Jäsen Coly oli kysynyt perusteluita mielipiteelleni tuolla otteluseurantaketjussa mutta vastaan nyt tässä (koska em. ketju on lukittu).
Keskustelu meni seuraavasti:
Kankaantaan profeetta - Marraskuu 05, 2011, 19:52:11
"Peliesityksen perusteella ei olisi pitänyt tulla yhtään mitään."
Coly - Marraskuu 05, 2011, 19:54:47
"Kuinka niin? Hienoa taistelua koska tiedetään realiteetit. Todellisuudessa Lukolla oli hyvin vähän vaarallisia paikkoja, itse ainakin olen sitä mieltä että Tappara ansaitsi juuri tuon pisteen ja Lukko kaksi jos peliesityksiin peilaa."
Itse asiassa sanoin tuon liian suoraan. En arvosta kovastikaan tuollaista pelitapaa, mitä Tappara eilen käytti. Siitä negatiivisuuteni. Tehokastahan tuo on, mutta siihen se sitten jääkin. Tappara oli passiivinen ja perusti koko ottelun ajan pelaamisensa vastaiskuihin. Tätä taustaa vasten suunnitelma onnistui hyvin. Lopussa, viimeisten kolmen minuutin aikana ja erityisesti jatkoajalla, Tapparalla oli jopa voitto näpissä paremmin kuin Lukolla. Kaiken tämän todettuani Coly on sittenkin oikeassa: Tappara ansaitsi "juuri tuon pisteen". Ihan pienellä tuurilla olisi tullut toinenkin piste ja vähän isommalla jopa täydet kolme. Mielestäni on kuitenkin moraalisesti oikein, että aktiivisempi (eli Lukko) otti tästä tylsästä väännöstä kaksi pistettä. Sanon tämän siksi, että arvostan enemmän aktiivisuutta kuin tuuria. Molempia tarvitaan mutta jos valita pitää niin aktiivisempi voittakoon eikä synnynnäinen hannuhanhi.