Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu
Uusi valmentaja - uusi suunta
Jasu76:
Ei jukoliste! Herätkää nyt siellä toimistolla, ennemmin Tamminenkin sieltä ruoholan penkinlämmittäjän roolista kuin tää mr. Robotti. No, tulispahan todettua että JR:n muka totaalikiekko on huomattavan viihdyttävää katsoa.
Jerzy:
No kertokaapa nyt kun ilmeisesti paremmin tiedätte, että millaista taktiikkaa Dufvan joukkueissa on noudatettu? Robottikiekosta on jo kuultu, mutta mitä sillä tarkoitetaan. Mielestäni myös Rautakorven kiekko varsinkin silloin kun Tappara pelasi kirkkaimmista mitaleista oli melko robottikiekkoa, mutta kelpasi kun menestystä kerran tuli (vaikka olisi toki voinut kauniimpaakin olla). Onko Dufvan valitsema pelityyli ollut miehen omista mieltymyksistä kiinni vai onko pelityylin valintaan vaikuttanut se tosiasia ettei kyseisellä materiaalilla ole juuri muuta voinut... Itse en Dufvasta tiedä juuri mitään joten kiinnostaisi todella tietää, kun täällä kerran tuntuu tietoa olevan mitkä ovat Risto Dufvan "robottikiekon" perusteet?
Jartze:
No ei välttämättä kyllä mitään Duffaa kinnostas nähdä kirvesrintojen penkin takana jotenkin vaan tuntuu siltä että ei sovi tänne.
atleetti:
Dufvahan rakentaa pelaamisen puolustuksen kautta, ja se sopisi Tapparalle mainiosti, koska meillähän riittää laadukkaita pakkeja. Itse oletan, että Dufvan joukkue on takuuvarmamenestyjä myös liigassa, ei vain Mestiksessä...
Minä tekisin Dufvalle vähintään kahden vuoden sopimuksen, jos hän olisi saatavissa!
Julle:
--- Lainaus käyttäjältä: Jerzy - Huhtikuu 17, 2006, 13:48:03 ---No kertokaapa nyt kun ilmeisesti paremmin tiedätte, että millaista taktiikkaa Dufvan joukkueissa on noudatettu? Robottikiekosta on jo kuultu, mutta mitä sillä tarkoitetaan. Mielestäni myös Rautakorven kiekko varsinkin silloin kun Tappara pelasi kirkkaimmista mitaleista oli melko robottikiekkoa, mutta kelpasi kun menestystä kerran tuli (vaikka olisi toki voinut kauniimpaakin olla).
--- Lainaus päättyy ---
Se mitä Jukureista ja nuorten maajoukkueesta toissakisoista voi päätellä, niin erona Rautakorven "robottikiekkoon" on se, että aktiiviinen karvaus on puuttunut lähes kokonaan, ja on pelattu aika passiivisella 1-2-2 kuviolla, keskialueella vastustajan hyökkäystä odotellen. Olen myös ymmärtänyt, että Dufva on korostanut virheiden välttelemistä sekä kiekollisissa että kiekottomissa ratkaisuissa. Ja D oli se valmentaja, joka jätti aikanaan Juha-Matti Aaltosen valitsematta junnumaajoukkueeseen! Joku voisi sanoa, että edellä kuvattu pelitapa sopii myös Hannu Jortikan sapluunaan, ja sekin on ainakin joskus tuonut menestystä!?
On toki mahdollista, että Dufvakin on korjannut pelikirjaansa (anteeksi muotisana) modernimmaksi ja hyökkäyspainotteisemmaksi - onhan hän ollut mukana maajoukkueessakin sekä viimevuotisessa MM-mahalaskussa että myöhemmin seuranneessa olympiamenestyksessä. En ole kuitenkaan kauhean innostunut Dufvan nimen esiintymisestä tässä yhteydessä, mutta paljon parempiakaan ei taida olla vapaana...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta