Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (23/114) > >>

mkm:
Ehtoota vaan Lee Harvey. Eihän tässä nyt mitään tuhkaa Uraman päälle vielä ripotella. Vanhana kyynikkona toin vain esille sen ihmisen pimeen puolen. Noh, katellaan nyt rauhassa kesä ja kuulostellaan minkäläisia mietteitä sieltä pelaajien suusta "vuotaa" ja Tampere Cupissahan sitten nähdään jo vähän missä kuosissa tuo pelityyli on jne.

Gary Strang:

--- Lainaus käyttäjältä: vanhus - Toukokuu 06, 2006, 20:11:39 ---Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!
--- Lainaus päättyy ---

Kerrotko vielä lyhyesti ihan omin sanoin, mitä Leinonen on tehnyt suututtaakseen Rautakorven? Ja mitä tekemistä tällä mahdollisella - joskin epätodennäköisellä - suututtamisella on Rautakorven Leksandiin lähtemisen kanssa?

Ihan sillä vain kyselen, että löytyykö sieltä oikeasti tietoa asioista vai lämpimikseenkö siellä vain lässytetään.

Manse-Fani:

--- Lainaus käyttäjältä: Gary Strang - Toukokuu 06, 2006, 22:09:11 ---Kerrotko vielä lyhyesti ihan omin sanoin, mitä Leinonen on tehnyt suututtaakseen Rautakorven? Ja mitä tekemistä tällä mahdollisella - joskin epätodennäköisellä - suututtamisella on Rautakorven Leksandiin lähtemisen kanssa?

Ihan sillä vain kyselen, että löytyykö sieltä oikeasti tietoa asioista vai lämpimikseenkö siellä vain lässytetään.
--- Lainaus päättyy ---

Eikös se jotenkin niin mennyt, että Jukka tahtoi lisää pelaajia, mutta Leinonen ei niihin pyyntöihin suostunut. Näin siis joku taisi tällä palstalla ilmoittaa, tiedon oikeellisuudesta mulla ei ole hajua. Mutta kyllähän toi kuulostaa siltä, että niin olisi todallisuudessa voinut käydä.

Jos tämä tieto pitää paikkaansa, niin Jukasta on tullut ahne pikku porsas, tai Leinosesta Pihi. Hwo knows. Eikä sillä, että mua kiinnostais.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: vanhus - Toukokuu 06, 2006, 20:11:39 ---Lässyn lässyn. Ei kukaan tietty ole varma mestaruuden tae mutta Rautakorpi on aina ollut ainakin kohtuullisen menestyksen tae. Itse asiassa viimeiset viisitoista vuotta taas kaikki muut ovat olleet melko varmoja menestymättömyyden takeita. Että tämmöset on lähtökohdat Uramalla jolla ei mitään miesten meriittejä. Moni junnujen mestaruuteen valmentanut taas on flopannut äijissä. Aivan eri hommaa. Kannattaa siis pitää ennakko odotukset realistisina niin ei tule pettymyksiä. Ensi kaudella tavotellaan taas näitä "kunniakkaita" sijoja 9 - 14. Hauskinta että Rautakorvella olis ollut vielä sopimus voimassa ellei Leinonen olis suututtanut sitä. Hyvä Leinonen!

--- Lainaus päättyy ---

Politiikassa puhutaan usein yhden asian liikkeistä, mutta tuntuu niitä löytyvän täältä meidän nettikeskusteluistamme. Aloin muistelemaan, että onko "vanhuksella" ollut näissä viidessä viestissään jotain muuta asiasisältöä, kuin Leinosen mollaaminen ja kun kävin ne tarkastamassa, niin totesin tilanteen olevan juuri niin. Syitä on vaikea tietää, mutta selvästi näistä viesteistä käy ilmi, että ko. nimimerkin hyökkäyksen kohteena ei oikeasti ole Uraman valinta, vaan jokin paljon syvempi kauna Leinosta kohtaan. Urama on tässä keskustelussa hänellä vain keppihevosena.

Itse pidän Uraman valintaa tässä tilanteessa varsin loogisena ja järkevänä ratkaisuna. Jos kausi näyttää menevän kehnosti, niin siirretään Urama sinne, mihin hänet alkujaan palkattiin, eikä tarvitse maksella entiselle valmentajalle palkkaa kotiin, niin kuin jääkiekkoliitto tekee.

Gary Strang:

--- Lainaus käyttäjältä: Manse-Fani - Toukokuu 06, 2006, 22:30:51 ---Jos tämä tieto pitää paikkaansa, niin Jukasta on tullut ahne pikku porsas, tai Leinosesta Pihi. Hwo knows. Eikä sillä, että mua kiinnostais.
--- Lainaus päättyy ---

Niin, eipä meille rivifaneille juuri tihku tietoja siitä ketä valmentaja on joukkueeseen halunnut ja ketä TJ on sinne lupaillut. Mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että joukkueessa valmentajan tehtävä on saada joukkueen pelaajat antamaan maksimaalisen suorituksen - riippumatta siitä, millä perusteilla ja kenen tahdosta pelaaja(t) on joukkueeseen signattu.

Mitä enemmän TJ ja valmentaja yhdessä pystyvät joukkuetta rakentamaan, sitä parempi.

Mutta kuinka paljon Rautakorpea hänen Tapparalle tuomansa menestyksen ansiosta arvostankaan, olen itse sitä mieltä, että kukaan pelaaja tai valmentaja ei ole Tapparaa suurempi. Jos annetut työvälineet ja mahdollisuudet eivät tyydytä ja niiden kanssa ei ole kykyä toimia, on aivan oikea ratkaisu lähteä katselemaan  mitä muilla työnantajilla on tarjota.

Toki jokaisella valmentajalla on halu saada mahdollisimman hyvä materiaali valmennettavakseen. Mun mielestä vain on fiksumpaa antaa kohtuuttomia vaatineen (ei, en tiedä mitä JR on vaatinut oikeasti) valmentajan mennä, kuin vaarantaa koko joukkueen tulevaisuus tekemällä hallitsemattomia taluodellisia riskejä.

Summa summarum: Kaikesta huolimatta, ja ehkä juuri siitä johtuen, minun luottamukseni on suurempi Mikko Leinoseen kuin Jukka Rautakorpeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta