Ja Shedden on taas onnistunu ihan kohtuullisesti.
Kohtuullisesti? Jos katsoo, millaisella rosterilla IFK lähti kauteen, niin Sheddenhän on onnistunut ihan järjettömän hyvin. Kaikki (minä myös) veikkailivat IFK:ta lähinnä säälipleijareihin rämpimään, mutta runkosarja päättyi kakkossijaan, ja nyt on finaalipaikkakin enää yhdestä voitosta kiinni. Tosin eilisen jälkeen näyttäisi vaaka kallistuvan hitusen HPK:n suuntaan.
Toivola ja Summanen on ainoat kotimaiset jotka ihan heti kelpais mulle.
No kelpaisivathan nuo minullekin, ja sen lisäksi ainakin kaksi muutakin suomalaista - joilla on kuitenkin kaikilla sellainen pieni ongelma, että heillä on tiettävästi jo soppari jonnekin muualle, ja sen ulos ostaminen maksaisi varmaan parin kolmen Janne Ojasen palkan. Jos halvalla päästäisiin. Eli nyt pitäisi unelmoida lähinnä sellaisesta valmentajasta, joka on mahdollinen. Jos ei suomalaisia kaloja kerran liiku vapailla vesillä, sitten katseet ulkomaille. (Ja jos joku vielä laukoo tosissaan jotain saarisia, lehkosia tai muita kirosanoja, niin minä tulen ja pesen suunne saippualla.)
Ja tähän hommaan ny ei voi ketään ottaa harjoittelemaan valmennusta tai ens kausi rämmitään ja syvällä.
Ensi kauden suhteellinen "rämpiminen" olisi sinänsä mielestäni ihan ok (kunhan ne kuuluisat karsinnat vältetään sikäli kuin ne palaavat keväälle 2007) jos samalla panostetaan joukkueen pitkäjänteiseen kehittämiseen niin, että työ alkaa kantaa hedelmää seuraavilla kausilla. Mestaruus 2003 tuli pitkän projektin päätteeksi. Ässien nykyinen menestys on Toivolan projektin huipennus. Vastaavasti tämän kauden piti olla Rautakorven uuden 2-vuotisprojektin startti, mutta nyt projekti lässähti kesken, mistä kieltämättä jäi vähän paska maku.