Kirjoittaja Aihe: Rautakorpi lähtee  (Luettu 62608 kertaa)

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #90 : Huhtikuu 12, 2006, 08:22:58 »
Nyt kun täällä on spekuloitu jos jonkinlaisilla valmentaja nimillä, niin mitäs jos Makkonen nousisi ykköseksi. Onhan sille vuosien varrella pakostikin tarttunut jotain pientä Jukan kuntometodeista sun muista pikku kikoista. Eikös Makkonen ole aina haaveillut ykkösenä olosta, nyt ois paikka näyttää kykynsä. Se olisi sellainen varma kortti joka tiedetään, ei tarttis lähtee kokeilee ketään toista. Itse ainakin luottaisin Makkosen kykyyn johtaa joukkoja ja voishan sen myötä ilmapiirikin olla hiukan toisenlainen eli rennompi.

Mutta onko Makkosella sitten antaa niitä paljon puhuttuja uusia virikkeitä pelaajille? Makkonen on kuitenkin vuosia toiminut samassa tiimissä Rautakorven kanssa. Tuntuisi aika oudolta että hänellä nyt olisi yks'kaks heittää hirveesti uusia mullistavia virikkeitä pelaajille. Muutenkin onko Makkosesta ylipäätään päävalmentajaksi? Kovasti ainakin ennen hänellä oli haluja kyseiseen rooliin, mutta onko sama tilanne vielä?

Harvoinpa noi kakkosvalmentajan nostot päävalmentajaksi onnistuvat. Jotenkin sitä ainakin itse ajattelisi että olisi hyvä saada päävalmentaja vähän niinku ulkopuolelta.

Mieluummin sitten vaikka Rauli Urama päävalmentajaksi. Vaikka hänkin kyllä on Rautakorven kanssa toiminut puolitoista vuotta Raumalla.

Eiköhän me olla muutaman viikon päästä vähän fiksumpia.

Jos pelaajahankintoja ajatellaan, niin toivottavaa olisi että uusi päävalmentaja ratkeaa mahdollisimman pian. Jos ei siis vielä ole jo ratkennut.

Poissa Ultra

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #91 : Huhtikuu 12, 2006, 08:25:41 »
Urheilulehden Petteri Sihvonen kirjoittaa: "Tieto on yllättävä ja odottamaton. Olisi herkullista lähteä spekuloimaan sillä, että tämä ilmoitus liittyy jollakin tapaa niihin Ässät-sarjan dramaattisiin käänteisiin, joissa toimitusjohtaja Mikko Leinonen astui päävalmentajan reviirille. Mutta kun ei ole kättä pidempää tietoa asiasta, niin jätän spekuloimatta aiheella". ..."Tulee mieleen, että täytyisikö tehtävään nostaa organisaatioon juuri palkattu Lukon entinen apuvalmentaja Rauli Urama".

Pelaajista on tehty mediaan syntipukkeja kun johto ei halua ottaa vastuuta omasta kyvyttömyydestään ja amatöörimaisista teoistaan. Ongelman ydin on Leinonen. Onhan Leinonen aikaisemminkin lahjakkaasti poltellut siltoja sekä pelaajien että valmentajien kanssa. Nyt kun avioero Rautakorvesta on valmis niin jo kuukausia tätä siirtoa juoninut Leinonen antaa viimeisen sivalluksen suunnitelmansa ja nostaa Uraman päävalmentajaksi.

että silleen...

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #92 : Huhtikuu 12, 2006, 08:29:03 »
Niin, mistäs me tiedetään kuinka vahvasti Jukkis on asioista päättänyt. Onko Karilla ollut mahdollisuutta toteuttaa itseään kuinka paljon?!

 Toi nyt oli vaan sellainen hiljainen "toive" joka olisi varmasti parempi kuin esimerkiksi M.Saarinen.

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #93 : Huhtikuu 12, 2006, 08:34:49 »
Niin, mistäs me tiedetään kuinka vahvasti Jukkis on asioista päättänyt. Onko Karilla ollut mahdollisuutta toteuttaa itseään kuinka paljon?!

Itse en ainakaan tiedä ollenkaan, mutta voisi olettaa että jos Makkonen on useita vuosia toiminut Rautakorven apurina, niin hän on jotain asioita saanut hoidella. Tai jos ei, niin onko tollaisesta nössöstä sitten oikeesti muka päävalmentajaksi? Tarkoitan siis jos on reilut viis vuotta vain keräillyt Rautakorven käskystä kiekkoja jne. pelaajien edessä niin onko tuollaisella kaverilla sitten mitään auktoriteettia samojen pelaajien edessä? Tuskimpa.

Poissa Heppu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #94 : Huhtikuu 12, 2006, 09:01:13 »

Ulkomaisen käskyttäjän hommaaminen on täydellistä arpapeliä, jos kyseinen kaveri ei ole aikasemmin käynyt sm-liigassa.Toivoisin että arvottaisiin kumminkin Pohjois Amerikkalainen valmentaja, joka toisi tapparaan 2 profiili pakkia, maaliruiskun ja voima hyökkääjän ahl:stä.


IFK on tästä hyvä esimerkki, kaikki varmaan muistaa herran nimeltä Mike Eaves, treenit nyrkkeilysalilla ja IFK:n konttauksen. Ja Shedden on taas onnistunu ihan kohtuullisesti.

Toivola ja Summanen on ainoat kotimaiset jotka ihan heti kelpais mulle. (Vaikka Ässille hävittiinkin...)  Ja tähän hommaan ny ei voi ketään ottaa harjoittelemaan valmennusta tai ens kausi rämmitään ja syvällä.

Olikohan tän lähtemisen syy ihan oikeesti toi ettei oo mitään annettavaa. Eihän sillä kyllä ollutkaan mutta kun aattelee loppukautta niin jotenki tuntuis että se kiinnostus tähän touhuun loppui jo aiemmin. Oon kans sitä mieltä että Leinosen kans sukset on menny ristiin ja fiksumpi antoi periksi.
- Ei oo häpee olla nopee -

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #95 : Huhtikuu 12, 2006, 09:24:14 »
Onnea Jukalle valitsemallaan tiellä ja kiitokset näistä vuosista. Useimmat arpovat täällä, että kuka uudeksi päävalmentajaksi kun kysymys pitäisi olla ketkä uudeksi valmentajatiimiksi. Vaikka joukkueen hyvät ja huonot esitykset kulminoituvat aina vastuuvalmentajaan, niin kyllä esim. J.Jalonen-Lehkonen-Kaarela sekä Rautakorpi-Makkonen-Siren ovat osoittaneet mitä tarkoittaa hyvin toimivan tiimin yhteistyö. Sikäli mikäli nykyiset apuvalmentajat jatkavat sopimuksensa mukaisesti pitäisi uutta päävalmentajaa valittaessa miettiä tarkkaan yhteensopivuus. Itse olen ehdottomasti ulkomaalaisen valmentajan kannalla, joko ruotsia tai lontoota puhuvan.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa janneojanenonjumala

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1177
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #96 : Huhtikuu 12, 2006, 09:27:07 »
Itse ainakin olen todella pettynyt JR:n toimintaan tällä kaudella lukuunottamatta alkukauden voittoputkea, jossa siinäkin useampi peli taisteltiin maalin erolla.
Jokin ei toiminut tällä kaudella-oliko muka entinen valmentaja saanut sekaisin ja olis pitänyt toinen kausi rakentaa. Taitaa vaan olla Jukka muuttunut ja tulla turhan hätäiseksi, joka jo viime kaudella Lukossa näkyi ihme pompotteluna 'menen sinne jään tänne lähden tonne".

Itse odotoin tältä kaudelta täysin selvää kakkossijaa runkkarissa Kärppien jälkeen joka ei tosin niin hirveän kaukana olisi ollut ilman olympiatauon molemminpuolista tappiosumaa. Pleijjarit meni sitten jo farssin asteelle miehen erikoisten peluutusten, liianmyöhäisten ketjumuutosten, munattomuuden taktisten muutosten suhteen ja sitten siihen päälle Jukasta riippumattomat luonnonmullistukset loukkaantumisten muodossa.

Omaan odotusarvoon ja ennakko-odotuksiin nähden en juurikaan arvosta Rautiksen tätä kautta ja toivon että Tappara löytää jonkun suvaitsevaisemman ja paremmin henkisesti balanssissa olevan. JR on jotenkin homma ryöstäytynyt käsistä parina viime vuonna ja menköön hakemaan ulkomailta nöyryyttä.

Poissa HAL9000

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #97 : Huhtikuu 12, 2006, 09:29:31 »
Ja Shedden on taas onnistunu ihan kohtuullisesti.

Kohtuullisesti? Jos katsoo, millaisella rosterilla IFK lähti kauteen, niin Sheddenhän on onnistunut ihan järjettömän hyvin. Kaikki (minä myös) veikkailivat IFK:ta lähinnä säälipleijareihin rämpimään, mutta runkosarja päättyi kakkossijaan, ja nyt on finaalipaikkakin enää yhdestä voitosta kiinni. Tosin eilisen jälkeen näyttäisi vaaka kallistuvan hitusen HPK:n suuntaan.

Lainaus käyttäjältä: Heppu
Toivola ja Summanen on ainoat kotimaiset jotka ihan heti kelpais mulle.

No kelpaisivathan nuo minullekin, ja sen lisäksi ainakin kaksi muutakin suomalaista - joilla on kuitenkin kaikilla sellainen pieni ongelma, että heillä on tiettävästi jo soppari jonnekin muualle, ja sen ulos ostaminen maksaisi varmaan parin kolmen Janne Ojasen palkan. Jos halvalla päästäisiin. Eli nyt pitäisi unelmoida lähinnä sellaisesta valmentajasta, joka on mahdollinen. Jos ei suomalaisia kaloja kerran liiku vapailla vesillä, sitten katseet ulkomaille. (Ja jos joku vielä laukoo tosissaan jotain saarisia, lehkosia tai muita kirosanoja, niin minä tulen ja pesen suunne saippualla.)
 
Lainaus käyttäjältä: Heppu
Ja tähän hommaan ny ei voi ketään ottaa harjoittelemaan valmennusta tai ens kausi rämmitään ja syvällä.

Ensi kauden suhteellinen "rämpiminen" olisi sinänsä mielestäni ihan ok (kunhan ne kuuluisat karsinnat vältetään sikäli kuin ne palaavat keväälle 2007) jos samalla panostetaan joukkueen pitkäjänteiseen kehittämiseen niin, että työ alkaa kantaa hedelmää seuraavilla kausilla. Mestaruus 2003 tuli pitkän projektin päätteeksi. Ässien nykyinen menestys on Toivolan projektin huipennus. Vastaavasti tämän kauden piti olla Rautakorven uuden 2-vuotisprojektin startti, mutta nyt projekti lässähti kesken, mistä kieltämättä jäi vähän paska maku.

exit(0);

Poissa Hemuli

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 460
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #98 : Huhtikuu 12, 2006, 10:04:51 »
Toivola ja Summanen

Hyi helvetti. Ei kumpaakaan apinaa edes lähimaastoon tai tulee kymät ja siirryn lopullisesti Äkönmaan Pontevan fanclubiin.
"Ilveksen kannattajien patologiseen kateellisuuteen sekoittunut krooninen vahingonilo yhdistettynä aidon ja oikean kunnioituksen puutteeseen sekä paskaan asenteeseen on kyseisen jengin kannattajien tyypillisin luonteenpiirre." -Kankaantaan profeetta

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #99 : Huhtikuu 12, 2006, 10:26:51 »
Jukka sai ilmeisesti rahakkaan pestin muualta, ja sopimuksessa oli purkupykälä. Onnea Jukalle tulevaan pestiin. Eli muut valmentajat jatkavat. Saako Makkonen näyttää kykynsä nyt? Mikko Saarisen auktoriteetti on aivan liian puutteellinen pääkäskijäksi!

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #100 : Huhtikuu 12, 2006, 10:30:58 »
Kiekko-Aamulehdessä uusi Kirvesmiehen kolumni pohtii asiaa ja siinä on haastateltu sekä Miesmäkeä että Rautakorpea.
Virallisessa uutisoinnissa on esiintynyt sen luokan kiakkofraaseja, että ainakin minä olen ollut epätietoinen mitä tässä nyt oikeesti on tapahtunut, mutta Kirvesmiehen kolumni palautti ainaki minulle uskon tulevaisuuteen.

Tervetuloa Rauttis taas takaisin, seuraava projekti vedetään sitten paremmalla suunnittelulla ja pitkäjänteisyydellä. Nyt on aika katsoa ensi kautta uusin voimin. Tapparassa Rautakorpi sai monesta pelaajasta paljon ennennäkemättömiä voimavaroja irti, mutta uskon Kirvesmiehen lailla että joku toinen voi löytää vielä uusia puolia ja uusista pelaajista.*

Ei tässä suossa olla, eilen illalla oltiin, mutta yön yli nukuttua ja Kirvesmiehen luettua voi nostaa leukaa irti rinnasta ja vääntää huulet hymyyn taas.

* ei hevoskuiskaajakaan joka hummaa saa rauhoittumaan.

Poissa karsson

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #101 : Huhtikuu 12, 2006, 11:43:17 »
Toivola ja Summanen

Hyi helvetti. Ei kumpaakaan apinaa edes lähimaastoon tai tulee kymät ja siirryn lopullisesti Äkönmaan Pontevan fanclubiin.
Jokseenkin samaa mieltä. Minä suhtaudun kyllä varauksin ässien menestymisen laittamisen pelkästään Mika Toivolan erinomaisuuden piikkiin. Kelpuuttaisin kotimaisista valmentajista ensimmäisenä Matti Alatalon mutta hän jatkaa jypissä joten se siitä.
Kari Makkonen ykköseksi? Olisi kait se halvin ratkaisu mutta enpä nyt näkisi Makkosta muuksi kuin kakkosvalmentajaksi. Eikös hän käynyt valmentamassa jotain Suomi-sarjan joukkuetta ykkösvalmentajana ::)

Poissa makarov

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 252
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #102 : Huhtikuu 12, 2006, 12:10:53 »
Toivola ja Summanen

Hyi helvetti. Ei kumpaakaan apinaa edes lähimaastoon tai tulee kymät ja siirryn lopullisesti Äkönmaan Pontevan fanclubiin.
Jokseenkin samaa mieltä. Minä suhtaudun kyllä varauksin ässien menestymisen laittamisen pelkästään Mika Toivolan erinomaisuuden piikkiin. Kelpuuttaisin kotimaisista valmentajista ensimmäisenä Matti Alatalon mutta hän jatkaa jypissä joten se siitä.
Kari Makkonen ykköseksi? Olisi kait se halvin ratkaisu mutta enpä nyt näkisi Makkosta muuksi kuin kakkosvalmentajaksi. Eikös hän käynyt valmentamassa jotain Suomi-sarjan joukkuetta ykkösvalmentajana ::)

Makkonen valmensi seinäjoella Sht:tä Suomi-sarjassa huonolla menestyksellä! Meikäläisestä tulee ainakin Ilveksen kannattaja jos Makkonen valmentaa TAPPARAA!
Sinä saattaisit olla se pelaaja, joka uskaltaa myöntää hyvän fiiliksen hattutampun jälkeen, vaikka Tappara häviäsi!  T:Konna is the best

Poissa Romppa

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #103 : Huhtikuu 12, 2006, 12:54:08 »
Huonosti nukutun yön ja karmean Tampere-cup -painajaisen jälkeen mää näkisin, että voishan sen päävalmentajan jättää kokonaan valitsemattakin. Spirit of the Winter Olympics'n mukasesti, kyllä ne ammattimiehet itse osaa itseänsä ohjata ja pelaamisesta sopia. Siinä ei poppamiehet auta.
Leinonen voi sitten ennen ratkaisupeliä käydä pukukopissa kertomassa NHL-ennätyksestään ja valaa taistelutahtoa.

Toivolaa en missään tapauksessa halua Tapparaan, silloin jää kausikortti hommaamatta. Pelatkoon finaaleissa, mutta mää en halua nähdä Tapparan pelaavan samoin konstein kuin Ässät tällä kaudella. Siitä äijämäisyydestä on miehekkyys kaukana.

Mieluummin johdonmukanen projekti vielä ehkä ilman meriittejä olevalla valmentajalla. Kyllä yhden köyhemmän kauden kestää, kunhan viimistään kolmen vuoden kuluttua Tapparaa inhoaa taas suurin osa kansasta.

Ainiin, tämän vuoden Tampere-cup pelataan kirjaimellisesti ladossa. Hakametsän katto ei kestänyt uutta videotaulua. Ei siä sunkaan lunta enää ollu.
"Kyllä kai Ilveksellä jonkinlaiset huoltajat jo on, mutta ne taitais tarvita toisenlaisetkin huoltajat", totesi vaimoni, kun uutinen Ipan mainoksistaan saamista sakoista ehti meille asti.

Patu

  • Vieras
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #104 : Huhtikuu 12, 2006, 12:54:30 »
Meikäläisestä tulee ainakin Ilveksen kannattaja jos Makkonen valmentaa TAPPARAA!
Äkkiä sopimus!