Anteeksi typeryyteni, mutta millä kaavalla te laskette ,että juuri tuo kyseinen palaveri on johtanut siihen ,että Risto ei anna pelin jälkeen kommenteja? Onko se jokin rangaistus Tappara johdolle? Enpäs annakkaan kommenttia vaan pistän kakkosvalkun hoitaan sen. Hähhäh siittäs saitte. Voiskos se Samin kommentointi olla ihan reilusti vain osa valmennusryhmän työnjakoa?
Tartun tähän ekaan kappaleeseen, jonka valikoiden lainasin. Typeräksi en väitä ketään, eikä minulla ole sisäpiiritietoakaan, mutta mielestäni tuo Leinosen masinoima "The Palaveri" ei ole vaikuttanut millään tavalla Riston viimeaikaiseen (ja aika pitkään jatkuneeseen) lähes täydellisen kommentoimattomuuteen. Oli työnjako se tai tuo, niin on helvetinmoinen virhe, jos RD ei itse ole puhuvana päänä kun aina lehtimiehet pyörii ympärillä. RD heittelee niitä omintakeisen kummallisia juttujaan, mutta hei, niitähän tämä väritön sirkus juuri kaipaisikin. Samin jutut puolestaan on varsinkin tällä kaudella ollut niin älyttömän väsyneitä: "
no-(huoh)-kaveri-tuli-otteluun-paremmalla-liikkeellä-ja-sai-siihen-alkuun-ne-neljä-maalia-(huoh)-vähän-jäi-harmittaan-pari-viheltämättä-jäänyttä-jäähyä-kyllä-meillä-jätkät-yritti-taistella-pisteistä-mutta-tänään-ei-oikein-irronnu", etten minä ainakaan jaksa kuunnella, enkä usko että jaksaa kukaan.
Työnjako olisi tietenkin valmentajakaartin työkuorman tasaamisen kannalta aivan ok, jos vaihtoehdot olisivat tyyliin "laitetaanko mikrofonien eteen Hiitelä vai Helminen". Mutta kun tämä meidän RD on kuitenkin jopa valtakunnallinen valmentajien ykkösstara sanailemaan toimittajille ja Sami taas lähempänä Hiitelän perusjargoneita, en voi ymmärtää tällaista "työnjakoa".
En aivan helpolla usko, että RD olisi jättänyt media-asiaa Samin harteille ns. työnjakosyistä, taustalla on todennäköisesti jotain muuta - ja on ollut
viimeistään joulutauosta alkaen. Voisin vaikka vannoa, että siinä vaiheessa kun RD:lle selvisi lopullisesti, ettei mitään todellisia vahvistuksia tule vaan "näillä mennään", RD kiskaisi hihastaan ns. "pitäkää tunkkinne" -kortin, heitti vähän rennommalle ja lakkasi kiusaamasta itseään projektilla, jolla ei ole minkäänlaisia siipiä. Ulkoisti ensitöiksen median hauskuuttamisen kakkoselleen. Ei piruuttaan vaan turhautuneisuuttaan, aivan inhimillisenä vastareaktiona.
Edit: pakko korjata räikeimmät kirjoitusvirheet.