Kirjoittaja Aihe: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012  (Luettu 117190 kertaa)

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #300 : Joulukuu 02, 2011, 23:42:28 »
Ote RD:n haastattelusta http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=2-1&ID=207900: "Ajatellaan positiivisesti ja otetaan Olvia. Sillä tästä eteenpäin. Henkilökohtaisesti ihan ok fiilis. Pelejä tulee ja pelejä menee. Harmittaa se toki, ettei tuon parempaa vastusta pystytty antamaan. Me ollaan prosesseissa hieman eri vaiheessa. Sen tiesin jo Tampereelle mennessä."

-Henkilökohtaisesti ok fiilis- Mitä helvettiä?

Olin juuri kysymässä jäsen Rouhijan nostamasta Dufvan haastattelusta, mutta kiitos sinulle, tässähän se (linkki juttuun) jo olikin.

Tää on mielestäni aika vaarallista puhetta.

Jäsen Naapurin kun taidan tuntea niin allekirjoitatko, että tämänkaltainen RD:n vähättelevä puhe omistaan on jotakuinkin samaa, mitä Pajuoja heitteli juuri ennen potkujaan teillä? Eikö ollut niin, että Pajuojan "samankaltaisten" pelaajia vähättelevien kommenttien jälkeen luotto valmentajaan oli lopullisesti mennyt eikä jatkomahdollisuuksiin enää uskonut Ilveksen hallituksessa kukaan?

Itse olen sitä mieltä, että RD:n hauskat heitot, vaikka tavallaan rehellistä ja suoraa puhetta ovatkin, kääntävät pahimmillaan (kuten ehkä juuri nyt) veistä siinä avohaavassa, joka joukkueen lihassa tällä hetkellä on. Se tie ei vie pitkälle.

Poissa Jarzo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3382
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #301 : Joulukuu 02, 2011, 23:48:39 »
Niin, loppujen lopuksi Ripa Rapalla on lihava soppari takataskussa ensi kaudelle, joten " nakkaako paskaakaan " enää Tapparan suuntaan, varsinkin kun on annettu " Laihialainen Venytetty Markka " prosessin loppuun viemiseksi...

Poissa PiKE87

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #302 : Joulukuu 02, 2011, 23:54:39 »
Olishan se kiva tietää että mikä h*lvetti siä mättää, sen sijaan saa lukea kommentteja tyyliin "Ajatellaan positiivisesti ja otetaan Olvia. Sillä tästä eteenpäin." Joopa joo.. hyvin menee.
Well Mom, apparently Butters is gay, finds me very attractive, and confused about his sexual identity, puked up all over my floor.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #303 : Joulukuu 02, 2011, 23:57:07 »
Jäsen Naapurin kun taidan tuntea niin allekirjoitatko, että tämänkaltainen RD:n vähättelevä puhe omistaan on jotakuinkin samaa, mitä Pajuoja heitteli juuri ennen potkujaan teillä? Eikö ollut niin, että Pajuojan "samankaltaisten" pelaajia vähättelevien kommenttien jälkeen luotto valmentajaan oli lopullisesti mennyt eikä jatkomahdollisuuksiin enää uskonut Ilveksen hallituksessa kukaan?

Itse olen sitä mieltä, että RD:n hauskat heitot, vaikka tavallaan rehellistä ja suoraa puhetta ovatkin, kääntävät pahimmillaan (kuten ehkä juuri nyt) veistä siinä avohaavassa, joka joukkueen lihassa tällä hetkellä on. Se tie ei vie pitkälle.
Pajuojan heitot ennen potkuja oli hieman eri sorttisia, mutta siitä olen samaa mieltä, että molempien heitot ovat aika vaarallisilla vesillä. Kuvaa jotenkin sitä epätoivoa, mitä valmentajalla on. Jokainen valmentaja varmaan tietää, että asioita ei edistetä pelaajien julkisella mollaamisella. Siltä osin tilanne on erilainen, että Juupe oli ja on edelleenkin henkeen ja vereen Ilves. RD on kuitenkin vain "palkkasoturi", jolle Tappara on vain tapa hankkia makkaraa leivän päälle.

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #304 : Joulukuu 03, 2011, 00:00:43 »
Mä peesaan tuota profeetan kommenttia RD:n vähättelevästä puheesta joukkuetta kohtaan ja itsensä (oman olonsa) esiin tuomista siinä mielessä että voittoja janoava valmentaja ei tässä tilanteessa olisi ***** vaan "ok fiilikset, ei mitään hätää jees jees".

Tähän vielä lisänä tuo Niemisen haastattelu. Kyllä siellä joku nyt hankaa vastaan ja pahasti mutta kysynpä vaan että mitä ihmettä tapahtui tauon aikana? Kävikö niin, että kun odotetut vahvistukset eivät saapuneetkaan niin kirveitä rupesi lentämään kaivoon?

Tän Duffelbagin kommentin jälkeen tulee väistämättä mieleen Urheilulehden artikkeli siitä kuinka JYP:ssä rupesi vastarintaa löytymään pelaajista... no jokaisella on tietysti oma mielipiteensä Seppänen & Co. mutta ajatuksia herättävä artikkeli kuitenkin (ei ole kyse uusimmasta lehdestä).
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa Jarzo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3382
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #305 : Joulukuu 03, 2011, 00:01:43 »
Jäsen Naapurin kun taidan tuntea niin allekirjoitatko, että tämänkaltainen RD:n vähättelevä puhe omistaan on jotakuinkin samaa, mitä Pajuoja heitteli juuri ennen potkujaan teillä? Eikö ollut niin, että Pajuojan "samankaltaisten" pelaajia vähättelevien kommenttien jälkeen luotto valmentajaan oli lopullisesti mennyt eikä jatkomahdollisuuksiin enää uskonut Ilveksen hallituksessa kukaan?

Itse olen sitä mieltä, että RD:n hauskat heitot, vaikka tavallaan rehellistä ja suoraa puhetta ovatkin, kääntävät pahimmillaan (kuten ehkä juuri nyt) veistä siinä avohaavassa, joka joukkueen lihassa tällä hetkellä on. Se tie ei vie pitkälle.
Pajuojan heitot ennen potkuja oli hieman eri sorttisia, mutta siitä olen samaa mieltä, että molempien heitot ovat aika vaarallisilla vesillä. Kuvaa jotenkin sitä epätoivoa, mitä valmentajalla on. Jokainen valmentaja varmaan tietää, että asioita ei edistetä pelaajien julkisella mollaamisella. Siltä osin tilanne on erilainen, että Juupe oli ja on edelleenkin henkeen ja vereen Ilves. RD on kuitenkin vain "palkkasoturi", jolle Tappara on vain tapa hankkia makkaraa leivän päälle.

Tämä on kyllä totta, mutta on se perkele, jos " Pensselisetä " ei yritä antaa edes pelinappuloita....

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #306 : Joulukuu 03, 2011, 00:04:09 »
Tämä on kyllä totta, mutta on se perkele, jos " Pensselisetä " ei yritä antaa edes pelinappuloita....
Ilveksessä haikailtiin myös vahvistusten perään. Ei saatu ja porukka päätti sitten ottaa itse vastuun menestyksestä. Miksi se ei onnistuisi Tapparassa?

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #307 : Joulukuu 03, 2011, 00:06:27 »
Mä peesaan tuota profeetan kommenttia RD:n vähättelevästä puheesta joukkuetta kohtaan ja itsensä (oman olonsa) esiin tuomista siinä mielessä että voittoja janoava valmentaja ei tässä tilanteessa olisi ***** vaan "ok fiilikset, ei mitään hätää jees jees".

Sen mitä Dufvaa hetken siinä hallin ulkopuolella näin niin kyllä sillä mun mielestä aika kova vitutus ennemminkin oli.

En tiedä miksi mutta näen tuon niin ettei siinä niinkään tarkoiteta pelaajia.

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #308 : Joulukuu 03, 2011, 00:14:12 »
Sen mitä Dufvaa hetken siinä hallin ulkopuolella näin niin kyllä sillä mun mielestä aika kova vitutus ennemminkin oli.

Varmasti parhaiten sen pystyit aistimaan kun jutulle pääsit ja en epäile etteikö vituttaisi, paskahan joukkue oli tänään.

Kaikesta huolimatta, nuo kommentit vaikka semi-hauskoja olivatkin, olisi voinut jättää sanomatta tai olisi vaikka ladannut laidallisen "road was very slippery"-jargonia.
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #309 : Joulukuu 03, 2011, 00:22:00 »
Mä peesaan tuota profeetan kommenttia RD:n vähättelevästä puheesta joukkuetta kohtaan ja itsensä (oman olonsa) esiin tuomista siinä mielessä että voittoja janoava valmentaja ei tässä tilanteessa olisi ***** vaan "ok fiilikset, ei mitään hätää jees jees".

Sen mitä Dufvaa hetken siinä hallin ulkopuolella näin niin kyllä sillä mun mielestä aika kova vitutus ennemminkin oli.

En tiedä miksi mutta näen tuon niin ettei siinä niinkään tarkoiteta pelaajia.

Juuri näin. Uskon minäkin, ettei siinä ensisijaisesti tarkoiteta nykyisiä pelaajia, vaan sitä setää, jonka työ on hankkia lisää pelaajia. Alla sama ajatus lihavoituna hieman aiemmin eri sanoin.

Dufvan eväät on syöty...

En nyt tiedä miten tätä tänne kirjoittaisi mutta pakko oli odottaa pelaajia ja valmennusta ulos pukokopeista hallin pihalla ja katsoa vituttaako niitä edes. Pienen kyssärin heitin Dufvallekin ja vastaus oli "Olisi pitänyt olla huolestunut paljon aikaisemmin, yritän sammuttaa tulipaloa, sen halun pitää olla jossain ihan muualla". Pässikin tajuaa että sillä tarkoitetaan Leinosta ja hallitusta, tehkää nyt jumalauta jotain siellä toimistossa, ihan järkyttävää.

Hienoa salapoliisityötä. Päätelmä lienee oikea ja niin kai se onkin, että Dufvakin vaan jää Mikin ja hallituksen jalkoihin. Saa huutaa pelaajia, mutta vastaus on aina sama. Rautakorvelle taisi ainakin kolmannella tulemisellaan käydä juuri näin.

Harmi.

Miten me teemme tämän:

Tämä on kyllä totta, mutta on se perkele, jos " Pensselisetä " ei yritä antaa edes pelinappuloita....
Ilveksessä haikailtiin myös vahvistusten perään. Ei saatu ja porukka päätti sitten ottaa itse vastuun menestyksestä. Miksi se ei onnistuisi Tapparassa?

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #310 : Joulukuu 03, 2011, 00:28:26 »
Jäsen Kankaantaan profeetta, olit saanut kutsun juttelemaan Mikko Leinosen kanssa Tapparasta? Olenko ymmärtänyt tuossa aiemmin oikein?

Ilmeisesti siellä tunnustettiin missä homma on mennyt pieleen? Miksi siis ei yritetä hakea parannusta ja korjausta siihen?

Se mua tässä ihmetyttää mitä on kuullu niin Tapparan johto tietää ja tunnustaa sen että esim. tiettyjä pelaajia tarvitaan mutta miksi helvetissä ei tehdä mitään?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2011, 00:30:49 kirjoittanut coly »

Poissa Tapparan näköinen mies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 887
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #311 : Joulukuu 03, 2011, 02:07:41 »
Kyllä, pisteitä tosiaan ropisee tällä hetkellä hemmetin hyvään tahtiin. Kuudesta viimeisestä ottelusta Ilves on voittanut viisi. Koko Hiitelän valmentajaksi tuloisen ajan saldo on 6 voittoa ja 5 tappiota.

Ehkä sai lukon aukaistua, mutta sitten taisi saada lukon taas totaalisesti suljettua. Eilinen peli oli siitä karmea todistus. Miten joku joukkue voi pelata kotonaan sellaista peliä kun Tappara eilen. Miten joku 80-luvun jäännös ja kokematon entinen kiekkoilija voi saada vastaavasta materiaalista (tai niin kuin täällä on moneen otteeseen todettu, heikommalla materiaalilla) pelin näyttämään oikeasti jääkiekolta jos tuollainen mestarivalmentaja ei siihen pysty?

Olen muuten todella tyytyväinen, että saimme teiltä Kangasniemen. Tänäänkin taas syöttöpiste voittomaaliin ja muutenkin hyvää tekemistä koko ajan.

No Hiitelä tosiaan on 80-luvun jämä. Kangasniemi on ihan kiva, pikkunäppärä sentteri 3-kenttään. Ennen Hiitelän ja Kangasniemen tuloa Ilves pelasi liigan huonointa kiekkoa... ja itse asiassa teki niin jonkun aikaa heidän tulonsa jälkeenkin. Hyvä Ipalle tietysti, että pisteitä nyt ropisee, mutta tuskin kannattaa Hiitelää ja Kangasniemeä vielä pronssiin valaa. Tehotahti voi loppua yhtä äkisti kuin alkoikin.

Se on kyllä totta, että Dufvan ja Tapparan pitäisi menestyä paljon paremmin kuin naapurin tunareiden.


Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #312 : Joulukuu 03, 2011, 02:34:21 »
Jäsen Kankaantaan profeetta, olit saanut kutsun juttelemaan Mikko Leinosen kanssa Tapparasta? Olenko ymmärtänyt tuossa aiemmin oikein?

Ilmeisesti siellä tunnustettiin missä homma on mennyt pieleen? Miksi siis ei yritetä hakea parannusta ja korjausta siihen?

Se mua tässä ihmetyttää mitä on kuullu niin Tapparan johto tietää ja tunnustaa sen että esim. tiettyjä pelaajia tarvitaan mutta miksi helvetissä ei tehdä mitään?

Ymmärsit täsmälleen oikein.

Tj ja Pj esittivät kutsun tulla keskustelemaan, kun olin esittänyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen siitä, "miksi Tapparan strategia aikanaan laadittiin, mutta sitten luovuttiin sen noudattamisesta". Hallitus oli arvostanut sitä, että esiinnyin (kuten kaikkialla muualla, kuin juuri tällä palstalla) omalla nimelläni ja asiallisesti.

Tilaisuus kesti yli puolitoista, mutta alle kaksi tuntia. Aika paljon löytyi johdolta aikaa Profeetalle. Saamani vastaukset olivat ymmärrettäviä, eivätkä mitenkään uusia. Samat asiat kuultiin myöhemmin ehkä hieman eri sanoin Rautakorven sopimuksen julkistamistilaisuudessa.

Valmentajien kohdalla on uskottu vuosia väärään (kokemattomaan) hevoseen, jopa sekoiltu, ja siitä on nyt opittu. Pelaajien kohdalla kyse on lähtökohtaisesti markkinoiden kuivuudesta ja loppuviimeksi tietenkin Tapparan massista, ts. rahasta.

Suurin osa ajasta keskusteltiin siitä, miten juuri näitä resursseja pitäisi lähteä parantamaan, että kilpailukyky (ei säilyisi, eikä parantuisi vaan) palautuisi järkevälle tasolle muihin SM-liiga -seuroihin nähden. Jälkeenpäin kirjoitin heille esittämäni kehitysideat reilun kymmenen sivun muistioksi. Keskeisin asia oli, että urheilu todettiin keskiössä pidettäväksi, tärkeimmäksi asiaksi kokonaisuutena (Akatemia, Pelaajapolku, kestomenestyminen SM-liigassa ja em. asioiden liittyminen toisiinsa), joka oli viime vuosina eräällä tavalla unohtunut/jäänyt sivuraiteelle.

Kaiken kaikkiaan hommasta jäi positiivinen kuva - erityisesti, koska Rautakorven sopimus julkaistiin paria - kolmea päivää myöhemmin.

Koska arvostan johdon osoittamaa kiinnostusta fanin näkökulmaan (omalla kohdallani) aika lailla, jutellaan aiheesta yksityiskohtaisemmin YV:nä jos niikseen tulee.

Poissa Hakkuri

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 307
  • "Finis coronat opus"
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #313 : Joulukuu 03, 2011, 03:06:25 »
Miten niitä peluuttaa tasaisesti jos huonoimmat on tasoa mestis ja parhaimmat tasoa 2-ketju?
Ei se nyt ihan noin ole... en kyllä voi ymmärtää miten vaikkapa Palola pelaa jatkuvasti niin vähän. Oliko nyt Jyppi-pelissäkin reilut 6 minuuttia. Peliajan voi aivan huoletta tuplata, ainakin minulla on luottoa Palolaan. Ja Pekkalalla reilut 7 minsaa vai muistanko väärin. Minusta käsittämättömän pieniä peliaikoja. Esim. ylivoima on Tapparalla niin surkeaa, että on aivan sama ketä sinne laittaa. Ja Makkonen on aivan ylikuormitettu. Sassiin tänne se toinen "2.ketjun" sentteri!! Ja todellakin tasaisempaa peluutusta, muuten tämä laiva uppoaa pian.  :o

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012
« Vastaus #314 : Joulukuu 03, 2011, 10:29:39 »
Miten niitä peluuttaa tasaisesti jos huonoimmat on tasoa mestis ja parhaimmat tasoa 2-ketju?
Ei se nyt ihan noin ole... en kyllä voi ymmärtää miten vaikkapa Palola pelaa jatkuvasti niin vähän. Oliko nyt Jyppi-pelissäkin reilut 6 minuuttia. Peliajan voi aivan huoletta tuplata, ainakin minulla on luottoa Palolaan. Ja Pekkalalla reilut 7 minsaa vai muistanko väärin. Minusta käsittämättömän pieniä peliaikoja. Esim. ylivoima on Tapparalla niin surkeaa, että on aivan sama ketä sinne laittaa. Ja Makkonen on aivan ylikuormitettu. Sassiin tänne se toinen "2.ketjun" sentteri!! Ja todellakin tasaisempaa peluutusta, muuten tämä laiva uppoaa pian.  :o
Tuolla aiemmin kirjoitinkin tuosta tasaisemmasta peluutuksesta. Meillä molemmilla on sitä samaa ongelmaa, että ei ole selkeitä ykköskorin senttereitä, eikä välttämättä toki laitureitakaan liikaa, niin silloin pitää käyttää sitä tasaisuutta hyväkseen tasaisella peluutuksella. Tässä on meidän nykyinen ykköskentän sentteri:

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=7029

Kakkosena siis skouttaus Tanskan liigasta, kolmosena teidän jämämies ja nelosena Myttynen, tai Tuominen, jotka vasta hakevat paikkaansa liigassa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että RD ei ole onnistunut kaivamaan teillä pelaajien vahvuuksia esiin, vaan on yrittänyt saada pelaajat pelaamaan sellaisella tyylillä, missä he eivät ole parhaimmillaan. Jotenkin minulla on sellainen tunne, että RD:n menestysvuodet ovat auttamattomasti takana ja taaperrus tulee jatkumaan ensi kaudella Raumallakin.