokinaitille tai nelosen kaikkimaalit-soosille, mutta jos Jokereilla on illan ainoa ottelu, niin YLEn teksti-tv:n etusivulla on kerrottu vain Jokereiden voitto. Siis jos Jokerit häviää, niin sitä ei kerrota etusivulla. Mun pitää varmaankin sanoa irti tv-lupakin, turhana! Mutta kun mulla on se telkka ja DVD siellä kotona, niin mun pitää se lupa maksaa vaikka en tv:tä katsoisikaan, ei ole vaihtoehtoa!
Noita Graingerin mainitsemia tapauksia en muista, syy: lue yllä, mutta en epäile asian todenperäisyyttä. Olenhan saanut teksti-tv:n kautta lukea näistä Lehtosen nollapeleistä ja Salmelaisen ja Ruudun maaleista, mistä olen iloinen, hyvä pojat! Mutta miksi järjestelmällisesti unohdetaan ei-hesalaiset NHL-pelaajat ehkä Sakua lukuunottamatta?
Naurettavinta oli teksti-tv:n otsikointi tänä syksynä Ville Peltosen "ensimmäinen ottelu", "toinen ottelu", "kolmas ottelu", "Peltoselle ensimmäinen piste" jne. Koska olen kiinnostunut jääkiekkoilevista suomalaisista NHL:ssä ja muistakin kuin hesalaisista aivan kuten 85% jääkiekkoa seuraavista suomalaisista (hatusta heitetty arvio, voi olla vain 84%), niin odottaisin lupamaksuilla rahoitetulta YLEltä vähän tasapuolisempaa uutisointia! Iltapäivälehtiä tai edes Aamulehteä ei tarvitse ostaa, jos ei halua, mutta tv-lupamaksu on maksettava jos omistaa vastaanottimen, ihan niinkuin voidaan syyttää miestä raiskauksesta vain siksi, että sillä on pippeli.
Joten sulle, Pilgrim, "turpa kiinni hengen jättiläinen emme jeesustele turhaan...", erityisesti en pidä siitä, että yhdistät mun ja Graingerin väitteet ja sanan "valhe" samaan viestiin. Reilumpaa olisi mainita valheet yksilöidysti!
Tuo jorinasi tiedotuksen halpuudesta silloin, kun juttu tulee Helsingistä, on valhetta! TV-kamerathan ovat mukana kaikissa SM-liigaotteluissa. Yhtä paljon maksaa datayhteys Pasilaan Helsingistä kuin esim. Kuopiosta tai Tampereelta! Pilgrim, nyt eletään vuotta 2006, ei 1956, tervetuloa tälle vuosituhannelle!
Kerro vielä lisää itsestäsi, että voin mennä vielä syvemmälle henkilökohtaisuuksiin!