Jos et oikeasti asiaa tajunnut niin tarkoitin sitä että hienosti hoidettu Mikolta homma, jos saisi Venäjältä siirtokorvauksia. Mäntylällä kuitenkin on sopimuksen mukaan mahdollisuus pelata kolme kautta seuraavien yhdeksän vuoden aikana ulkomailla, ja tähän Tapparalla tuskin on hirveesti vastaansanomista tai varsinkaan mahdollisuuksia saada mitään miljoonakorvauksia. Kun tilanne on tälläinen, niin mielestäni mahtava homma, jos Mikko onnistuisi Venäjältä saamaan edes sata euroa.
No niin, siis eihän tässä ole kyse mistään tajuamisista, vaan itsehän olen ollut koko ajan siinä uskossa, kun Tuukan kymmenvuotinen sopimus julkaistiin, että se on nimenomaan sillä tavalla tehty, että Leinosella on ollut ajatuksena tämä JarkkoImmos -tyyppinen venäläisten rahastus. Eli Tuukka voi pelata kolme vuotta ulkomailla, mutta Tappara saisi täydet korvaukset, koska pelaajalla on kuitenkin voimassaoleva sopimus Tapparan kanssa. Missään en ole nähnyt faktaa, eikä Leinonen ole antanut minulle nähtäväksi alkuperäisiä sopimuksia, joten en tiedä - mutta kuten sanoin, näin onnellisesti olen ajatellut asioiden olevan. Itseasiassa luulin sen olleen pääpointti koko tuossa ennennäkemättömässä 10-vuotisessa sopparissa. Murtakaa nyt sitten tämäkin elämäni peruspilari, mutta tehkää se hellästi... Toki olen samaa mieltä että Tuukan pitää saada lähteä niin halutessaan, näinhän se on aina ollut ja pitää ollakin.
Niin, Perrin vai Konna... sitä tuskin tarvitsee miettiä sekuntia kauempaa. Vaikka statsit ovatkin jonkinlaiset viime vuosilta, niin Perrin on jo näyttänyt kyntensä sm-liigassa ja kovin terävät ne eivät olleetja ikääkin on jo paljon, ei ykkössentteriainesta Jorin jälkeen. Sen sijaan tuon mainitun ja moititun Jesse Saarisen ottaisin ilman muuta Tapparaan nyt heti tänään.