Kirjoittaja Aihe: Poju - Tapparan "kummisetä"  (Luettu 4199 kertaa)

Poissa Linden #16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1911
  • Kaikkeen kätevä,mutta ei mihinkään pätevä!
    • Profiili
Poju - Tapparan "kummisetä"
« : Lokakuu 08, 2012, 00:54:11 »
Etsin aikani,enkä löytänyt yhtään ketjua liittyen seuramme yhteen omistajaan Chaim "Poju" Zabludowicziin. Ainakin itselleni on jäänyt hyvin epäselväksi ja mystiseksi koko "pojun" rooli ja agenda Tapparan suhteen..Sen kuvan ainakin olen saanut, että ei pojulla mitään kovin isoa halua ole vaikuttaa Tapparan asioihin. Myöskin se,että paljonkopoju Tapparasta omistaa on itselle jäänyt hämärään. Nopealla Googletuksella sain tiedon, että omistaisi noin viidesosan Tamhockey Oy:sta eikä olisi kovinkaan kiinnostunut siittä, mitä seurassa tehdään?

Entä mikä on pojun agenda uuden hallin varalle? Huhupuheena olen kuullut, että olisi yksi rahoittajista... Entä tietääkö kukaan miksi poju omistaa Tapparaa ylipäätään? Itselle jäänyt koko kuvio vähän mystiseksi kuten koko mies, joka ei kuulemma suuremmin halua paistatella julkisuudessa.

Toivoisin ihmisten kertovan tässä ketjussa asioita, mitä tietävät pojusta jne.
"Kankaanperä osoitti ensimmäisessä maalissa, että kun lähtee, niin lähtee perkele ja menee kovaa, Tapola intoutui joukkueensa avausmaalista." -JA 14.1 Tappara-Ilves pelin raportissa-

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Poju - Tapparan "kummisetä"
« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2012, 06:43:14 »
Pojulla on samat juuret kuin Tapparalla koska hän on ollut Tampereen ruotsinkielisessä koulussa.
Tapparan hallituksessa ollut Rikard Bjurström  taitaa olla Pojun kavereita koska heillä on ollut yhteisiä bisneksiä.
Kun Tamhockey perustettiin v.1999 niin Poju houkuteltiin sijoittamaan pääomaa uuteen yritykseen.
Poju päätti heittää vähän rahaa entisen kotikaupunkinsa joukkueelle kun sitä sattuu löytymään.
Ilveksen esimerkki osoittaa että taitaa olla parempi kun Poju ei omista enemmistöä Tamhockeysta.
Joidenkin huhujen mukaan Poju satsaa Tapparaan kun/jos uusi halli tulee.

Poissa forrest

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 946
    • Profiili
Vs: Poju - Tapparan "kummisetä"
« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2012, 08:27:35 »
Ilveksen esimerkki osoittaa että taitaa olla parempi kun Poju ei omista enemmistöä Tamhockeysta.

Jossain ammoisessa osakaslistassa Pojun osuus oli mielestäni yli 50 %, mutta en nyt pääse tarkistamaan koska lista on kotona ja toisaalta tilannekin on siitä saattanut muuttua. Itse asiassa koko osakasluettelohan on kenen tahansa saatavilla Tamhockeyn toimistolta ja heillä on velvollisuus se toimittaa maksuttomasti tai pientä korvausta vastaan (tässä tapauksessa veikkaan jälkimmäistä).

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Poju - Tapparan "kummisetä"
« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2012, 10:49:46 »
Itse olen siinä uskossa että Poju olisi suurin osakkeenomistaja, mutta prosentti huitelee jossain 26% tuntumassa.

Aika mystinen kaveri täytyy sanoa. Tai ainakin olisi kiva tietää intressit Tapparan suuntaan, rahaa ei ainakaan kauhalla ole kaadettu, enkä sitä pyydäkään mutta silti hiukan nurinkurista tietää miljardöörin olevan pääomistajista ja vuosia ollaan kitsasteltu joka asiassa Tapparassa.

Huhuthan ovat huhuja, jotka kertoisi hänen olevan kovastikin mukana tässä Areena-hankkeessa ja siten Tapparakin saisi panostusta. Itse olen skeptinen Areenan syntyyn ja Pojun satasiin Tapparan mm. pelaajabudjetin kasvattamiseen.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Poju - Tapparan "kummisetä"
« Vastaus #4 : Lokakuu 08, 2012, 16:36:03 »
Poju on ollut suurin osakkeenomistaja ainakin viime syksyyn asti, omistusosuus ollut n. 25,8% luokkaa. Viime syksyn osakeannin aiheuttamista muutoksista en sitten osaa sanoa muuta kuin että ainakin hpj. Erkki Peltosen osuus on noussut suuremmaksi kuin tuo Pojun aiempi osuus. Voi olla, että Pojukin on niitä osakkeita merkinnyt.

Mitään varsinaisia vippejä kuten, Salonoja tai Manngard, Poju ei ole antanut. Ainakaan aiemmin. Viimeisimmässä tilinpäätöksessä on kyllä muissa lyhytaikaisissa veloissa joku 373t€ summa, mutta tuosta ei nyt osaa sanoa mitään, kenelle tai mistä tuo on muodostunut. Parissa viimeisimmässä yhtiökokouksessa Poju tai osakkeet omistava yhtiö ei ole ollut edustajansa kautta läsnä. Eli hirveän aktiivista omistus ei ole ollut.

Eiköhän Poju ole yksi niistä Areenan taustalla olevista ja vielä piilossa olevista rahoittajista, kunhan koko paketti saadaan ensin kuntoon.