Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Kauden 2010-11 yleisömäärät

<< < (9/16) > >>

taappara:

--- Lainaus käyttäjältä: Podolski - Lokakuu 29, 2010, 20:46:46 ---Tuli tässä erittäin mielenkiintoinen seikka mieleen. Me täällä tampereella olemme huolissaan ku katsojia on se 4500. Samalla kuitenkin Suomen ykkösseura tällä hetkellä (JYP) iloitsee siitä että halli on täynnä. Tässä muutama sitaatti.

"Synergia-areena vetää nykykuosissaan 4 618 katsojaa."

" Ennen tätä iltaa JYPin otteluja oli seurannut keskimäärin 3 933 katsojaa."

Eli mietin vain että voidaanko me vaatia joukkueelta joka on 10. sijalla enemmän katsojia jos runkosarjan 1. sijaa miehittävä joukkue vetää 3900 katsojaa. Mites jos JYPillä olisi samankokoinen halli kuin Hakametsä?? Kävisikö ihmisiä silloin enemmän?? Miksi kävisi jos 4600 vetävä halli ei ole nytkään täynnä?? Jos asiaa miettii näin niin pitäisikö meidän olla tyytyväisiä nykyisiin yleisömääriin? Jos järjellä miettii että kun 1. seura vetää 4000 niin eikös 10. sijalla olevan pitäisi vetää n. 1500-2000 katsojaa.

Tiedän että monet ajattelee erilailla. Itsekin olen ollut tyytymätön tämän hetken katsojamääriin mutta tämä sai ajattelemaan hiukan eri lailla. Totta kai toivoisin että joka Tapparan ottelussa olisi 7600 ihmistä tai vaikka se 5500. Kertokaa mitä mieltä olette.



--- Lainaus päättyy ---
Tosi hyvä pointti! Itsekin olen miettinyt tuota samaa jo jonkin aikaa. Hyvä että kirjoitit!

iroj:

--- Lainaus käyttäjältä: Podolski - Lokakuu 29, 2010, 20:46:46 ---"Synergia-areena vetää nykykuosissaan 4 618 katsojaa."

" Ennen tätä iltaa JYPin otteluja oli seurannut keskimäärin 3 933 katsojaa."

Eli mietin vain että voidaanko me vaatia joukkueelta joka on 10. sijalla enemmän katsojia jos runkosarjan 1. sijaa miehittävä joukkue vetää 3900 katsojaa. Mites jos JYPillä olisi samankokoinen halli kuin Hakametsä?? Kävisikö ihmisiä silloin enemmän?? Miksi kävisi jos 4600 vetävä halli ei ole nytkään täynnä?? Jos asiaa miettii näin niin pitäisikö meidän olla tyytyväisiä nykyisiin yleisömääriin? Jos järjellä miettii että kun 1. seura vetää 4000 niin eikös 10. sijalla olevan pitäisi vetää n. 1500-2000 katsojaa.

Tiedän että monet ajattelee erilailla. Itsekin olen ollut tyytymätön tämän hetken katsojamääriin mutta tämä sai ajattelemaan hiukan eri lailla. Totta kai toivoisin että joka Tapparan ottelussa olisi 7600 ihmistä tai vaikka se 5500. Kertokaa mitä mieltä olette.

--- Lainaus päättyy ---

Kaikkihan haluaisivat mahdollisimman paljon katsojia mutta olennaisinta taitaa olla se, että miten hyvin pärjätään taloudellisesti näillä yleisömäärillä ja niistä saatavilla tuloilla.
JYP on saanut hallin täyteen 85-prosenttisesti ja en usko että se saisi runkosarjassa paljoa enempää katsojia vaikka halliin mahtuisi yhtä paljon kuin Hakametsään. Vai jättääkö joku nykyisin tulematta peliin kun ei saa haluamaansa paikkaa?
Keväällä isommasta hallista olisi JYPille jotain hyötyä.
Mutta JYPillä on joukkue joka pärjää ja talous on ilmeisesti kunnossa joten väliäkö sillä jos Harkimon mahtiareenassa on 2 kertaa enemmän yleisöä kuin heidän maalaiskaukalossaan.
Tapparahan on budjetoinut kauden jonkun yleisökeskiarvon mukaan (runsaat 5000) ja jos siihen ei päästä niin ei päästä toivottuun taloudelliseen tulokseen.

siika:

--- Lainaus käyttäjältä: veka3 - Lokakuu 25, 2010, 23:00:05 ---Mä oon ain ihmetellyt kun ihmiset valittaa lippujen hinnasta..
--- Lainaus päättyy ---

Mä valitan ainoastaan siitä, että jos ostat lipun luukulta, niin saat sen siihen hintaan, mitä lippu oikeasti maksaa. Jos tilaat sen lippupalvelusta tms, niin paikasta riippuen mistä lunastat sen maksat 2-3€ extaa per lippu.
Sitten kaikkein järjettömin asia: Jos itse tulostat lipun kotona, niin siitäkin veloitetaan joku stanan palvelumaksu.
On se kiva kasata joku 5 hengen kaveriporukka ja maksaa 15€ ylimäärästä, että pääset hallille. Tuolla summalla kustantaa jo porukan bensakulut. Ennemmin maksaisin tuon 15€ Tapparan tilille, kuin rautakirjalle.

Edit: Nykyisillä yleisömäärillä voi tietenkin ostaa liput luukulta, aina pääsee haluamaan paikkaan. Mutta mitä sitten, kun Tappara rupee menestymään?

4_TRA:

--- Lainaus käyttäjältä: siika - Lokakuu 29, 2010, 23:27:08 ---
--- Lainaus käyttäjältä: veka3 - Lokakuu 25, 2010, 23:00:05 ---Mä oon ain ihmetellyt kun ihmiset valittaa lippujen hinnasta..
--- Lainaus päättyy ---

Mä valitan ainoastaan siitä, että jos ostat lipun luukulta, niin saat sen siihen hintaan, mitä lippu oikeasti maksaa. Jos tilaat sen lippupalvelusta tms, niin paikasta riippuen mistä lunastat sen maksat 2-3€ extaa per lippu.
Sitten kaikkein järjettömin asia: Jos itse tulostat lipun kotona, niin siitäkin veloitetaan joku stanan palvelumaksu.
On se kiva kasata joku 5 hengen kaveriporukka ja maksaa 15€ ylimäärästä, että pääset hallille. Tuolla summalla kustantaa jo porukan bensakulut. Ennemmin maksaisin tuon 15€ Tapparan tilille, kuin rautakirjalle.

Edit: Nykyisillä yleisömäärillä voi tietenkin ostaa liput luukulta, aina pääsee haluamaan paikkaan. Mutta mitä sitten, kun Tappara rupee menestymään?

--- Lainaus päättyy ---
Kissanmaan toimistolta saa myös nopearefleksiseltä myyjältä lippuja ostettua. Ihan toimiva varsinkin jos sattuu liikkumaan tuolla itäpuolella kaupunkia. Tosin pelipäivänä lähtevät lipunmyyntitaitoiset varmaan iltapäivällä neljältä hallille.
Niin jos ei kerkeä tai halua jonotella hallilla, vaikkei hirveemmin tunkua olekaan ollut niin kyllä viimetinkaa tulija saa jonottaa lippuja.

mrcrowley:

--- Lainaus käyttäjältä: Podolski - Lokakuu 29, 2010, 20:46:46 ---Tuli tässä erittäin mielenkiintoinen seikka mieleen. Me täällä tampereella olemme huolissaan ku katsojia on se 4500. Samalla kuitenkin Suomen ykkösseura tällä hetkellä (JYP) iloitsee siitä että halli on täynnä. Tässä muutama sitaatti.

"Synergia-areena vetää nykykuosissaan 4 618 katsojaa."

" Ennen tätä iltaa JYPin otteluja oli seurannut keskimäärin 3 933 katsojaa."

Eli mietin vain että voidaanko me vaatia joukkueelta joka on 10. sijalla enemmän katsojia jos runkosarjan 1. sijaa miehittävä joukkue vetää 3900 katsojaa. Mites jos JYPillä olisi samankokoinen halli kuin Hakametsä?? Kävisikö ihmisiä silloin enemmän?? Miksi kävisi jos 4600 vetävä halli ei ole nytkään täynnä?? Jos asiaa miettii näin niin pitäisikö meidän olla tyytyväisiä nykyisiin yleisömääriin? Jos järjellä miettii että kun 1. seura vetää 4000 niin eikös 10. sijalla olevan pitäisi vetää n. 1500-2000 katsojaa.

Tiedän että monet ajattelee erilailla. Itsekin olen ollut tyytymätön tämän hetken katsojamääriin mutta tämä sai ajattelemaan hiukan eri lailla. Totta kai toivoisin että joka Tapparan ottelussa olisi 7600 ihmistä tai vaikka se 5500. Kertokaa mitä mieltä olette.



--- Lainaus päättyy ---

Ihan hyvä kirjoitus, mutta valitettavasti tuo menestys on vain yksi tekijä katsojamäärän lisäämisessä. Tampere/Pirkanmaa on talousalueena tuplasti Jyväskylää isompi, joten tuolla volyymillä on suuri merkitys, kun hallia täytetään. Myös menestyshistorialla on suuri merkitys. Jyväskyläläiset ovat kasvaneet siihen, ettei kylän porukalta voi kummoista odottaa, joten se varsinainen kannattajakunta Jypillä on pienempi kuin Tapparalla. Vaikkei sitä moni uskoisi, niin suurempi halli tuo myös lisää katsojia. Tieto siitä, että hallissa on liikkumavaraa ja saa halutun paikan tuo lisäkatsojia. Hyvä esimerkki on Helsingin Jokerit, jossa Jaffa-areena tuo jo itsessään katsojia. Jokerien katsojakeskiarvo on noussut uuden ja suuremman jäähallin myötä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta