Tässä viestiketjussa on puhuttu monista fanikatsomoon liittyvistä asioista, ja hyvä niin. On kyseenalaistettu ihmisiä jotka eivät huuda, jotka hakkaavat rumpuja, jotka tahtovat seistä, jotka tahtovat kopioida jonkun jutun jokerifaneilta, jotka ei pidä fanipaitaa peleissä, jotka arvostelevat toisetn toimintaa. On puhuttu myös siitä miksi porukka ostaa kortin fanikatsomoon, mikäli eivät halua elämöidä, vaan siksi että se kortti on halvin.
Ajatellaanpa systeemiä yrityksen kannalta. Yrityksellä on erilaisia ja eri hintaisia ratkaisuja asiakkaitaan varten. Eri ihmiset haluavat katsoa ottelua eri puolelta hallia. Yritys on päättänyt että yhteen katsomoon se haluaa myydä tuotettaan halvemmalla, ja sen katsomon nimi on fanikatsomo. Tuskimpa yritys haluaa huvikseen myydä tuotettaan halvemmalla. Eiköhän yritys hae silläkin jotain, eli sillä on tarkoitus. Kun yritys panostaa fanikatsomoonsa (=maksavat heidän puolestaan osan lipun hinnasta), niin kyllä yritys haluaa siltä jotain takaisin. Mitä se on? Se on tunnelmaa, huutoa, kannatusta, väriä, jne.. Ja sitä kautta sitä kuudetta kenttäpelaajaa, sitä fiilistä missä pelaajien on paras paiskia hommia ja saada tuloksia.
Eiköhän meidän jokaisen ole syytä katsoa peiliin. Mitä minä annan yritykselle, kun he haluavat panostaa minuun? Miten minä voin olla mukana auttamassa joukkuetta ja kehittämässä fanikatsomon toimintaa?
Itse en ainakaan henkilökohtaisesti ole haukkumassa täällä ketään. Vaan haluan olla kehittämässä meidän toimintaa. Joskus voi suoriakin ajatuksia päästä läpi suodattimesta, mutta ärsyttämään ja härnäämään ketään en ole tullut.
Kapellimestaria minäkin kannatan. Mistä sellaisen saa? Kuka sen valitsee? Mielestäni kapellimestarin etsiminen on Tappara Fan Clubin homma. Minun mielestäni myös yrityksen pitäisi panostaa toimintaan sillälailla, että kapellimestarille olisi kausikortti annettava ilmaiseksi. Siitä en tiedä kuka tehtävään haluaa, koska siinä fanikatsomon toiminta saa kasvot, ja sitä kautta kaveri saa kaikki loat päällensä kun homma ei toimi. Toisaalta jos yritys ei ole kapellimestariin tyytyväinen, hänellekin voidaan antaa potkut
Saattaisihan lehtimiehet naureskella sillä että kun joukkueella ei kulkenut niin fanikatsomon kapellimestarille annettiin ensimmäisenä kenkää
Vielä haluan sanoa sen, että kun hommaa kehitetään, niin aina on otettava mallia jostakin muualta. Tottakai omiakin juttuja pitää olla ehdottomasti, mutta mistään apinoinnista en puhuisi, jos jokereiden faneilta joku juttu lainattaisiinkin.
Le Magnifiquen kanssa olen samaa mieltä rumpuasiasta, ja toivon että Tamperelaisista se on nimenomaan Tappara, joka jättää rummun ensin pois.
Asioista pitää puhua ja toimintaa kehittää, siksi tämä ketju lienee avattukin.