Kirjoittaja Aihe: Tapparan fanikatsomo C3  (Luettu 125059 kertaa)

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #180 : Marraskuu 17, 2006, 21:06:03 »
Eikös siellä alarivillä jo viuhdo isojoukko kapelimestareita?

Poissa Volvo#27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #181 : Marraskuu 17, 2006, 21:32:07 »
Taitaa olla vähän erilainen meininki jalkapallokatsomoissa esimerkiksi sumujen saarella. Mm. eurooppalaisten jalkapallokatsomoiden laulut ovat erittäin monipuolisia ja eri lauluihin onkin hyvä joskus jakaa katsomoa. Veisujen monipuolisuudesta johtuen katsomoiden alariveillä on tietyt fanit ohjaamassa lauluja. Kysyisin, että olenko käsittänyt aivan väärin tämän kapellimestari-idean jota halliinkin vaaditaan? Ilmeisesti tässä olisi tarkoituksena ohjata käsimerkein kuka taputtaa milloin ja kuka huutaa seuran nimen tuolloin? Mitään väheksymättä tarvittaisiin varmaan vähän monipuolisempaa menua noihin huutoihin ennen kuin jonkun kannattaa alkaa jakaa vuoroja alarivillä.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #182 : Marraskuu 17, 2006, 21:49:51 »
Vuoroja ei ehkä tarvitse jakaa kun meitä ei kovin usein liian montaa ole  :D. Mutta, anteeksi kun tulee puhuttua jokerifaneista, mutta siellä on yksi johtaja minun käsittääkseni, Zero, joka huutaa aluksi ja muut yhtyvät siihen huutoon. Eli mikään kimeä-ääninen 12-vuotias ei sovi tähän hommaan :) vaan joku josta lähtee ääntä oikein kunnolla, että se kuuluu hiljaisessa hallissa ehkä jopa koko halliin, ja vähän kun on ääntä niin ainakin fanikatsomoon.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #183 : Marraskuu 17, 2006, 23:07:42 »
Enää tarvis löytää se yksi, joka kykenee luovasti hommaa hoitamaan. Sekä ne huudot pitää tulla sieltä jo aiemmin mainitsemastani ajasta, joka on käytetty huutojen kehittämiseen. Kivasti tässä keskustelussa aletaan mennä Mauno Koivistoiksi (lue: entinen Suomen presidentti): "Tarttis varmaan tehrä jotain".
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa veka3

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 367
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #184 : Marraskuu 17, 2006, 23:53:37 »
Jep jep..Olen Willen kans samaa mieltä.Kyl kaikki voi tääl leukoja vääntää ja
muita arvostella,mut kui on ne teot?? Eikös sovita että aletaan ensiks kannustaa
omaa joukkuetta;sit voitas koittaa keksiä uusia lauluja,jne..Kuitenki mun mielestä tärkeintä
on se että kannustetaan TAPPARAA vaik joskus menis vähä huonommin!!
Olihan ipa pelis välillä hyvä tunnelma??

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #185 : Marraskuu 17, 2006, 23:54:12 »
Ja edelleenkin ihmettelen, et miks tätä keskustelua taas käydään??
Arvostelijat vissiin istuvat A- tai B-katsomossa kun ehtivät "omalta kannustukseltaan" kovasti arvostelemaan C3:n toimintaa.
Tehkää jotain, tulkaa sinne alariville heilumaan ja huutamaan niin, että ääntä lähtee.
Soittakaa sinne Jokerien fanivastaavalle ja kysykää neuvoja yms. Sitten tulette seuraavaan kotipeliin niiden ideoiden kanssa ja toteutatte ne.
Niin se homma lähtee etenemään.
Ei niin, et täällä huudellaan kuinka paskaa on kun on rummut ja muutama huutaa ja muutama muu läpyttää..
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #186 : Marraskuu 18, 2006, 12:52:58 »
Ihan hyvää toimintaa oli nytkin Ilves pelissä. Kaikki toimi hienosti. Nyt huudettiin ja laulettiin. Ja meteliä oli koko pelin ajan tarpeeksi. Toki pelikin oli innostava. Ja lopuksi vielä kiitokset. Puuttui ainoastaan O.J:sen 700. pojo niin väki olisi ollut hurmiossa illan onnistumisista.

Poissa Eepi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 602
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #187 : Marraskuu 18, 2006, 17:22:45 »
Eiköhän juhlisteta Jannen 700. tehopistettä jollakin erikoisella tavalla, esim ottelun alussa pelaajien tullessa kentälle? Jokin tavallisesta eroava huuto tyylin "Onnea Janne!" tjs... Muita ideoita?

Yksinkertainenkin voi olla erikoista. Itse ajattelisin tuon Onnea Janne-huudon olevan aikasta hyvä. Iso hurraus Ojasta kuuluttaessa ja sitten tuota huutoa.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #188 : Marraskuu 19, 2006, 03:00:51 »
Eiköhän tuo JANNE pelkästään riitä, että kerkiää noi A- ja B- katsomon tyypit mukaan kanssa ::)
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Jasu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #189 : Marraskuu 19, 2006, 10:35:51 »
Jannehan varmaan kukitetaan tiistaina  ::) ? Niin jos sillon huudettais Janne taptaptap jnejne...
Kumpi on hullumpi? Hullu vai se joka seuraa hullua.
Savon Tapparafanit

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #190 : Marraskuu 19, 2006, 23:17:46 »
Tässä viestiketjussa on puhuttu monista fanikatsomoon liittyvistä asioista, ja hyvä niin. On kyseenalaistettu ihmisiä jotka eivät huuda, jotka hakkaavat rumpuja, jotka tahtovat seistä, jotka tahtovat kopioida jonkun jutun jokerifaneilta, jotka ei pidä fanipaitaa peleissä, jotka arvostelevat toisetn toimintaa. On puhuttu myös siitä miksi porukka ostaa kortin fanikatsomoon, mikäli eivät halua elämöidä, vaan siksi että se kortti on halvin.

Ajatellaanpa systeemiä yrityksen kannalta. Yrityksellä on erilaisia ja eri hintaisia ratkaisuja asiakkaitaan varten. Eri ihmiset haluavat katsoa ottelua eri puolelta hallia. Yritys on päättänyt että yhteen katsomoon se haluaa myydä tuotettaan halvemmalla, ja sen katsomon nimi on fanikatsomo. Tuskimpa yritys haluaa huvikseen myydä tuotettaan halvemmalla. Eiköhän yritys hae silläkin jotain, eli sillä on tarkoitus. Kun yritys panostaa fanikatsomoonsa (=maksavat heidän puolestaan osan lipun hinnasta), niin kyllä yritys haluaa siltä jotain takaisin. Mitä se on? Se on tunnelmaa, huutoa, kannatusta, väriä, jne.. Ja sitä kautta sitä kuudetta kenttäpelaajaa, sitä fiilistä missä pelaajien on paras paiskia hommia ja saada tuloksia.

Eiköhän meidän jokaisen ole syytä katsoa peiliin. Mitä minä annan yritykselle, kun he haluavat panostaa minuun? Miten minä voin olla mukana auttamassa joukkuetta ja kehittämässä fanikatsomon toimintaa?

Itse en ainakaan henkilökohtaisesti ole haukkumassa täällä ketään. Vaan haluan olla kehittämässä meidän toimintaa. Joskus voi suoriakin ajatuksia päästä läpi suodattimesta, mutta ärsyttämään ja härnäämään ketään en ole tullut.

Kapellimestaria minäkin kannatan. Mistä sellaisen saa? Kuka sen valitsee? Mielestäni kapellimestarin etsiminen on Tappara Fan Clubin homma. Minun mielestäni myös yrityksen pitäisi panostaa toimintaan sillälailla, että kapellimestarille olisi kausikortti annettava ilmaiseksi. Siitä en tiedä kuka tehtävään haluaa, koska siinä fanikatsomon toiminta saa kasvot, ja sitä kautta kaveri saa kaikki loat päällensä kun homma ei toimi. Toisaalta jos yritys ei ole kapellimestariin tyytyväinen, hänellekin voidaan antaa potkut :) Saattaisihan lehtimiehet naureskella sillä että kun joukkueella ei kulkenut niin fanikatsomon kapellimestarille annettiin ensimmäisenä kenkää :D

Vielä haluan sanoa sen, että kun hommaa kehitetään, niin aina on otettava mallia jostakin muualta. Tottakai omiakin juttuja pitää olla ehdottomasti, mutta mistään apinoinnista en puhuisi, jos jokereiden faneilta joku juttu lainattaisiinkin.

Le Magnifiquen kanssa olen samaa mieltä rumpuasiasta, ja toivon että Tamperelaisista se on nimenomaan Tappara, joka jättää rummun ensin pois.

Asioista pitää puhua ja toimintaa kehittää, siksi tämä ketju lienee avattukin.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #191 : Marraskuu 20, 2006, 07:29:23 »
Kapellimestaria minäkin kannatan. Mistä sellaisen saa? Kuka sen valitsee? Mielestäni kapellimestarin etsiminen on Tappara Fan Clubin homma. Minun mielestäni myös yrityksen pitäisi panostaa toimintaan sillälailla, että kapellimestarille olisi kausikortti annettava ilmaiseksi. Siitä en tiedä kuka tehtävään haluaa, koska siinä fanikatsomon toiminta saa kasvot, ja sitä kautta kaveri saa kaikki loat päällensä kun homma ei toimi.
Jos nyt yhtään muistini toimii, niin kyllähän noita vetäjiä on etsitty useita kertoja vuosien aikana. Yksi hemmo on tainnut "virkaan" asti päätyä. Että niin monta halukasta löytyy. Siksipä kehotankin uudistusten ehdottajia ym. nostamaan sen kätensä vapaaehtoisena selkäkentällepäin olijaksi. Hommassa on paska palkka ja huonot työajat. Positiivisella puolella voi sanoa tehneensä jotain asialle.

Ja sitä paskaa tulee niskaan toimi homma tai ei. Siitä pitää huolen suomalainen mielenlaatu.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa E12

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #192 : Marraskuu 20, 2006, 08:43:58 »
Meni taas vähän väärille raiteille, mutta yritetään korjata. Lähinnä yritin kertoa eroista äänen ja valon nopeuksissa. Kapellimestari-nimike oli tarkoitettu enemmänkin vertauskuvaksi.

Otetaan esimerkiksi perinteinen "Tappara - klap - klap - klap". Kun huudetaan Tapparaa, niin kädet olisivat ylhäälle ojennettuna. Taputuksen voisi hoitaa miten kukakin parhaaksi näkee. Tähän käsien ojennukseen voisi jokainen tahdistaa oman huutonsa ja kaikki menisivät samassa tahdissa. Koreografialla ei sinällään ole väliä kunhan kaikki tietävät sen.

Ei siis tarvita mitään "virkamiestä" hommaa hoitamaan, eikä kenenkään tarvitse olla selkä kentälle. Se kenellä intoa riittää, niin alkaa huutamaan ja viuhtomaan, ne muut joilla on intoa myös (mutta ei uskallusta aloittaa huutoa) voivat sitten liittyä tähän.

Itse käyn peleissä liian harvoin ja paikka on milloin missäkin. Monesti osallistuisin fanikatsomon kannustukseen, mutta pelkkää ääntä seuraamalla se ei onnistu. Mutta tuohon käsien liikkeeseen olisi helppo tahdistaa itsensä, vaikka olisi D-päädyssä. Uskoisin, että kaltaisiani on monia.

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #193 : Marraskuu 20, 2006, 09:46:38 »
Jos nyt yhtään muistini toimii, niin kyllähän noita vetäjiä on etsitty useita kertoja vuosien aikana. Yksi hemmo on tainnut "virkaan" asti päätyä. Että niin monta halukasta löytyy. Siksipä kehotankin uudistusten ehdottajia ym. nostamaan sen kätensä vapaaehtoisena selkäkentällepäin olijaksi. Hommassa on paska palkka ja huonot työajat. Positiivisella puolella voi sanoa tehneensä jotain asialle.

Ja sitä paskaa tulee niskaan toimi homma tai ei. Siitä pitää huolen suomalainen mielenlaatu.

Itse en valitettavasti hommaan voi lähteä kun en pääse millään jokaiseen kotipeliin. Joten ei kai sitä sitten tänne voi ehdottaakaan kun itse ei homaaan kykene. Kenenkään ei kyllä tarvitse olla selkäkentällepäin. Ja kysyisin että miksi tämä kapellimestari ei voi olla "entinen rummunhakkaaja"? Tai sitten kovaääninen KP?

E12:sta ajatukset olivat ihan jees, voisihan sitä niinkin kokeilla.

Se on kuitenkin huomattu että Wille ei ole kovinkaan uudistushaluinen...

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Tapparan fanikatsomo C3
« Vastaus #194 : Marraskuu 20, 2006, 10:34:13 »
Itse en valitettavasti hommaan voi lähteä kun en pääse millään jokaiseen kotipeliin. Joten ei kai sitä sitten tänne voi ehdottaakaan kun itse ei homaaan kykene. Kenenkään ei kyllä tarvitse olla selkäkentällepäin. Ja kysyisin että miksi tämä kapellimestari ei voi olla "entinen rummunhakkaaja"? Tai sitten kovaääninen KP?

Se on kuitenkin huomattu että Wille ei ole kovinkaan uudistushaluinen...
Voit olla ihan mitä mieltä haluat, olen vain kyllästynyt tähän vuodesta miekka ja kypärä jatkuneeseen valitukseen fanikatsomon tilasta. Olisi pikkuhiljaa aika itse kunkin siirtyä sanoista tekoihin.

Katselin tuossa perjantaina 23.9.2001 pelattua Tappara-TPS-ottelua ja kylläpä oli hiljaista. Aloituskokoonpanon kuuluttamisen aikana kuului vain vaimeaa taputusta. Ei mitään rytmikästä kuten nykyään ja tuo on vain yksi pieni huomio siitä ottelusta. Tuota kun vertaa tän hetken arkipeliin, niin voi sanoa että hommassa ollaan menty eteenpäin. Vaikka minä olen harannut koko ajan vastaan kynsin ja hampain. Onneksi en ole onnistunut enempää hidastamaan.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari